hoe doen jullie dat met rollen en slapen in bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by marilouise, Jul 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carlijne

carlijne Lid

Apr 10, 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    das ook raar wat het stond wel op het internet. En die van ons gaan er regelmatig in.

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ik vond het in het begin ook heel eng, maar hij red zich prima! Ik leg hem expres niet in een slaapzak o.i.d. (sowieso met dit weer veel te warm als je het mij vraagt), zodat hij lekker kan bewegen en kan slapen zoals hij wil. Ik vind een slaapzakje eigenlijk misschien zelfs nog wel enger, ben bang dat hij zich dan vast draait ofzo. Y. slaapt lekker zoals hij zelf wil, en dat gaat prima!

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

we hebben van de week nog 2 keer geprobeerd zonder slaapzak is geen optie meneer gaat niet slapen, haf 3 s'nachts nog aan het spoken mijn eigen gezondheid is heel slecht en dan 2 slapeloze nachten is geen optie.
    en hij wordt er ook niet vrolijker op natuurlijk.
    dus de slaapzak blijft aan en de temp. op zijn kamertje is maar 19 graden.dus daar hoeft hij niet voor uit.

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,214
    1,277
    113
    Centrum België
    Hier sinds een maand ook een dame die liever op de buik slaapt. Maar sinds een dikke week kan ze ook van buik naar rug, dus vind haar de helft van de tijd 's ochtends linksboven op haar rugje. Maar eergisteren bv heb ik haar ondersteboven op haar buik uit bed geplukt! :D
    Zoals eerder geschreven, laat ik ook de slaapzak achterwege en laat haar gewoon alle hoeken van haar bed afschuimen...

5. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    Hallo,

hier ook een moeder die haar kindjes lekker door hun bed laat draaien. Heb ook een airo sleeper. Ideaal, Ik was hem gewoon op 60 grade en daarna in de droger. Bij mij staat in de bijsluiter dat dit kan. Honingraad naar binnen vouwen en dan gewoon wassen en drogen. Ik heb hem ook een keer gewoon laten drogen binnen een uur droog.
    Ik lees dat veel moeders hun draaiende kleine zonder slaapzakje neerleggen. Dit deed ik bij mijn dochter ook, totdat ik een nood kreet hoorde en een gehuil dat door merg en been ging. Ze lag met d'r beentjes door de spijlen en had zich door gedraaid. Lag helemaal klem en d'r boven been was bont en blauwe. Had het idee dat ze uit drift bijna d'r heup uit de kom had gedraait (weet dat dit niet kan) maar zo voelde het wel. Ik leg zins dit voor val mijn kinderen altijd in slaapzakje. Oke dochter nu niet meer nu ze in een peuter bed ligt.
    Mijn rede natie is als ze op hun buik en rug kunnen draaien zijn ze sterk genoeg. Vind zelf kinderen vast leggen met banden veel enger zeker met die sterke kinderen die ik heb die zouden zich met matras en al om draaien. Hun vader heeft dit als baby al gedaan ga het er niet op wagen. De inbaker zakken is een heel ander verhaal. Die zijn tegen woordig zo mooi gemaakt dat de kinderen daar nog steeds redelijk vrij in kunnen bewegen en het belangrijkste de heupjes worden niet meer in een onnatuurlijke houding gewongen.

Heel verhaal, maar ik zeg voor mijn kinderen lekker laten draaien met slaapzak aan.

groetjes Tanna

6. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Ik vond dat ook heel erg eng. Maar mijn dochter raakte ook zo klem in haar slaapzak. Deze heb ik vanaf dat moment uitgelaten. Ze kon heen & weer rollen dus kreeg er na een paar dagen goed vertrouwen in.
    Groetjes

7. marilouise

ik heb hem vandaag heel moe gemaakt en overdag weggelegd zonder slaapzak hij heeft wel even geslapen, ligt nu zonder slaapzakje was verschrikkelijk moe wel al 2 keer wakker geweest heb nu wel een laken dubbel over hem heen het is ook niet warm in zijn kamertje mijn man ging net kijken en zei dat hij met 1 been over het laken ligt half op zijn buik half op zijn rug maar hij slaapt nu wel diep vanmiddAG heb ik even staan kijekn maar hij draait gewoon zijn hoofdje opzij als hij op zijn buik ligt en anders gilt hij wel als hij weer eens acheterstevoren ondersteboven scheef op zijn kop of hoe dan ook in bed ligt.

