Onze dochter M.aaike heeft al een hele tijd een favoriete knuffel, namelijk haar Nijntje. We hebben er 2 van. Toen ze nog erg klein was, deden we ze om en om in de wasmachine en gebruikte ze beide. Maar sinds een jaar wil ze perse maar 1 hebben. Hier sabbelt ze op en valt dus ook zo in slaap (zelfde principe als speen). Maar haar Nijntje gaat stuk . Al vaker genaaid, maar ben bang dat hij niet heel lang meer heel blijft. Het pootje waar ze aan sabbelt, gaat steeds meer los (dus vaak naaien). Haar ander Nijntje wil ze perse niet, legt ze gelijk aan de kant. Heb al geprobeerd te zeggen dat haar Nijntje stuk is, haar mee laten kijken en haar andere Nijntje gegeven. Maar ze blijft bij de andere... Zonder deze knuffel gaat ze niet slapen (al wel geprobeerd). Hoe krijgen we haar van de knuffel af? Of aan haar andere Nijntje? Iemand hier nog tips voor om het voor haar "dragelijk" te maken? Of is het even doorpakken?
Vrienden van one hadden ook zo'n probleem. Kindlief liep toen met een vies, zwart,kapot, stinkende knuffel rond.....(wat ooit een felgekleurd diertje was) Knuf ging overal mee naar toe..... Dus geen oplossing,maar accepteren
We hebben ook twee en ik geef gewoon 1 van andere verstop ik. Ik zeg ook niet dat het andere is of kapot/vies etc, gewoon hetzelfde (al verschiel merkt ze zeker), maar is gewoon zo of niet. Punt. ik geef nooit toe om andere te pakken/geven Uiteindelijk zal kind toch in slaap vallen. Soms ziet ze per ongeluk 2 tegelijk dan geef ik die ze is dan dolblij dat "het past!!!???") maat dan pak ik andere af gewoon als er gelegenheid is. Ga nog eens 3e bestellen want ze sabbelt niet maar ze martelt die wel en is bio katoen waardoor sneller kapot gaat. Maar ik was dus die gewoon of ze wil of niet en ik wissel het om de 1-1.5 weken om het gebruiksporen hetzelfde houden Ik heb meer van dat knuffel goed en schoon en lastig slapen is dan vies maar goed in bed
Inderdaad gewoon accepteren. Ze wil die ene, dan gewoon die ene blijven geven. Hier ook een knuffel die ver kapot is, maar hij wil hem graag hebben. Ik was hem overigens wel goor, dus hij is wel fris!
Zolang ze niet klagen zou ik het gewoon wassen en teruggeven? Als het pootje 'op' is, dan maar dichtnaaien zonder pootje. Hier 2 ijsbeertjes. Ik wissel elke week om. Dl weet wel dat er dan 1 in de wasmand ligt, maar dat is okee. Ze wil graag schone (ze sabbelt er op. Wat is dat ranzig na een week zeg.)
Nijntje word hier ook gewoon gewassen hoor, vaak 2 a 3x in de week. Wassen doe ik op een moment wanneer ze niet moe is en dan dus vaak ook niet om Nijntje vraagt. En als ze m in de wasmachine ziet, is het ook geen probleem gelukkig. Maar Nijntje gaat gewoon echt stuk. Ze sabbelt altijd maar aan 1 pootje. Deze naaien we dus geregeld, maar ik ben toch eigenlijk wel bang dat het pootje er nog eens af valt . En dat moet natuurlijk niet gebeuren op een moment dat ze m in de mond heeft. We houden het goed in de gaten, maar hopen toch dat ze haar andere Nijntje een keer gaat accepteren
Hier ook zo. Heb 3 dezelfde knuffels en als je schud rammelt hij (zitten balletjes in). En aan t geluid weet ze precies welke ze moet hebben. Ze klinken nét iets anders. Ben als de dood dat ik dat ding kwijt raak want hij moet overal mee naartoe en die anderen wilt ze absoluut niet. Ik heb dus een tip behalve accepteren idd
Hier dan een makkelijke dochter. Ze heeft 4 konijntjes, ze weet ook precies waar de schone voorraad ligt in de commode (en eentje op het KDV). Als ze mij de was ziet doen gooit ze konijntje erbij en pakt dan zelf een nieuwe uit de la. Of ze snift met haar neus aan de oortjes en zegt dan "stinkt!" en pakt een nieuwe. Als ze er maar 1 zou accepteren, dan ook maar accepteren en misschien uit veiligheid kapot gesabbelde pootje er dan maar afhalen? Ik heb weleens een website gezien met foto's van knuffels "voor" en "na". Soms was "na" echt maar 1 draadjes over nog
Hier ook 4 dezelfde Nijntjes 😊 om en om gaan ze in de was. Op begin merkte ze het wel omdat ik een nieuwe had gekocht, en daarbij de oren nog heel zacht waren. Die andere zijn al versleten met neusje wrijven. En uitgelegd dat andere nijn nu toch ff moest wassen. Maar het gaat goed, ik doe ze wel in een was als ze het niet ziet want anders heb ik feest haha.
Hier 4 dezelfde knuffels, elke week in de was. Ze heeft het niet door, hoewel ze wel er soms 2 per ongeluk vindt. (Dochter is bijna 3)
Hier hebben we er drie en heel lang wisten ze niet eens dat er meer waren. Dus elke keer om en om in de was en maar eentje op bed.