mijn 2zoontjes hebben beide 1naam en ik wil me dochtertje straks meerdere namen geven ik zelf heb ook meerdere namen,en vind dat wel leuk voor een dame hoe doen jullie dat? jongens en meiden beide meerdere namen? of allebei 1 naam puur nieuwschierigheidsvraagje
Mijn stiefzoontje heeft 1 naam. Ik zelf heb 2 namen en vind dat erg leuk. Mijn zoontje die we in april verwachten krijgt 2 namen, zijn roepnaam en als 2e naam de roepnaam van mijn oudste broer die in '99 is overleden. Ik vind het heel mooi om hem op die manier te eren.
Me broer heeft er 3 me zus 2 en ik 1..vond ik toch altijd een beetje raar. Mijn man heeft er 3...eigen naam en namen van opa's (als wij een zoon kregen zouden wij dat ook doen) Me dochter heeft er ook 3 Haar eigen naam...naam van de oma's (bij toeval de zelfde) en een vrouwelijke vorm van de naam van het overleden zoontje (Muus) van me schoonzus. Jasmijn Elisabeth Muze Volgende keer..zoon of dochter ...weer 3
Wij gaan voor 3 namen. Geen vernoemingen, maar gewoon omdat we het mooi vinden. Ik heb zelf maar 1 naam en heb dat altijd wel jammer gevonden.
We hebben wel wat namen bedacht, 2 jongens en 2 meiden namen.. Daarbij de tweede naam die van opa/pake en oma en beppe Aan de ene kant wel leuk om mensen te vernoemen maar denk soms ook wel ( misschien stomme gedachte) ze moeten niet jalours ofzo worden dat de een straks wel vernoemd is en de ander niet.. Want mij lijkt 4 kids geweldig, maar manlief is er ook nog en hij vind 2 wel "compleet".. We kijken zaterdags wel in de krant om te kijken hoe de nieuwe wereldburgers weer heten.. En er staan soms echt vreselijke namen bij, of combinatie's die ik nergens op vind slaan..
Mijn dochter heeft 2 namen, mijn zoon 3. Wij zijn er nu nog niet helemaal uit. De eerste naam wel, dat wordt de naam van de opa van mijn vriend. Maar daarna...pfff. Aan de ene kant vind ik het wel leuk om de naam van mijn overleden opa te nemen, maar aan de andere kant denk ik dat er twee opa's (mijn vader en mijn schoonvader) erg teleur gesteld zullen zijn. Misschien moet ik me daar niet zo door laten leiden, maar mijn vader heeft de afgelopen jaren toen ik het moeilijk had zo veel voor mij gedaan. En mijn schoonvader heeft 16 kleinkinderen, waarvan er niet een naar hem vernoemd is. Daarbij komt dat mijn vriend de enige zoon is tussen 7 zussen en we een 'stamhoudertje' krijgen... Moeilijk hoor!
We willen zowel een jongen als een meisje 2 namen geven. En 'unieke' roepnaam en een vernoeming. Voor een meisje was dit een heel bewuste keuze, voor een jongen ging dat eigenlijk vanzelf. Alhoewel we het nog steeds niet eens zijn over een jongensnaam.
waarschijnlijk 2 namen voor een jongen. afhankelijk van welke naam we kiezen. we hebben ook een wat langere naam en dan zou ik denk ik maar 1 naam doen.
al mijn zussen en broertjes heben meerdere namen. standaard denk ik in het antiliaanse cultuur,mischien wel meer landenmaar ik weet van osn dat we meerdere namen hebben voor t kindje, Onze eerste heet Terence Sherwin,de 2e naam is afkomstig van mijn overleden vader,zijn eerste naam. Bij onze 2e kindje jongen of meisje hebben we weer een 2e naam met innitialen van mijn vader er in ik vind at wel belangrijk.Dan heeft het ook echt een betekenis. Wij hebben allemaal voorzover ik weet bijbel namen. Maar dat vonden wij niet nodig voor onze kids,
wij doen meerdere namen. maar dat heeft te maken met het peetoom /peettante zijn. dan worden ze een beetje vernoemd dus. ik ben iemand van de traditie, dus wil dit ook wel in stand houden...voor zover mogelijk xx Cat
ik ben dan zeker ouderwets een jongen met meerdere namen hoor ik hier eigenlijk nooit alleen meiden,die hebben vaak meerdere namen vandaar mijn keuze in een meid met meerdere namen en me boy,s hebben er maar 1 alhoewel we nu echt in de moderne tijd zitten,is het toch wel erg leuk ja om jongens ook meerdere namen te geven
wij geven onze zoon drie namen; twee die we mooi vinden (en 1 is toevallig de overleden opa van mijn vriend) en de laatste is mijn opa, die vorig jaar overleden is. voor een meisje hadden we ook drie namen bedacht. ik heb zelf ook drie namen, en vind dat wel mooi. 1 vind ik persoonlijk saai, maar ik zou het wel raar vinden om het ene kind meer namen te geven dan het andere kind. dus in jullie geval: 1 naam, net als de jongens.
Ik baalde vroeger altijd dat ik maar 1 naam heb. Ik noemde mezelf dan ook sneeuwitje als tweede naam hahaha Daarom en omdat ik meerdere namen mooi vind krijgt ons kindje (meisje of jongen weten we nu nog niet) allebei 3 namen. We hebben de namen al heel lang klaarliggen dus dat is ook geen probleem
Mijn stiefzoon heeft 2 namen.(roepnaam verzonnen, 2e naam vernoemd). Ons kind krijgt als het een dochter is 3 namen en als het een zoon is 4 namen. Roepnaam zelf verzonnen, de rest vernoemd.
Ons zoontje heeft er 3... de eerste is zijn roepnaam, de namen van papa en de vader van papa (opa van Jayden dus), zijn dezelfde namen dus is er 1 en 1 van mijn overleden opa... Dus hier is het Jayden, Adrianus, Wilhelmus