Mijn viend is amiddags even thuis dus met koken lukt t wel En met douchen.. Ik ga gewoon als ie slaapt... Smiddags/savonds Neem dan wel de babyfoon mee zodat als ie gaat huilen dat ik weet dat ik even iets sneller kan douchen.. Ik kan nl zo een kwartier douchen ofo heeeerlijk! Maar een kwartier laten huilen vid ik ook weer zo lang... Dus als ie huilt beetje opschieten... Afdrogen aankleden en dan is mama er weer
Ik zet ons zoontje altijd bij me in de keuken. Nu in zn stoel maar toen hij kleiner was in de wistoel op het aanrecht, beetje zingen, kletsen. En ondertussen koken
wow... laten jullie je ritme echt bepalen door je kindje? Niet lullig bedoeld maar je kunt toch niet altijd op je kindje wachten? met douchen & koken enzo. Yara & ik zijn altijd samen, ze hangt enorm aan mij en wil liever niet zonder me. Maar als ik ga douche mag ze mooi even in dr eigen bed spelen/liggen... Ik houd zo veel mogelijk rekening met haar, maar je mag ook wel is aan jou laten aanpassen vind ik. Of denk ik nou zo raar?
Ik heb het geluk dat mijn man altijd tussen 13.00 en 14.30 thuis is! Anders zou ik ook niet weten hoe ik het moest doen
nee hoor ik ben het met je eens... Huilen is ook niet zo erg hoor...soms moet het maar even. Tenminste tenzij ze echt overstuur en paniek hebben natuurlijk. Maar nu moet ik zeggen dat ik het bij de eerste ook moeilijker vondt dan bij de tweede je moet dit leren hoor.....je hoeft niet elke minuut als je baby een beetje huikt gelijk naar je kindje toe te rennen
Meestal zet ik al een hoop klaar als hij zijn middagdutje doet. Ik snijd dan groenten en schil aardappels en dingen als spagetti of macaronie, maak ik alvast de saus van klaar. Dat scheelt een hoop gezeur van mn dreumes. Dan hoef ik alleen maar een beetje op het eten te letten als het gas eronder aangaat.
Die van mij sliep dan altijd net 45 minuten, tussen 17:00 en 17:45...ideaal...kon ik net even koken en eten met de oudste. Manlief eet altijd later omdat hij altijd laat thuis is. Charlie
Ik kook gewoon om half 6, om 18 uur is mn man thuis. En als mn jongste dan miept, dan heeft ze pech. Net als tijdens het naar bed brengen van de oudste, en als ik me sochtends douche en aankleed. Als ze echt over de rooie gaat ga ik er wel heen, maar anders niet. Zeker niet als ik mn oudste naar bed breng, die 20 minuten zijn echt voor haar.
Ik heb idd nooit overdag gekookt eigenlijk...gewoon op de normale tijd. Wel deed ik vaker het eten voor de baby klaarmaken omdat dit vers en zonder zout enz was... Kom op als ze eens even lekker in bed liggen had ik eindelijk eens tijd voor mezelf hahaha
Ik zette Tycho altijd in de wipstoel in de keuken. Vond hij prima, toen hij wat ouder werd en hij dingen kon vastpakken gaf ik hem ook weleens een plastic lepel ofsow. En op onze wipstoel zit zo'n stang met dingen eraan waar hij tegen aan kon schoppen of slaan. Nu zit hij soms nog steeds in de keuken (in zn kinderstoel dan ) en kijkt hij mee. Plastic lepels, gardes en potten en pannen vindt hij nog steeds leuk om mee te spelen dus hij gaat hier ook 9 van de 10x in de box waar hij dan op zijn manier aan het koken is. De huiluurtjes kreeg hij meestal als we aan het eten waren, dus dan ging hij bij mama op schoot,of op het aankleedkussen op tafel en iets later zat hij in de wipstoel in de box die we dan naast de tafel schoven. Het is een beetje schipperen met wat vind je prettig, en wat vind je kindje fijn, probeer gewoon eens dingen uit dan merk je vanzelf wat voor beide van jullei werkt! En indd soms is het even niet anders en huilt je kindje even. Ik ben ook niet van het laten huilen, maar zolang hij/zij niet compleet overstuur gaat en het duurt geen uren is het echt geen ramp! xx
Nee, je denkt niet raar, maar mijn meisje kan flink van de kook raken als ze eenmaal huilt. Ik vind dat heel moeilijk, voel het tot in mijn buik. Maar je hebt gelijk, soms moet er gewoon even iets gebeuren, als is het maar omdat mama ook wel eens naar de WC moet