Hoe doen jullie dat met vloeken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Myo, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dames,

Wil iedereen on topic blijven aub?
    De vraag gaat over wie er wel eens vloekt niet over geloof. :)

Groetjes Paula

2. IH5

IH5 Niet meer actief

We hebben de kinderen geleerd dat bepaalde woorden scheldwoorden zijn en dus niet mogen. Ook thuis niet. Als ik dan eens verhit K U T roep of k l o t e, zegt hij meteen: "Mam...?!" Zeg ik gewoon: Sorry, je hebt gelijk, dat is niet netjes.

Prima. Zo geef je aan dat er regels zijn, maar dat het geen strafkamp is.

Overigens met ziektes schelden is echt een no go hier, maar bovenstaande 'vieze woorden' vallen hier wel eens hoor als dat zo uitkomt.

3. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Inderdaad. Je hoeft niet perfect te zijn om je kinderen het goede voorbeeld te geven.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij beweert geen enkele niet-vloeker hier perfect te zijn... Ik in ieder geval niet.

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Anders zijn of iemand opzettelijk kwetsen, zijn twee totaal verschillende dingen. het is dan het ene uiterste of het andere. er bestaat mi ook nog een middenweg.
    En kom op zeg: niet vloeken of lelijke woorden zeggen afleren, daarmee zou je totaal geen rekening meer houden met jezelf en alleen maar met een ander?! Wat overdreven!

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier zijn ook de woorden die jij noemt met een k een no go, maar ook hier is het echt geen strafkamp.
    Als ouder maak ik regelmatig fouten. Ik beweer nergens perfect te zijn.
    Dit topic gaat over vloeken en krachttermen. Die gebruiken we hier niet en worden hier ook niet getolereerd.
    Heeft niks te maken met perfectie.
    Wij gebruiken ze zelf nooit en ze liggen dus niet voor in onze mond.

Mijn kinderen hebben als baby urenlang in een loopkar gezeten, ze zaten vaak al voorop de fiets, terwijl ze eigenlijk nog niet goed konden zitten en zo kan ik nog wel even doorgaan.........maar daar gaat dit topic niet over.

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Nee wij vloeken niet.
    Ik zou mijzelf heel erg schamen als mijn peuter en kleuter zouden schelden.

8. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Voor mij is het hetzelfde of je vloekt in het gezicht van een gelovige of dat je het woord kanker gebruikt tegen een kankerpatient.
    Beide snijden door de ziel van degene die het te horen krijgt.

De mond is de spiegel van de hart. Ik lees in dit topic weinig respect voor de medemens.
    Je kunt blijven vloeken en roepen dat mensen je maar moeten accepteren maar tegelijk realiseer je je niet dat je daarmee gelovige mensen niet respecteert. Of is dat minder belangrijk?

Bovendien maakt het je tot een beschaafder mens en is het dus alleen maar een positieve verandering.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Jammer dat er meteen t slechtste gedacht wordt van iemand die wel vloekt of die uit komt voor zn mening. Maja.... het zal me een worst wezen! (of beledig ik nu de worst liefhebbers???? )

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

In mijn familie werd ook wel gevloekt (totaal niet kerkelijk) en ik heb in mijn puberteit ook weleens gescholden. Nooit met ziektes, dat is ook in mijn familie een echte no go, maar een GVD ontsnapt toch weleens aan mijn vaders of opa's mond. Mijn oma's schelden dan weer nooit, mijn moeder alleen als ze zich bezeert of heel erg schrikt, dan 'flapt' het er zo uit.

Ik ben er heel erg op gaan letten rond mijn 18e, omdat ik het zelf niet chique vond en er me ook niet goed bij voelde. Dus ik vloek niet meer, schelden ook niet. Ja, ik kan iemand weleens asociaal of gek noemen, of een ongelofelijke eikel, maar dat noem ik geen schelden. Schreeuwen doe ik ook niet, dat vind ik eigenlijk nog ordinairder dan een binnensmonds gemompelde krachtterm.

Mijn dochter heeft ook oren op steeltjes en toen ze laatst 'goddedome' zei heb ik mijn vader wel even boos aangekeken. Gelukkig let hij er wel op.

Mijn man kan wel schelden als hij kwaad is, vloeken niet. Maar hij scheld vooral in het Engels (krachttermen). Geen idee waarom hij daarop terugvalt, teveel Tarantino-films gezien misschien :D

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

En voor gelovigen die zich dan beledigd voelen: ik heb zelf een periode gekend waarin ik zeer met het geloof bezig was en ook echt geloofde in de zin van de wetten en regels uit het heilige boek. Maar ik heb me nooit persoonlijk aangevallen gevoeld of gekwetst door iemand die vloekt. Ik vind dat zo gek, alsof die persoon iets van jou aanvalt? Ik heb het nooit zo gezien, zag het als een zwak moment van iemand die geen andere manier had om zich te uiten. Ik ging er niet van alles achterzoeken.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Uhm, gekke vraag misschien, maar moet dat dan????

