Fraude!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke1981, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben werkelijk in :$

Ik kijk vanmorgen op mijn ing, en zie tot mijn verbazing dat er 100 euro van T-Mobile van mijn rekening is afgeschreven.

Ik heb wel een t mobile abbo maar dat wordt van een andere betaalrekening van ing afgeschreven, dus bij mij gingen allerlei alarmbellen af natuurlijk. Direct na gekeken, en zag ik dat er nog een bedrag van rond de 100 euro was afgeschreven. Die 2 bedragen heb ik direct laten terug storten en heb net T-Mobile gebeld.

Nou toen viel ik helemaal van mijjn stoel af. Wat blijkt, er zijn 2 contracten op onze namen afgesloten, 1 op mijn man zijn naam, en 1 op mijn naam. De achternamen en geb, data kloppen, maar alleen de adressen dus niet.

Ik ben echt helemaal verbaasd en kon wel huilen!

NU moet mijn man zelf even t-mobile bellen omdat het op zijn naam staat, en we moeten aangifte doen, en dan word alles in werking gezet door de fraude afdeling.

Nou zit ik me af te vragen, zou het een bekende zijn van ons? Want is toch raar dat de namen van ons bekend zijn, en zelf de geb data. en om een contract af te sluiten, heb je toch gegevens nodig van je zelf.
    Ik heb wel de postcode en adres (zonder huisnummer) gekregen waar het contract opstaat dus. Maar ja dat is zoeken tot je een ons weegt natuurlijk

Of het is een onbekende, mar wie doet er zo iets??

Sorry voor mijn lange verhaal, maar mocht er iemand een tip hebben ofzo iets, hoor ik het heel erg graag!

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Jeuzzus!!!! Ik zou me ook rot schrikken ja!
    Pff ik heb helaas geen tips maar heb uit je verhaal tenminste wel de indruk dat t mobile hier serieus mee omspringt!
    Heb je ING al ingeschakeld?

3. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Oei, dat is rottig. Gelukkig kun je het regelen. Postcodegebieden zijn vaak niet zo heel groot, kijk eens rond of je iemand kent met die postcode. Zo niet, dan kunnen ze via de politie waarschijnlijk wel het volledige adres achterhalen (?).

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

`pff ik zou ook echt woedend zijn.. !!
    ik heb dit gelukkig nog niet meegemaakt dus tips heb ik niet..

maar hoop wel dat je er snel achter komt wie dit heeft gedaan..

5. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    jeetje

maar wonen er op dat adres geen bekenden van jullie dan?
    dan weet je zeker of het iemand is die jullie kennen toch.
    tegenwoordig kan alles!

succes er mee

6. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    nou dat is lekker. Inderdaad je zou zeggen dat het iemand is die jullie dan kennen aangezien ze jullie beide gegevens hebben. Dat dat zomaar kan zonder handtekening vind ik eigenlijk nog veel erger. Nou hoop dat het snel is opgelost voor jullie

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat erg zeg!
    zou idd aangifte gaan doen hoor!
    fijn dat Tmobile hier wel serieus mee omgaat zo te lezen...

sterkte!

8. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    google de postcode ff dan misschien herken je het!

9. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
  10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    weet niet of jullie een hyves hebben? daar staan vaak zonder dat je het door hebt enorm veel gegevens op van iemand...

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou ook schrikken ja!!! Kijk goed uit welke gegevens je op internet plaatst, want echt fraudeurs kunnen losse gegevens zo aan elkaar linken.

Suc6 met de afhandeling.

12. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik heb laatst via the phone house (in de winkel) bij t-mobile een abb afgesloten en ik moest mn id-kaart laten zien... daar werd zelfs een kopie van gemaakt en opgestuurd naar t-mobile!!

kun je er toevallig via t-mobile niet achter komen hoe het abb is afgesloten, welk soort legitimatie ze hebben gebruikt en of de nrs op deze legitimatie wel kloppen met die van jullie???

ook ik zou aangifte doen bij de politie en dit opsturen naar t-mobile!

13. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

maar als je een abbo afsluit of verlengd worden je bankpas en ID toch gekopieerd???? hoe kan dat dan want je moet toch ook 1 cent pinnen met de bankpas waar het bedrag van afgeschreven word???? snap niet helemaal hoe dit kan mits iemand jouw ID en bankpas ook heeft???? maar goed veel sterkte!!!

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ja nonnie idd nu je het zegt ik moest ook 1 cent pinnen om mn telefoon mee te krijgen......

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Kun je via telefoonboek.nl niet zoeken op postcode en adres? Misschien is het idd een bekende..

Verder kan je niet zo veel doen behalve de politie inschakelen en aangifte doen..

Succes! hopelijk wordt het snel opgelost..

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Mijn man heeft ze net gebeld, omdat dat moest vanwege dat er op zijn naam er ook eentje is afgesloten natuurlijk

Hij weet nu hoe de contracten zijn afgesloten, is online gebeurd, en hij gaat nu dat bedrijf bellen waarmee het contract is afgehandeld.

Ik heb net al gezocht op de postcode, maar de namen zeggen mij helemaal niks. Dus niks mee opgeschoten

Van mijn man staat er helemaal niks op inet, en ik ben er ook wel voorzichtig mee. Dus vermoed nog steeds dat het een bekende is. maar wie.........

Weet alleen dat ik echt heel erg woest ben

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja daarom is het zo vaag dus.

Mijn man en ik hebben bijde onze id gewoon bij ons, bankpassen hebben we ook bij ons. Afschriften gooi ik nooit weg

Groot raadsel dus

Want zoals ik al zei, alles klopt qua gegevens behalve het adres

18. tulip

tulip Niet meer actief

wat gek dat ze het abbo dan toch af hebben kunnen sluiten. Ik heb het ook wel eens gedaan, maar moest dat hele nummer van mn id typen. Dus niet de bs nummer, maar het kaartnummer van de ID. Dat kun je toch alleen weten als je die kaart in bezit hebt???

Ik hoop dat jullie er snel uit zijn.

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wist helemaal niet dat je contracten af kon sluiten via internet.. Ook raar eigenlijk..

20. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik heb mijn contract ook via internet kunnen regelen. Hoefde niet 1 cent te pinnen dus ...
    Iemand hoeft maar een kopietje van jou ID te hebben en die kan overal online van alles afsluiten onder jou naam!

Heel erg!
    Succes ermee en hopelijk kunnen jullie dit snel oplossen!

Deel Deze Pagina