misschien een beetje een stomme vraag maar wat houdt strippen precies in?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eleonora, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo dames!

Ik loop tegen de 40wkn aan en vroeg me af wat strippen precies inhoudt?
    Doet het zeer? :)

Liefs Eleonora

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Soms besluit een gynaecoloog of verloskundige om te “strippen” om zodoende een poging te doen een inleiding te voorkomen. Bij strippen maakt de gynaecoloog of verloskundige met de vingers de baarmoedermond los van de vliezen en kan het gebeuren dat de baarmoedermond hierdoor ook rijp wordt. Vaak volgen dan de weeën zodat er toch nog een natuurlijke bevalling in werking treedt. Strippen kan ietwat vervelend/pijnlijk zijn en het geeft absoluut geen garantie tot bevallen.

3. Seth

Seth Niet meer actief

Aanvulling:

meeste effect heeft strippen tussen de 41-42 weken... en bij een volgende zwangerschap....

De verloskundige moet er trouwens wel bijkunnen... zit je baarmoedermond nog hoog en gesloten, is strippen geen optie...

4. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Oke heel erg bedankt voor je reactie!
    Nu weet ik tenminste wáár ik om vraag aanstaande donderdag :p

5. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    bedankt seth voor je aanvulling!

dit is mn 2e zwangerschap en vorige week heb ik een inwendig onderzoek gehad om te voelen of de kleine wel met het hoofdje beneden lag, dwz vk heeft met dr vingers gevoeld, betekend dat dat mn baarmoedermond al laag genoeg zit?

6. Seth

Seth Niet meer actief

Neem aan dat ze er dan wel bijkon.... omdat ze het anders niet zou voorstellen....

succes donderdag (als het nog nodig is dan...) en wil je even laten weten hoe het gegaan is... ?

7. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden

hihi bedankt! hoop inderdaad dat het dan niet meer nodig is...;)
    ik hou je op de hoogte!!

8. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Haai seth,

Vandaag dus naar de verloskundige geweest, maar ze wou nog niet strippen dat doen ze pas met 41 weken :( dus ik heb meteen een afspraak voor volgende week gemaakt om dan te strippen.
    Baal wel een beetje dat ze het nog niet wou doen, maar nu heb ik wel iets om naar toe te leven!
    Hoop zoooo dat t uiteindelijk niet nodig is en ik gewoon snel zal bevallen... maar zo niet dan wel fijn idee dat ze volgende week een handje wil helpen.

Liefs El

9. Seth

Seth Niet meer actief

fijn dat je het nog ff laat weten....:)

tja zoals ik hierboven al schreef, heeft het meestal ook pas effect vanaf de 41 weken.....
    en tja had ze je wel kunnen strippen, maar een hoop harde buiken, voorweeen enzo... zonder resultaat zit je, denk ik ook niet op te wachten.....

Meid, mijn vorige zwangerschap was 41+5...... en begrijp dat je snel wilt, maar je moet maar proberen te denken dat het NOOOOOOOIT meer lang gaat duren....!!!
    Je hebt het al zoveel weken volgehouden, dan lukken die laatste loodjes ook nog wel....!!!!!

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ingeleid en hebben ze ook gestript. Nou, dat is niet fijn, hoor!!! Ze wrikt dan met haar vinger tussen je vliezen en baarmoeder o.i.d om de boel zo te irriteren dat de weeën op gang komen. Ik vond het heel akelig. Maar goed, duurt niet heel lang.

Deel Deze Pagina