Ik heb bij geen van mijn bevallingen gevloekt, noch mijn man uitgescholden of zo iets. Heb ook niet echt gegild ook trouwens, maar ik kan me niet voorstellen dat vrouwen echt liggen te vloeken tijdens de bevalling eigenlijk..... (en nee, mijn bevallingen waren niet allemaal supermakkelijk of zo, jongste was trouwens een late mk en ook al had ik toen alle reden om God te vervloeken, dat heb ik toch echt niet gedaan!)

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid: GVD betekend dat jij aan God vraagt om jou te verdoemen.....iets totaal anders dus. En als je dus niet in Hem geloofd, is het nogal vreemd om hem dan toch iets te vragen, zelfs als dit iets heel negatiefs is. Ik bedoel, zeg dan niks......

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha ik kan in 2 seconde naar een ghetto geval veranderen.
    Ik ben misschien diep van binnen wel een Amsterdams straatmeisje.
    Maar dan echt alleen als ik woedend/furieus ben.
    Soms zie ik dan een vriendin wel eens kijken van 'omg kwam dat ècht uit jouw mond :$'
    :):):):)

Maar bij m'n dochter in de buurt, nee dat tolereer ik niet.

Maar ik ben er niet trots op nee. Als ik m'n zelfbeheersing verlies.. :)

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik denk niet t slechtste van je hoor....in tegendeel zelfs haha.
    Zullen we samen maar een clubje oprichten? help-wij-vloekers-zijn-ook-best-lief of zoiets ;)

16. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Iets met God vloeken doe ik niet want ik geloof daar niet in, beetje raar zou dat voelen, ik scheld ook niet met andere sprookjesfiguren ;).

Ik scheld wel met bepaalde lichaamsdelen :) maar eigenlijk alleen als ik in mn eentje ben, mn vriend houdt er niet van en kijkt altijd heel geshockeerd als ik k*t zeg.... ;) WTF zeg ik ook vaak, en shitzooi. Maar meestal noem ik alles wat tegenzit Knake.

Schelden met ziektes doe ik niet, vind ik ook maar raar.

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

hahahaha ja zo iets. Ik ben eigenlijk ook gewoon een net meisje, sommige van onze vrienden die ik aso noem noemen mij kakker.... tsja boeiend!

en betreft gvd, ik wist idd dat dat god verdoem mij betekend. Nog een reden waarom ik dit kan gebruiken zonder er iets bij te voelen of te denken dat ik mensen beledig, ik wil in hun ogen mezelf dan toch verdoemen..... heeft dan helemaal al niks met die ander te maken, en ik zelf geloof het niet dus verdoem maar een end weg.

en ja dat zijn aangeleerde termen. als de hele wereld pepernootje had geroepen had ik dat waarschijnlijk over genomen.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

die indruk krijg ik vaak wel, tvprogramma`s enzo.
    overigens waren mijn bevallingen ook niet geweldig.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Ik vind vloeken de naam van God ijdel gebruiken.
    Dus geen lichaamsdelen, geen uitwerpselen.

En vloeken in deze betekenis vind ik echt heel vervelend.
    Als er een gvd klinkt kan ik oprecht verdrietig worden, en als iemand in zijn verhaal achter elke zin een JC plakt, raakt me dat.

Jezus is voor mij de belangrijkste persoon en het voelt nogal gek als iemand Zijn naam gebruikt om aan te geven hoe geweldig of vreselijk het wel niet was.

Soms zeg ik er iets van. Mensen die weten dat ik christen ben houden er rekening mee. Anderen uiteraard niet. Maar ik word er niet persoonlijk door gekwetst.
    Maar als ik zou weten dat ik een ander verdrietig zou maken door een opmerking, zou ik die opmerking niet maken.
    Ik snap werkelijk niet dat je daar geen rekening mee zou willen houden.

20. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Eigenlijk doe ik het echt bijna nooit, alleen als ik ik me heeeeeel erg pijn doet vliegt er weleens een k*t uit???en dan zie je de kinderen ook kijken van ooooohhhhhhhhh dat mag niet en gelijk hebben ze...
    En heel soms zit ik weleens in het verkeer te mopperen als er een of andere eikel gevaarlijk voor mij doet, dan floep ik dat er ook uit...

Deel Deze Pagina