8. jesjuh

jesjuh Actief lid

May 29, 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    mijn zoontje draait wel van rug op zijn buik maar nog niet terug. Hij vind het wel super leuk om te doen, want dat is weer wat nieuws natuurlijk hihihi. Maar op zijn buik liggen vind hij niet echt fijn. Althans in de box om te spelen is het ok maar in bed ligt hij vaak klem en begint hij te huilen. Kon om de 10 min naar boven en snachts er een keer of 4 a 5 uit om hem goed te leggen. Ik heb hem nu in een slaapzakje liggen en alleen met een lakentje goed stevig ondergestopt. Dan aan de zijkant van het het matrasje een opgerolde hydrofiele luier aan beide kanten gestoken. Dan ligt het lakentje strakker en kan hij zich minder makkelijk los wurmen. Dit gaat prima.

9. marilouise

Nou helaas te vroeg gejuichd, we zijn allbei doodop, vanacht om half 3 alsnog zijn slaapzak aangedaan waren er al meer dan 12 keer uitgeweest, vervolgens sliep hij met een minuut of 10. wij nog maar heel even en heel onrustig de wekker ging ook weer om half 6.
    Dus nu nog even wachten dan gaat meneer zo weer naar bed en moeders gaat mee slapen, voorlopig krijgt hij gewoon lekker zijn slaapzak aan, zijn knuffel in zijn handjes, ik hbe zelf gezien dat hij zijn hoofdje toch wel draait en we zijn er min of meer achter dat hij lekker slaapt op zijn zij in plaats van op zijn buik. en anders huilt hi wel.

welterusten

10. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    Even een vraagje, waarom heb je hem niet lekker in zijn slaapzakje gelaten zoals je eerst deed? Mijn kinderen konden gelijk ook goed draaien met slaapzak aan.
    Ik zou zeggen lekker in slaapzak laten slapen.

groetjes Tanna

11. marilouise

De een zegt dit en de ander zegt dat had het er gisteren over met zijn schoonzus ze zegt wel uitdoen hoor zijn slaapzak in het begin nou. toch maar gedaan nooit meer!!!
    ik volg voortaan mijn eigen gevoel hij lag net weer lekker op zijn zijtje, ga trouwens morgen wel lekker lachen op het bureau ze hebben al die tijd gezegd dat hij een voor keurshouding voor rechts heeft en dat kan je ook zien zeggen ze????
    mm verschil volgens kinderarts maar hij ligt het lekkerst op zijn linkerzijtje

dus ben benieuwd , heb een giga migraine aanval zit nu even met de kleine man op maar ga zo weer naar bed samen met hem,ze zijn hier ook al weken met de watreleiding bezig r...t graafmachine en r...t lui en bah baal gewoon en ben moe is het mooi weer kan ik niet tegen het felle licht en, ik zal stoppen maak jullie nog helemaal gek en chagrijnig. :(

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Idd je eigen gevoel volgen meid. Van al die adviezen om je heen word je alleen maar onzeker en gek.

Hopelijk ben je snel van je migraine aanval af!

13. tanna

tanna Bekend lid

May 26, 2008
    685
    0
    0
    Volg je eigen gevoel. De natuur zit zo mooi in elkaar, een moeder gevoel liegt niet. Heel veel sterkte met je migraine en nu lekker uit rusten met je zoontje.

groetjes Tanna

14. marilouise

Mijn hoofdpijn is weg !!!!

hij heeft vanacht aan een stuk door geslapen hebben hem niet meer gehoord vanacht toen we gingen kijken lag hij op zijn rug en vanmorgen toen mijn man opstond op zijn zijn en om half 7 was hij op zijn buik aan het spelen

dus het gaat super ook met zijn slaapzak aan!

bedankt allemaal

15. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde
    Wou hem zelfs met klemmen vast binden in het bedje
    MAAR na een paar keer goed kijken (een paar slapeloze nachten) en goed checken wat hij deed en hoe hij ademde

Geen problemen meer !

Het is natuurlijk voor hem om zijn koppie te draaien om adem te halen
    Dat heeft hij geleerd nadat zijn adem-reflex ermee op gehouden heeft
    Weet even de naam niet maar je snapt me wel haha

Share This Page