Als ik me ergens geen zorgen om maak dan is het wel een laag geboortegewicht (zoon was bijna 5 kilo) Ik drink 1 a 2 kopjes koffie per dag en een aantal koppen thee. Geen idee hoeveel, zoveel ik zin heb. Minimaal een kop of 4 per dag. Verder vooral water. Als ik me hier al druk om moet maken...
Hoi, Het hangt er wel vanaf wat voor koffie je drinkt er zit namelijk een groot verschil tussen vandie zakjes koffie die je met water mengt en een echt bakje koffie, kwa caffeine. En dat is met energie drankjes netzo, die shots zit veel meer caffeine in. Ik drink zelf niet meer dan 1/2 kopjes koffie per dag (zakjes). Soms drink ik dagen geen koffie trouwens. En die energie drankjes drink ik helemaal niet meer al mis ik die wel, mijn favoriete Monster juice.. Kwa sport, ik deed vaak oefeningen thuis (buikspier). Maar vanaf de eerste dag dat ik zwanger was voelde dat niet meer zo prettig, had er een slecht gevoel bij en dus niet meer gedaan. Verder doe ik soms wel eens Pregnancy Yoga, via youtube.. Dat voelt echt lekker aan me bekken en lage rug, echt een aanrader.
Koffie hier elke ochtend 1 kopje, kan geen kwaad. Thee: Rooibosthee, daar zit geen cafeïne in, dus dat kun je gewoon zoveel drinken als je wilt. Sporten: juist goed, mits met mate! Ik heb een speciale zwangerschaps-sportcursus gedaan om fit te blijven. Het ligt er een beetje aan hoeveel je vóór je zwangerschap al sportte. Je moet natuurlijk niet ineens beginnen met trainen voor de halve marathon, maar alles wat je al deed kun je tot 2 maanden voor de bevalling blijven doen, zolang je je er goed bij voelt. Zodra het zwaar begint te worden, gewoon een tandje terug of ermee stoppen. En nee, geen buikspieroefeningen of iets dergelijks, maar dat lijkt me duidelijk; je buikspieren krijgen al genoeg te verduren.
Hallo, Ik ga nog steeds naar de fitness maar alleen naar het cardio-gedeelte en alles op lage niveau's. Gewoon lekker bewegen! Heb op internet opgezocht hoe hoog je hartslag mag worden en ze raden aan tot maximaal 140. Zolang je geen pijn hebt of ongemakken kan je het gewoon blijven doen. Zelf ben ik nu bijna 21 wkn zwanger en ik voel wel dat het wat zwaarder voelt maar ik put mezelf niet uit en bekijk per keer wat ik vol kan houden. Desnoods zit ik een half uur op de "fiets" dan ben ik toch in beweging! Ik ga proberen dit zo lang mogelijk te doen want het voelt heerlijk. Ook wordt er gezegd dat als je een goede conditie hebt je over het algemeen de bevalling "beter" doorstaat. Of dat zo is weet ik natuurlijk niet. En koffie en thee: ik drink thuis zelden koffie en op het werk maximaal 2 koffie per dag en thee neem ik rooibos of andere thee zonder cafeine. Aan chocolade eigenlijk geen behoefte dus daar hoef ik niet mee uit te kijken..