Uit zichzelf bijna zindelijk. Laten doen of verder stimuleren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sunshineS1976, 9 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

We hebben al een paar maanden het potje in huis staan. Wel uitgelegd waar het voor is en gestimuleerd om er af en toe eens op te zitten maar verder er niets mee gedaan.

Nu is ze sinds een week echt heel goed bezig; ze ging vorige week vanzelf er op zitten en plassen. En dit ging de hele dag door. Was ze lkkr aan het spelen stopte ze abrupt om te plassen. Ook toen we in de douche stonden was het "mama stop! Ik moet plassen."

Maar het wisselt. Dan is dr luier hele dag droog en dan volgt er een dag waarbij ze maar 2x gaat en verder alles in haar luierbroekje doet.

Moet ik nu nog meer stimuleren? Het lijkt mij dat ze het prima doorheeft en het ook voelt aankomen. Maar soms is ze dus met andere dingen bezig en interesseert het haar niet zo.
    Laten gaan want het komt vanzelf wel goed of is het nu echt de tijd om de luiers achterwege te laten en onderbroekjes aan te doen?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij laten hier nu wel heel bewust de luier op het slapen na (of een lang winkeltochtje of bezoekje) uit. Gaat heel goed. Merk dat als de luier weer om is ze dat ook wel makkelijk vind en er dus gewoon in gaat plassen, dit terwijl het super gaat op het potje.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Luier zeker uit hele dag en naast dat ze zelf zal aangeven vaste tijden erop zetten: na/voor slapen, na/voor buiten, zo is zo na 2-3 uur als ze niet op pot heeft gegaan en gewoon als ze veel drinkt. Beetje inschatten hoe lang ze kan volhouden.
    Hier kon ze gelijk 3-4 uur makkelijk.

Met poepen is lastiger ze kunnen nog niet zo lang wachten bij drang maar je weet ongeweer hoeveel en waneer ze poept. Hier ochtend en eind middag dus ik vraag haar poepen voordat we gaan wandelen om 10.00

Hier in nacht nog luier maar ze wil ook hem wisselijk gelijk of naar wc snachts. Ook wil ze onderbroek overheen altijd. Omdat ze nog snachts bij ons komt houden we nog luier aan...

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Luier uit..

Mijn zoontje is al een tijd zindelijk... Maar als ik hrm een luier aandoe, doet hij gewoon in zn luier hoor.

Dat is wel lekker makkelijk ofzo

Deel Deze Pagina