Hoe doen jullie dat: niet slapen overdag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MacG, Mar 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Hallo,

ik ben nieuw hier, voorstellen doe ik morgen op een rustig moment wel...

Onze baby Okke is nu 6 weken oud en vanaf week 2 komt hij overdag niet in slaap. Niet zoals ik vaker op fora zie dat hij "maar" 1 uur tussen de voedingen slaapt, maar hij blijft gewoon van voeding tot voeding compleet wakker. Soms valt hij direct na de borstvoeding in slaap voor 10-20 minuten, maar daarna is het brullen. Dan modderen we met speentjes en aaien en houden we hem stil tot de volgende voeding. Daar zit dus ook nooit meer dan 2 uur tussen overdag... Overdag komt hij zo vaak aan niet meer dan 2 uur slaap. Vanaf een uur of 19-20:00 is hij rustig en slaapt hij ook prima in na de nacht voedingen.

Nu zit ik er echt doorheen: ik was dit weekend ziek en m'n vriend ligt nu ziek op bed. En Okke ligt te brullen in z'n wiegje :(. Zelf jank ik overigens ook behoorlijk wat af...

We zijn afgelopen weekend naar een osteopaat geweest en daar hebben we veel handige tips gekregen: hoe z'n rug te ontspannen (tegen het hol trekken) en hoe in te bakeren. Het ruggetje ontspannen gaat steeds beter, maar het inbakeren lukt niet echt (hij komt elke keer los en raakt zo oververhit dat ik het dan maar weer loshaal...).

Ik weet dat er meer mensen zijn met dit probleem: dus laat je horen: hoe doen jullie het en wanneer ging het beter bij jullie?

2. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    In het begin was het hier precies hetzelfde, je kan niets anders doen dan hem lekker bij je nemen. het gaat echt wel vanzelf over, hier ging het na 2 mnd beter alhoewel het nog steeds niet makkelijk gaat hoor dat slapen overdag. Het is even kei-zwaar voor je want je bent er constant mee bezig maar denk aan jullie zelf, laat dat huishouden maar even voor wat het is. Dat kleintje komt net uit je buik en is opeens in de grote wereld en hij wilt niets liever dan bij jou zijn! Succes en het word echt beter, het heeft even tijd nodig!

3. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie, het huishouden laten we al compleet achterwege eigenlijk :oops: Soms is hij tevreden als hij bij een van ons is, maar vandaag is echt niks goed :(

Ik voel me ook kei-schuldig omdat ik hem dan echt achter het behang wil plakken :cry:

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoihoi,

hier ook zulke drama's gehad... Vreselijk! Heb hier ook met Thirza op de arm jankend door het huis gelopn om haar maar rustig of in slaap te krijgen. Ook Thirza pakte vaak niet meer dan 2 uurtjes slaap overdag.
    Wij hebben toen een draadoek gekocht, een combi-cotti, maar ik zag net zulke op www.draagdoel.nl Ideaal! Je kindje buik-tegen-buik tegen je aan en jij kunt nog wat doen ondertussen... stofzuigen niet echt, maar wel bijvoorbeeld was opvouwen, opruimen, dat soort dingen. Thirza ging ook vaak in de draagdoek mee naar de supermarkt voor kleine boodschapjes, (lopend te doen voor ons), dat soort acties allemaal.
    Qua bakerdoeken heb ik via marktplaats een Snug&Tug-doek gekocht: die heeft een soort zakje waar je je kind indoet, met twee banden die een beetje werken zoals het bij wikkeljurkjes ook vaak werkt en dat is heel simpel bakeren, zonde dat ze eruit los komen. Overigens was hier ook vaak dat Thirza dan wel bleef brullen en helemaal bezweet was, dus stond ik nog vaak te wiegen hoor.... voordeel van bakeren was dan echt dat ze langer doorsliep.
    Wij zijn nu 3 keer bij de osteopaat geweest en gaan over 3 weken als het goed is voor het laatst. Thirza doet het steeds beter en sliep na de laatste behandeling al verschillende malen ineens 2-3 uur achter elkaar, (haar goeie dagen had ze een slaapje van anderhalf uur, eentje van 2,5 uur en nog 1 of 2 kortere slaapjes, (ergens tussen het half uur en drie kwartier).
    Jullie kindje klinkt wel wat heftiger, maar echt, met een aantal behandelingen moet je resultaat gaan zien. Mocht dat niet zo 1-2-3 gebeuren, kijk dan ook eens of er sprake zou kunnen zijn van koemelkallergie, want de symptomen verschillen niet veel van elkaar!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, ik ben overigens ook vaak overdag met Thirza samen op bed gaan liggen: haar gewoon op mijn arm gelegd bij mij onder het dekbed. Het wordt niet geadviseerd, maar nood breekt wet, dacht ik dan, en idd: dan sliep ze tenminste ook nog eens! (En met een beetje mazzel lukte het mij op zo'n moment ook nog om te slapen, maar vaak ook gewoon even lekker een boek erbij, ontspande ook al een heel eind, :D).

