Snap er niks meer van...wie herkent dit.?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tukkertje, 7 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Mike sliep savonds altijd heel moeilijk in. Als we ook maar ff weg liepen dan huilde hij alles bij mekaar. Dus hebben we menig uurtje bij hem gezeten.

Maar sinds een dikke maand of zo is heel zijn slaapritueel een vast ritme geworden. Overdag meestal(gaat niet altijd op) na zijn boterham een uurtje of 2 a 3 slapen, savonds konden we gewoon weglopen en speelde hij wat en viel meestal na 15 min. of zo in slaap en snachts werd hij wel eens wakker maar dan huilde hij zachjes of brabbelde wat en hoppa viel weer in slaap.

Nu sinds 1 week of zo is er snachts een verandering gaande. Hij wordt standaard rond 4 uur wakker, krijst de hele boel bij mekaar en na menig troost momentjes valt hij meestal na 1 uur weer in slaap en laat ons inmiddels doodvermoeid achter en sinds 2 dagen kunnen we hem ook niet meer alleen laten als hij naar bed gaat. Hij krijst echt tot over zijn longen alles bij mekaar.

Er is verder niks verandert qua ritme , we doen niks anders dan anders, zit mi. niet in een sprong of zo, lijkt verder nergens last van te hebben alleen van moeilijk tot makkelijk is t nu weer moeilijk qua in slaap vallen en snachts wakker worden.

Vond het ook al te goed gaan de laatste tijd.

2. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Klinkt lastig!

Mijn ervaring is dat ze je in alles uitproberen.
    Bij ons was het altijd hommeles als ze ziek waren geweest (dus aandacht 's nachts). Als ze dan weer beter waren wilden ze 's nachts dezelfde aandacht.
    Ook soms om andere redenen of zonder dat we de reden konden achterhalen.

Dan was het altijd voor ons en baby een paar nachten doorzetten.
    We lieten ze dan huilen en gingen om de 5 a 10 minuten kijken - speentje erin, aaitje over het bolletje - kwestie van een paar seconden en weer weg.
    Uiteindelijk leren ze dan dat je niet weg bent en wel terug komt, maar dat ze toch moeten slapen.

Bij iedereen is het anders, bij ons werkte dit wel.
    Na een nacht of 2 a 3 sliepen ze weer door.

3. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Jah maar die periode had hij al gehad. We waren er al doorheen en hij sliep ook snel in, sliep lekker door en als hij wakker werd snachts was het een kwestie van paar huiljes, wat kletsen en je hoorde hem niet meer. Dat was toen (dikke maand terug) voor ons nieuw en heerlijk.

Nu sinds een dikke week is het snachts ineens raak.En het wordt met de nacht erger. Afgelopen nacht was het om 0.00 uur al raak. We lagen net te dommelen en we hoorden meneer alweer. We hebben hem tot 1 uur wat laten aanrommelen. Maar het praten en wat jammeren ging toen alweer over in krijzen . Niet meteen over zijn longen huilen maar krijzen, schreeuwen. Nou daar slaap je dus echt niet op.

Toen ben ik maar even gaan kijken. Speen erin, op zijn buik gelegd, zijn nekje oortjes en rug gemasseerd enzo. En had toen het idee dat hij wel weer in slaap zou vallen maar als ik dan wegging ontplofte hij zowat.

Wat jij net zei willow over weglopen, aai over bolletje dat deden we toen ook altijd en dat hielp wel. Nu speelt er m.i toch wat anders.

Maar goed krijzen en schreeuwen ging zoals gewoonlijk de laatste week weer over in huilen huilen huilen. Mijn vriendin er ook maar naar toe gegaan en toen werd hij compleet gek. Ze wou hem er maar even uithalen maar dat wou echt niet hebben. Ik er naar toe gegaan en ik kreeg hem er wel uit(krijgt wat trekjes laatste tijd van een pappa kindje). Maar als ik hem dan weer terug leg zelfde liedje weer.

Uiteindelijk(ook omdat mijn vriendin er gewoon weer om 6 uur uit moest) heb ik maar de matras gepakt en ben er maar naast gaan liggen. het was inmiddels half 3 en meneer was klaar wakker. Wel vond hij het geweldig dat ik naast hem kwam liggen. Half 4 na toch nog wel wat gestribbel is hij in slaap gevallen en ik ook. Half 8 was hij er alweer. Dus de zoveelste korte nacht.
    Lijkt wel of hij ineens heel angstig is als hij snachts wakker wordt.

En dus het in slaap vallen savonds is ook jammer genoeg weer helemaal ouderwets. krijzen huilen en niet alleen willen zijn. OOk dat ging zo goed en lekker. Fles, tandjes poetsen, ff knuffelen , in bed leggen en weg lopen. het kon ineens een maand geleden zonder dat hij ook maar 1 kik gaf. Dat is nu alweer 3 avonden ouderwets maw. Hij wil niet meer hebben dan je weg loopt.

Zo vermoeiend ineens.

4. Niet meer actief

Zo herkenbaar, hier dus ook al een week of 6. 's Middags geen probleem, dan gaat hij meteen zonder protest slapen. Maar 's avonds bij het naar bed brengen groot protest, en hij was tot sinds kort elke nacht standaard zo'n 2,5 uur wakker. Wij denken dat het aan een doorkomende hoektand lag. Er kwamen er tegelijk 2 door, toen de eerste door was sliep hij weer 4 nachten door en nu komt de 2e door en het is weer drama. Wij hebben een matras naast zijn bed gelegd. Want als wij weg willen gaan gaat hij ook krijsen. En als we naast zijn bed gaan zitten op een stoel zijn wij na 2 uur helemaal kapot. Matras werkt op zich wel. Zo komen wij ook een beetje aan onze rust toe en Ruben weet dat wij bij hem zijn.

Sterkte, ik hoop dat het snel weer over gaat want het is echt zeer vermoeiend inderdaad!

5. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Hoektand? daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan. Er zijn nu 4 kiezen door, 4 boventanden en 2 ondertanden. Viel me wel op dat hij heel veel op zijn bed zit te kauwen.

Maar matras blijft er nog wel ff liggen de eerste paar dagen. Hij is toch wel iets rustiger als 1`van ons er naast ligt en het was nacht nr 7 heb ik net ff uitgerekent dat het drama was. Afgelopen nacht was dus het toppunt van 12 tot half 4.

Nu slaapt hij gelukkig , ook smiddags met (gelukkig) nog steeds zonder al teveel problemen. kereltje zal ook wel kapot zijn. Dus ik ga zo zijn voorbeeld volgen en duik er zo ff lekker in:)

6. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ik wilde net reageren of het niet door de tanden of kiezen komt, maar lees net dat dat al gezegd is. Thomas krijgt nu zijn allerlaatste kiezen en loopt ook vreselijk te spoken en wil maar niet naar bed. Er moet er nog eentje door komen en gezien zijn luiers komt die er al snel aan! Een tip die ik nog wel mee wil geven: Hou wel je normale vaste ritme aan, want anders ben je dat straks ook helemaal kwijt.
    En bij je kindje op de kamer slapen of bij jullie in bed, daar zou ik heel voorzichtig mee zijn. Ze zijn er zo aan gewend, maar dat is ff een persoonlijke mening van mij. Succes en hopelijk is de rust snel weer wedergekeerd!

Deel Deze Pagina