Hoe doen jullie dat met vloeken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Myo, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hahaha nou dan ga ik die maar eens gebruiken :D
    Goeie!

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik eerlijk gezegd ook wel...

Meer dan een per ongelukke "dorie" zul je mijn niet horen zeggen. Vriend is helaas wel wat vloekeriger, gelukkig een stuk minder sinds de dag dat onze dochter op de melodie van "altijd is kortjakje ziek" huppelend shit-shit-shit in de Ikea stond te zingen. Dat vond ik echt heel erg..

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    #43 Bajou, 23 aug 2014
    Laatst bewerkt: 23 aug 2014
    :D sorry maar ik lig plat...

@whysteria, volgens mij komt het van iets frans, ik weet het ook niet precies!

@myo, zeker doen, lekker intercultureel bezig!

- oh, en als het écht heel erg is doe je : Mil-jaaaaaar-deuh! Nog een tikkeltje extra.-

Edit: ik was nieuswgierig:

Miljaar is wellicht de verkorte vorm van miljaardedju, wat duidelijk teruggaat op het Franse milliard de dieux, een sterkere variant van mille dieux, dat eveneens in het Nederlands werd verbasterd tot milledju. Uitdrukkingen als milliard de dieux of mille dieux zijn niet vreemd als uitroepen. Zowel het aanroepen van God (denk aan het tegenwoordig zeer courante oh my God, of aan het Nederlandse hemel!) als het gebruik van hoge telwoorden (vb. duizend bommen en granaten) doen goed dienst als uitroepen van verbazing, verrassing, of enige andere vorm van hevige emotie.

Sorry voor de gelovigen, maar miljaarde komt uit een heel ver verleden toch van een godlasterende franse vloek. C'est la vie! Et maintenant, tais toi et soit belle!

4. anitake

anitake Lid

16 feb 2014
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik zeg dan grmbl, haha

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier ook.

6. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik zie niet in, waarom je vloeken zou moeten associeren met de mate van intelligentie. Met afkomst, milieu, daar kan ik nog inkomen.
    Tja, wat nut betreft; het lucht wel op. Even de stoom eraf.
    Ik probeer het ook zeker NOG minder tot helemaal niet te gaan doen, al is het alleen al om mijn man te plezieren. Ik wil natuurlijk niet dat hij minder over mij denkt om zoiets. Maar even advocaat van de duivel he: hoe kwets ik nou precies mensen met de termen die ik in mijn openingspost genoemd heb? Je (in z'n algemeen) kunt natuurlijk ook wel iets te gevoelig zijn en je van alles aantrekken.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

och ik doe t ook, ik ga me er echt niet druk om maken, en verbastering van worden.... sorry dat gaat erg ver...

die kinderen leren dat toch wel, niet dat dat dan goed is en je dat niet hoeft te beperken of dat je nu geen rekening hoeft te houden, beperken is altijd goed maar hoe krampachtiger je doet hoe sneller je kind dat ene woordje dan denk ik juist gaat overnemen.

oja en dan vloeken ordinair is of onmacht..... serieus moet alles geanalyseerd worden???? of ik hokjes gepropt?

Ik ben absoluut niet ordinair maar vloek soms wel is

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik kan echt enorm vloeken en vooral als ik in de auto zit, t is maar goed dat we airco hebben en t raam nooit openstaat van de auto haha.
    Als de kinderen erbij zijn probeer ik mij echt wel in te houden, maar als ik ergens van schrik in t verkeer dan wil er nog weleens wat uitschieten.
    Zij vloeken niet echt, alleen wil mijn dochter weleens k*t roepen als haar iets niet lukt.
    Wij zijn Bosschenaren en daar is t woord bijna ingebakken.

En ik wil best rekening houden met t woord god of allerlei verbasteringen als ik weet dat er mensen gelovig zijn, maar aan de andere kant denk ik; waarom zou ik mij voor de hele wereld aan gaan passen? Ik ben wie ik ben en je kunt t er maar mee doen.

TS ik vind dan ook dat je man echt vreselijk overdrijft en zou er echt niet van gediend zijn als mijn man mij zo terechtwijst.
    Pleur op zeg, je bent zn kind toch niet! ;)

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    tja k doe t ook wel dan niet gvd ofzo maar eerder k u t of shit ofzo.. probeer er op te letten maar soms floept er toch eentje uit. en jeetje en goh gebruik ik wel vaak.. evenals ik tjeesus zeg.. ik probeer van shit wel altijd chips te maken maar dan krijg k een vragende dochter die dan chips wil :D

10. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Bij bepaalde woorden gaat mijn haar ook overeind staan, zoals kanker. Dat doe je gewoon niet vind ik. Nu scheelt het wel dat er in België niet met kanker gevloekt wordt.

