Maar ik denk dat je het met voeding niet te nauw moet nemen. Als het enkele uren goed koel staat is het denk ik goed . Zou dan minimaal 4 uurtjes laten koelen?
Ben garnalenkroketjes aan het maken en de salpicon (de dikke ragout) moet een nacht in de koeling om ze goed te kunnen rollen. Wil ze vanavond rond 10 serveren. En lag om 11 uur in de koelkast.
Volgens mijn man (en die schijn er verstand van te hebben ) gaat het er om dat de boter stolt zodat je de kroketjes straks kunt rollen. Het gaat er dus puur om dat het koud wordt. Volgens hem kun je het gewoon een uurtje in de vriezer leggen en daarna nog heel even in de koelkast. Succes!
Ja wij vangen de koeltijd ook altijd op in de vrieskist kwarktaart staat normaliter 2 uur op te stijven in de koelkast... half uur a drie kwartier in de vriezer volstaat hier.
Ik laat het meestal minimaal zes uur in de koelkast en kijk daarna hoe stevig het aanvoelt.. Voor koekjes is het meestal genoeg, voor overige producten zoals de andere het vertellen. In de vriezer en daarna even in de koelkast.