Hoe doen jullie dat met verjaardagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1981, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af hoe jullie dat doen met verjaardagen? Bij ons in de familie vieren we de verjaardagen altijd in het weekend. De verjaardagen van de kindjes, van mijn man en van mezelf vier ik dus altijd in het weekend en dan overdag. (vind ik wel zo leuk voor de kindjes).
    Maar mijn schoonfamilie viert het altijd op de dag zelf en dan 's avonds.
    Ik vind dat heel lastig omdat mijn man werkt en ik werk 3 dagen in de week.
    De kinderen gaan om half 8 naar bed, dat kan heus wel iets later, maar de jongste van 1 jaar kan echt niet uren later naar bed.
    Bovendien vind ik het echt een gedoe, na het werk, koken, eten en dan ben je rond 7 uur op de verjaardag.
    Daarom vieren wij het in het weekend, overdag. Dan hoeft niemand oppas te regelen, de kids kunnen mee.
    Als we dus een verjaardag van de schoonfamilie hebben ga ik meestal niet mee. Als het mijn schoonbroer of schoonzus is ga ik niet mee, dan gaat mijn man alleen en blijf ik thuis bij de kids.
    Als 1 van mijn neefjes jarig is....hun verjaardag vieren ze ook 's avonds, door de weeks. Wat ik raar vind want ze moeten gewoon naar school en gaan ook niet uren later naar bed. Vaak is het drama, want ze moeten naar bed, maar het bezoek zit er nog, ze willen spelen met de nieuwe cadeau's en er staat allerlei lekkers op tafel!
    Maar goed, als de neefjes jarig zijn dan gaan we dus wel met z'n allen, heel eventjes. Anders vind ik het sneu voor die jongens.
    Als mijn schoonouders jarig zijn ga ik overdag, als ik niet hoef te werken of we gaan in het weekend.
    Mijn man vindt dat stom dat ik dan niet mee ga omdat dit bij hun in de familie zo gaat, maar ik ben het gewend hoe wij het deden.
    Ik vind het normaal dat hij dan alleen gaat (of ik ga alleen als het mijn familie zou zijn).
    Ik heb al veel oppas nodig als ik moet werken en als wij in het weekend een feestje hebben heb ik ook oppas nodig, om dan ook nog de verjaardagen te vragen om op te passen, dat vind ik te veel.
    Is dat stom of gek van mij?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nee hoor helemaal niet. Wij vieren ook altijd de verjaardagen in het weekend.

Laatst was het nichtje van mijn vriend jarig en vierde het op de dag zelf (op een dinsdag) en dan smiddags vanaf 3 uur en voor degenen die wilden was er eten. Helaas pindakaas maar op dinsdag werken we allebei en gaan de kindjes naar het kdv. Wij zijn dan pas rond 18.00 uur thuis. Mijn vriend is dus na het eten en nadat de kindjes op bed waren gelegd door ons samen, alleen naar de verjaardag gegaan. Anders is het voor mij/ons gewoon haast niet te doen. Ik vind ook dat Louise gewoon op tijd naar bed moet savonds, een keer een half uurtje of uurtje later is geen probleem maar als we pas om half 8 aankomen op een verjaardag schiet dat niet echt op. Dus gaat 1 van ons ;)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mn eigen verjaardag en die van me man vieren we eigenlijk nooit echt. als we jarig zijn zet ik gewoon op de dag zelf wel een bakkie en sávonds kan de liefhebber gewoon wat komen drinken. maar de verjaardag van plurk vier ik altijd ( althans tot nu) op zondagmiddag na haar verjaardag. gewoon van 2 tot 5. lang en druk zat. en idd dan kan gewoon iedereen.

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier altijd in de weekenden zaterdag of zondag met hoge uitzondering op vrijdagavond

5. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    De verjaardagen van de kindjes 's avonds vieren vind ik gewoon zo gek!

Vorig jaar werd mijn neefje 4 jaar, hij was al hyper want hij ging naar school voor het eerst. Kreeg allemaal cadeau's 's avonds en mocht nergens meer spelen want hij moest dadelijk slapen. En de taart was net naar binnen gewerkt of de chips kwam op tafel en moest snel naar binnen want hij moest wel op tijd naar bed voor zijn 1e schooldag. Ja, dat werkt toch niet?

Maar ja, wij vieren het gezellig op zaterdag of zondagmiddag. Hebben we 's avonds ook lekker rustig en de kindjes kunnen fijn spelen en lekker snoepen.

Mijn man is het niet gewend en schaamt zich volgens mij dat ik vaak niet mee ga.

6. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    De verjaardag van de meiden vieren we op de dag zelf.Dit jaar komt daar verandering in omdat ze op een dinsdag jarig zijn,en dan net 2 weken in groep 1 zullen zitten.Dus dan wordt het de zaterdag ervoor.En dan overdag,van 12.00 uur tot 17.00 uur.

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij vieren enkel de verjaardagen van de kinderen en dat doen we inderdaad in het weekend omdat iedereen ruim 200km moet rijden.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De schoonfamilie viert het negen van de tien keren op de dag zelf, omdat eigenlijk iedereen (behalve wij) vlak in de buurt woont. Ze "verwachten" ons ook niet op de dag zelf hoor. Ze weten dat wij anderhalf uur enkele reis hebben, dus vinden ze het erg leuk wanneer we er wel zijn... maar zo niet, is er begrip voor.

Wij vieren onze verjaardagen dus vaak in het weekend of op vrijdagavond ivm de reistijd voor de familie. Buren komen dan bij ons op de avond zelf langs.