En je hebt ook gradaties in het vloeken. Ik hou ook niet van mensen die constant fuck, shit, dit dat in elke zin gebruiken. Maar een vloek omdat iets tegen gaat kan wel. Is gewoon een verbale uiting van je frustratie.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vloek niet en ook geen verbasteringen zoals gatverdamme en jeetje enzo. Vind het ook niet leuk als anderen dat doen, maar je kan het ze natuurlijk moeilijk verbieden... Al moet ik zeggen dat de meeste vloekers die ik ken, er gelukkig wel rekening mee houden.

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

schelden met ziektes niet nee!

Verder ja, ik ben ook maar een mens, soms denk ik wel is dat of sommige hier echt geweldig zijn of onwijs nep!

Ik heb het al is eerder gezegd, ik ben gewoon eerlijk en heus niet perfect ;)

p.s. TS ik had echt slaande ruzie met jou vriend gehad! zou die opmerkingen ook niet pikken en vind het echt een zeikerd (hij zal vast ook heel lief zijn hoor haha)

13. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik scheld amper, als ik het doe is het tijdens het rijden. Onverwachte situaties of mensen die niet doorrijden. Dan schoot er nog wel eens een ''gassen kut'' uit. Weken lang niet gereden totdat we samen weer in de auto zaten (en zoon het niet gehoord heeft), iemand voor mij schoot niet op dus ik een beetje zuchten. En wat zegt mijn zoontje? Juist! Gassen kut! Ehm... *schaamschaam*. Sindsdien kijk ik wel beter uit.
    Laatst viel er wat van het bed, zegt hij ineens ''godv...domme''. M'n vriend en ik keken elkaar verbaasd aan? Waar hij dat heeft opgepikt weten we niet, we proberen het nu te vedraaien. :(

14. Ons Kleintje

Thanx soms denk ik wel eens wat een stel aso`s zitten er hier op zzp.

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Echt wel! Kijk naar mij, vloeken, vol met tattoos grotere aso kun je niet hebben :p

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat gassen kut hebben wij inmiddels veranderd naar 'slome slak' haha.
    Verder, in de auto.... Oeeeii.
    Als de kinderen er niet bij zijn ga ik helemaal los. En er rijden hier een boel debielen af en toe... Pffft.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jep, zo heeft onze zoon laatst mijn man 'verlinkt'. Hij zat bij mij in de auto en ik zei hardop "Het gaspedaal zit rechts, mevrouw." Waarop zoonlief zegt "Papa noemt dat een muts." Ik heb mijn lachen in kunnen houden en het verder maar een beetje genegeerd. En thuis mijn man alsnog bestraffend toegesproken toen zoon al op bed lag, haha.
    Ze horen toch meer dan je denkt hoor. Onze zoon heeft helaas van mijn vader welde gvd-vloek geleerd. Echt er ongeluk hoor, daar twijfel ik niet aan. Maar toch vervelend. Vandaar dat wij toen een andere 'betekenisloze' vloek hebben verzonnen. Heeft even geduurd, maar nu gebruikt zoon die.

18. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hij is ook heel lief hoor :D daarom wil ik ook zeker mijn best voor hem doen. Het steekt alleen af en toe. Ik weet ondertussen heus wel dat het niet "mag" en hoef niet steeds dezelfde berisping aan te horen, wanneer iets incidenteel ontsnapt. Dan voel ik me wel klein ja. Maar ja, dit is echt zijn dingetje.
    En ik kan ook vast op tijden heerlijk tegen hem lopen zeiken. :)

19. tuc

tuc Niet meer actief

whahahaha "papa noemt dat een muts":D

Ik heb het ook een keer gehad hoor...moest hard remmen door een onverlaat op de weg die niet fatsoenlijk kan autorijden en op het moment dat ik keihard remde dacht ik er juist aan dat de kinderen achterin zaten, dus hield mij (die keer) in...en hoor ik vanaf de achterbank: eikel!:):)

20. Ons Kleintje

haha ja en je staat zeker ook heel snel met je koffer klaar wanneer je man dit of dat gedaan heeft ;) zoals in sommige topics alle vrouwen hun man natuurlijk meteen het huis uitschoppen, tenminste dat geven ze een ander als advies

Deel Deze Pagina