hoe doen jullie dat met namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door iniminie, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heb je topic verplaatst naar het goede forumonderdeel.
    ;)

2. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Wat heb je nou aan meerdere namen?
    Nee, ik vind het niet mooi.
    Eén naam als roepnaam vind ik het mooist.
    Heb ikzelf ook en mijn vriend ook gelukkig, onze zoon heeft ook maar één naam.

3. 4days

4days Niet meer actief

Ik vind juist 2 namen mooier. Als je echt alleen een roepnaam hebt (en een achternaam dan) vind ik zo saai! En 3 namen is een beetje cliche... Dus twee namen vind ik helemaal toppie! :D (van die twee namen is overigens wel maar 1 de roepnaam)

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij zijn er nog niet uit met de namen, maar ik wil wel graag beide oma's tegelijkertijd vernoemen.... dus ons meisje krijgt dan drie namen, een roepnaam die we zelf verzinnen/uitzoeken en dan de namen van de oma's. Afhankelijk van de "uitgang" van de roepnaam wordt het iets van .... Klaasje Baukje of ..... Baukje Klaasje. Maar het kan ook nog zijn dat we iets met de namen van de oma's gaan doen. Bijvoorbeeld Bauwien of Klazine oid.

Mijn stiefdochter is vernoemd naar haar oma (moeder van ex) en heeft twee namen, met een roepnaam die lijkt op haar eerste doopnaam.

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Mijn zoon heeft 2 namen, zijn 2e naam vonden we mooi en was toevallig ook nog eens een samenvoeging van de naam van zijn opa en zijn overgrootvader.
    Een meisje had 2 namen gekregen. We wilden wel naar beide overgroot oma's vernoemen maar hadden de 2 namen samengevoegd omdat we 3 namen wat teveel vonden worden...

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben toevallig vandaag de knoop doorgehakt en hier wordt het er maar 1.
    De naam die we hebben gekozen staat heel mooi op zichzelf...en nog een naam erbij haalt dat er misschien net vanaf!

Wel zou ik als je eerste kindje 1 naam heeft de rest ook 1tje geven...anders worden ze misschien jaloers...

Deel Deze Pagina