Hoe doen jullie dat? Natte handdoeken in de badkamer??

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik doe nooit natte spullen in de wasmand, zeker in de tropen staat de schimmel er binnen een dg op. En ik was alleen maar in het weekeinde.
    Alles wat vochtig is last ik eerst drogen. Handdoeken gaan na het douchen op rek of radiator, en pas na een paar keer gebruik promoveren ze naar vloerkleed. Zijn ze droog op de vloer, dan gaan ze in de was.

2. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Wij hebben een mega kleine douche en hebben daaro een dubbele handoek stang ( van ikea) hoog in de doche gehangen, met douchen heb je er geen last van en kan toch mn handdoeken ophangen

Hier worden de douche handoeken trouwens 2 of 3 gebruikt voor ze de was in gaan.. Je bent toch schoon als je je afdroogd en heb echt geen zin om elke keer schone te paken

3. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier gaan natte spullen ook in een aparte wasmand, mijn man heeft 1x een natte handdoek in de gewone wasmand gegooid (onderin) en dat leverde toch wat kleding met schimmelplekken op....

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.930
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik was niet vaak genoeg, dus mijn wasmand is nooit echt leeg. Dan natte handdoeken erin gooien... jakkie, dat gaat stinken! Onze wasmanden staan op zolder en ik ben vaak toch te lui om de trap op te lopen, (vandaar dat ik ook zo weinig was ;)) dus ik hang ze vaak eerst over het traphekje. Als ik dan toch naar zolder moet, neem ik ze mee. Dan zijn ze vaak wel droog. En anders hang ik de handdoeken nog even over de rand van de wasmand.

5. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik pak na elke wasbeurt een schone handdoek, de oude hang ik te drogen over een droog stang aan de muur. Die gaat in de wasmand als hij droog is. Ik word kriebelig van natte was in de wasmand, ik ben erg gevoelig voor vieze luchtjes, en wil schimmel voorkomen.

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Als het droog is kan het in de wasmand, anders hangt het eerst over de rand van het bad te drogen.
    Als mijn zoontje er tot zijn rug onder zit, zet ik de machine wel doordeweeks aan.

Overigens is mijn weekend do t/m zo ;) Op donderdag begin ik met de was en op zondag ligt alles weer in de kast :p

Dat bedoel ik ;)

En idd ook qua kleuren. Ik heb 1 wit, 1 licht, 2 donker en 1 felle kleur per week.

Hier trouwens ook 2 wasmanden, 1 voor de handoeken, beddengoed, theedoeken en vaatdoeken (60-90gr), en 1 voor de kleding (30gr)

Kwam ooit na 2 dagen natte kleding van mijn zoontje tegen onderin de wasmand. Hij had buiten in plassen staan stampen en smoeder had de kleertjes in de wasmand gegooid. Meteen het weer erin. Daarom doe ik dat dus nooit met nat spul! Eerst drogen en dan pas in de wasmand...

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik was eens per week dus de natte handdoeken doe ik netjes over de verwarming. Zijn ze droog, dan doe ik ze pas in de wasmand. Net als zovelen hier geen zin in schimmel, bah.
    Oh ja ik gebruik elke dag een schone handdoek. Blerg ik vind het niet lekker fris ruiken als je een 'oude' handdoek gebruikt hoor...snap het nut er niet zo van. Je wast toch dus een handdoek meer of minder? Sorry off topic, ik stop.

8. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik hang ze even over de wasmand/bad/douchedeur tot ze droog zijn en daarna in de wasmand. Vind het ook niet zo hygienisch om ze nat in de wasmand te gooien

9. Islah

Islah Niet meer actief

Hebben ze dat dan (nodig) in de tropen?

10. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik doe ook altijd de handdoek na het douchen op de grond om me aan te kleden, lekker zacht haha (ik heb ook een badmat maar die wil ik niet nat maken :)) En als ik klaar ben hang ik hem over de douchecabine om te drogen, voordat ik hem in de wasmand gooi. Anders gaat het schimmelen als hij nat is en de rest van de was ook.

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik gooi alles gewoon bij elkaar in de mand en heb eigenlijk nog nooit last gehad van schimmel.. Alleen bij vieze slabbetjes/spuugdoekjes maar die was ik altijd gelijk.

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik gebruik een badjas welke ik aan een haakje te drogen hang, zodra ik de handdoeken ga wassen neem ik de badjas mee.

Handdoeken die gebruikt worden gaan nat de wasmand in en dan worden ze sowieso 1x in de week gewassen.

13. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Ik laat ze eerst drogen en dan in de wasmand anders gaat het zo ruiken/stinken.

14. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Dit dus :)

Deel Deze Pagina