Bij mijn familie (is niet zo heel groot) wordt het ook vaak op de dag zelf gedaan, maar ook daar is het logisch dat we pas in het weekend langskomen of wordt het alsnog in het weekend gevierd.

9. MiSe

MiSe Niet meer actief

Onze verjaardag vieren we 's avonds, dan is onze dochter er nog even bij en kan dan gewoon lekker slapen. Verjaardag van mijn dochter zou ik zeker overdag in het weekend vieren, voor een kind is dat toch het handigste?! Neem mijn dochter wel mee naar andermans verjaardagen 's avonds maar dan ga ik wat eerder en leg ik haar daar snel op bed, dan heeft ze er weinig last van.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij vieren verjaardag ook altijd in het weekend, maar dan wel 's avonds. Ik heb een hekel aan overdag-verjaardagen, (kinderverjaardagen uitgezonderd, want die hebben er natuurlijk niks aan als je het 's avonds viert) omdat het dan vaak midden op de dag is (waardoor ik dus een dag "kwijt" ben voor mijn gevoel) en ik vind overdagverjaardagen vaak zo gezapig. Zit iedereen daar in een kring thee te drinken. Als mensen 's avonds hun verjaardag vieren komen wij ook altijd pas rond 21.00/21.30. Koffie/thee drink ik thuis wel en ik wil na het avondeten gewoon even op mijn gemakje kunnen zitten, me dan omkleden en even optutten en dan naar de verjaardag. Daar lekker een wijntje drinken. Ik ben niet zo van de kringetjes-verjaardagen.

11. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.255
    306
    83
    Bij onze families worden de meeste verjaardagen op de dag zelf gevierd. En dan meestal 's middags van ong. 15.30 tot 17.30 en 's avonds van 20.00 tot 'n uur of 23.00.
    Naar de kinder en dames verjaardagen ga ik meestal 's middags met de kids. Naar de heren verjaardagen gaat m'n man 's avonds. Als 't op zaterdag is, gaan we meestal 's middags met z'n allen. Als hier thuis iemand jarig is, zijn de kids er 's middags bij, en 's avonds gaan ze naar bed. Het jarige kind mag tot 21.00 opblijven ongeveer. En als er iemand van de familie een keer niet komt, geeft ook niet, we hebben een grote familie dus altijd visite genoeg. Oja, we wonen ook allemaal in dezelfde woonplaats.

12. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Vaak worden verjaardagen van familie in het weekend geviert, behalve die van mn zus en vriend. Dan ga ik gewoon begin van de avond heen en heb voor de zekerheid altijd campingbedje in de auto liggen. Gaat ze daar op bed en maak haar wakker als we weg gaan.
    *edit* in de weekenden neem ik haar altijd mee. Soms gaat ze wel naar mn ouders, maar om haar nou bij iedere verjaardag weg te brengen vind ik ook niks. Nam haar vanaf haar geboorte al overal mee naar toe en slaapt overal makkelijk.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij vieren de verjaardagen altijd in het weekend en inderdaad ook overdag. Eigenlijk bijna alle vrienden van ons doen dit ook.

Vieren ze het wel op de dag zelf en moeten we werken, jammer, maar dan maak ik wel een afspraak voor het weekend ervoor of erna. Vind ik vaak ook gezelliger, want als er heel veel mensen zijn, praat je eigenlijk met niemand echt lekker. Gewoon korte gesprekjes of je hebt de helft niet gehad ;)

Savonds, ja jammer dan, maar Sasha is al niet zo'n held met slapen, maar dan kom ik echt niet.

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Vind het ook niet raar hoor! Hier worden de verjaardagen ook in het weekend gevierd.

Als er een verjaardag door familie op een doordeweekse dag wordt gevierd en ik ben gewoon vrij dan ga ik wel even langs, maar als ik niet kan dan gaan we gewoon allemaal niet, kids liggen hier gewoon om 7uur op bed en ga dan niet voor een kwartier daarheen! De familie weet dit en doen er ook verder niet moeilijk over.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    onze eigen verjaardagen vieren we amper... heb er echt een hekel aan... de verjaardagen van mijn dochters vieren we in het weekend en meestal gaan we dan een weekendje weg met ons gezin naar centerparks of landal... daar komen dan vrienden en familie het meevieren....

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    De familie van mijn vriend woont minimaal 2 uur rijden bij ons vandaan, dus we vieren de verjaardagen sowieso in het weekend, en dan voornamelijk overdag.
    Al is iedereen dan de hele dag welkom, ook 's avonds.

17. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Aan de ene kant wil ik de verjaardag van de kleine echt op de dag zelf vieren ... de eerste verjaardag, maar dat is doordeweeks...?!

Mijn eigen verjaardag vier ik altijd sowieso wel in het weekend!

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier vieren we het ook in het weekend. Vaak op een zondag. Blijven ze ook niet te lang plakken ;)

19. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Alle verjaardagen worden hier in het weekend gevierd.
    Dus ook die van onze kinderen,moet wel want bijna alle familie woont op anderhalf uur hier vandaan.

20. tulip

tulip Niet meer actief

onze verjaardagen worden in de zomer in de tuin gevierd, we zijn hartje zomer jarig en schelen maar 2 dagen:)

Ons meisje is nu 2 keer jarig geweest, 1 keer op vrijdag en 1 keer op zaterdag. Ik heb het toen op de dag zelf gevierd. Als het in het weekend valt doe ik dat ook, anders vier ik het in het weekend ervoor of erna. Meestal komen de oma's nog wel op de verjaardag zelf.

Deel Deze Pagina