Heb ook bv gegeven. Ik ben toch meer van het principe, op vraag van mijn kind voeden.. Is dat om het uur, om de 2u of om de 3u.. Zeker als het nog maar 9 dagen oud is, moet je echt nog voeden bij elke kik vind ik persoonlijk In het ziekenhuis zeiden ze mij bij de geboorte ook 'Om de 3u', gevolg mijn dochtertje was 's nachts aan 't wenen en de vroedvrouwen namen haar dan van de kamer af en legden haar bij hun zodat ik kon slapen. Daar was ze muisstil. En nu heb ik pas door dat dat wrs van de honger was Dus thuis ben ik gewoon op vraag beginnen voeden ipv om de 3u. Ze sliep de 1ste 4 maand onder.. In het park, draagmand of bij mij. Pas daarna boven in haar bedje, waar het donker is. Laten huilen heb ik nooit gedaan, altijd getroost.
Wat de borstvoeding betreft; voor een kindje van die leeftijd is elke 3 uur een beetje weinig ( tenzij dit op verzoek van kindje is). 10-12 keer per dag voedeen is wenselijk. Een kleine baby doet gemiddeld 45-60 minuten over een voeding. Laten huilen: sorry wat een belachelijk advies. Kind is een paar dagen oud. Daar kan ik echt niet ni dat het cb dit adviseert!
De eerste weken hadden wij geen ritme. Ik voedde op verzoek en mevrouw was een langzame drinker. Ik voedde ongeveer om de twee uur, maar soms ook korter. 's avonds werd er geclusterd, dus lag ik van 19:00-23:00 Netflix te kijken met haar aan de borst. Als ze niet bij me was, sliep ze niet. Ik was altijd bij haar en voor mijn gevoel was ze altijd aan het eten Ik vond het verschrikkelijk. Ik dacht dat ik een soort ritme zou moeten hebben en kwam nergens aan toe. Keek de hele tijd op de klok. Adviezen over drie uur tussen voedingen maakte me onzeker, want dat redde ik echt niet. Ze wilde geen speen en geen vinger, dus rekken betekende huilen. En ik ging echt niet een uur met een krijsend kind zitten. Het voelde niet goed. En toen liet ik het los. Ik ben haar ritme gaan volgen en daar werden we allebei gelukkiger van. Ik vond dat heel bevrijdend. Ik heb een draagdoek gekocht en daar sliep ze overdag in. 's Nachts naast me in bed. En naarmate ze ouder werd, kwam er meer tijd tussen voedingen, vanzelf Nu slaapt ze op haar eigen kamertje. De eerste nacht dat we dat probeerde sliep ze gelijk door. Ik moest er meer aan wennen dan zij Wat ik met mijn lange verhaal wil zeggen TS, is dat je vooral moet doen waar jij en jouw kleintje zich goed bij voelen. Succes!
Wat vervelend dat je zo onzeker bent geworden door de kraamtijd. Ik denk dat er maar één manier is en dat is JOUW manier! Volg je hart, luister naar je gevoel. Je zult zien dat als je alleen je eigen advies volgt dat jij en je kleine een team zijn. Ik heb lopen tobben met de BV, aanleggen lukte niet dus ik kolfde. Dit deed ik iedere drie uur en vervolgens geven. Onze zoon vroeg niet veel dus we maakte hem echt wakker ervoor. Soms dronk hij alles, soms niet. Na twee weken stopte de BV en zijn we over gegaan op KV. Overdag iedere drie uur aangeboden, wederom wakker maken ervoor en na de laatste voeding tussen 23:00 en 24:00 lieten we het aan hem over. De eerste 6 weken sliep hij 's nachts bij ons in de wieg. Daarna 's nachts op zijn eigen kamer. Overdag sliep hij in de woonkamer in de box, wij hadden een extra boxmatrasje onder het boxkleed, of in de kinderwagen. Af en toe op zijn eigen kamer om een beetje te wennen. Hij 'kende' het bedje dus wel voor hij de eerste nacht er in ging. Met 8/9 weken sliep hij van 23:00 tot 4:00/5:00. En vrij snel erna gewoon helemaal door. Laten huilen heb ik nooit gedaan. Zeker niet in het begin. Juist bij iedere kik was ik er direct. Ik wilde hem leren dat hij op mij kan vertrouwen en dat ik er altijd ben. Hij heeft verder ook nooit veel gehuild, nog steeds niet. Hij huilt nu alleen bij honger of vallen. Succes meis. Het komt allemaal goed maar luister dus naar jezelf!
Hoi! Ik heb niet alles gelezen, en misschien zeg ik dus dingen dubbel... maar vanaf het begin heb ik met mijn dochter (nu 3 mnd) een soort ritme gevolgd, zonder op de klok te kijken. Voeden op verzoek, maar wel op een bepaalde volgorde? Als ze wakker wordt, dan is het etenstijd. Lekker aan de borst, dan is ze wakker genoeg om goed te kunnen drinken. Dan is ze even wakker, lekker tuttelen en knuffelen en een schone luier, als dat nodig is. Dan evt. Nog even in de box. Als ze begint te sputteren, zeuren, huilen, gelijk naar bed (of in de draagdoek, net wat uitkomt of waar ik zin in heb) en slapen! En of ze nu een half uur of twee uur slaapt, zodra ze weer wakker wordt krijgt ze te drinken. Dit ritme helpt mij heel goed, en ik merk nu dat mijn meisje er echt aan begint te wennen. Ik herken haar signalen van vermoeidheid steeds beter! Heel veel succes, en wat eigenlijk het belangrijkste is: volg je moedergevoel. Die zegt altijd de waarheid...