6. Krijgt hij wel genoeg voeding binnen? Ik bedoel; met bv is dat natuurlijk lastig te controleren. Misschien dat je een keer kan afkolven en dan kijken wat er uiteindelijk naar binnen gaat? Voor hetzelfde geld heeft hij erge honger?

Gelukkig heb ik niet hetzelfde probleem trouwens als jij hebt, maar ik heb nu al zoiets dat ik Niels achter het behang kan plakken zo nu en dan & dan mag ik nog niet klagen ;).

Sterkte dus in ieder geval!

Groetjes,

Savita

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Met 6 weken heb je ook weer regeldagen, he. Dus dat kan er ook nog wel wat mee te maken hebben. Dan helpt het om veel aan te leggen, zodat je meer melk gaat maken, omdat ie daar behoefte aan heeft.

Wij hebben trouwens ook wel zo'n periode met veel huilen gehad in het begin. We zijn toen gaan inbakeren en dat deed echt wonderen. Binnen een paar weken veranderde onze baby van eentje die uren achter elkaar huilde, tot eentje die alleen nog maar sliep, dronk, af en toe een lachje liet zien en weer verder sliep. Bij het consultatiebureau kunnen ze er wel meer over vertellen of anders moet je het boek Regelmaat en inbakeren van Ria Blom eens lezen. Daar staan echt hele goede tips in, vonden wij, die echt werkten.
    Sterkte in elk geval, ik heb ook wel naast de wieg op de grond zitten huilen omdat ik niet meer wist wat ik nog kon doen. Echt ellendig kun je je dan voelen.

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier waren de eerste weken ook erg zwaar omdat meneertje niet sliep overdag, of alleen maar hazeslaapjes deed. Snachts ging het wel goed. Maar ineens hebben ze dat ritme van slapen overdag te pakken! Hier ging dat van de een op de andere dag (was trouwens na het eerste bezoek aan een osteopaat). Hij slaapt nu zo'n 2 to 2,5 uur tussen de voedingen (voeden om de 4 uur). En hij vind het slapen nu ook echt lekker!

Ook al is het zwaar en moeilijk, je moet proberen een ritme aan te houden zodat je kleintje ook weet waar hij aan toe is (mss doe je dat allang hoor!)

Hier is het: voeden, spelen, schone broek en bij de eerst gaap/oogjes wrijven, hup naar bed (van de voeding tot weer slapen is ongeveer 1 uur/1,5 uur) Soms wordt ie tussendoor wakker, maar zolang hij niet huilt laat ik hem in bed. Vaak valt hij dan weer in slaap. Is ie echt klaar wakker dan hang ik zijn mobiel op. Dan valt hij vaak ook weer in slaap.

Je kleintje moet echt leren dat slapen ook fijn en lekker is. En nu is het bij papa en mama zijn natuulijk veel fijner! Maar echt meid, het komt goed!

(oja en dat wanhopige gevoel en dat je het echt even niet meer ziet zitten is heeeeeel herkenbaar, je bent echt niet de enige!)

9. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    super bedankt voor jullie lieve reacties! Echt heel fijn :).
    Ik ga ze morgen nog wat beter lezen en ook reageren, nu ga ik lekker naar bed want het kleine mannetje is in slaap.

liefs, Marian

10. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

Jul 25, 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    inbakeren met een pacco doek, die kon je hier bij het consultatie bureau lenen om te proberen. Hier was het een verademing!
    Verder werkte het bij onze niet slaper wel als we haar in de draagdoek deden en even heen en weer liepen of wiebelden.

11. P73

P73 Actief lid

Nov 7, 2007
    286
    0
    0
    Ooh wat sneu voor je!

Wij hebben ook een moeilijke slaper gehad. Madame sliep echter wel zolang ze bij mij was, dus heb daar aan toegegeven. Ook 's nachts in bed; in laten slapen bij mij (had ik allemaal voorzorgsmaatregelen genomen zodat er niets mis kon gaan...) en zodra ze goed sliep tilde ik haar over in bedje......
    Hoop dat je kleine mannetje nu lekker blijft slapen en jullie ook wat uurtjes kunnen maken!

12. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    hier ook een ramp de eerste 6 weken.

Ik heb een babybjorn draagzakje gehaald en daar heeft ie echt veel ingelegen.

Zo kon ik zelf ook nog eens even een dutje op de bank doen.

verder gewoon lekker bij je houden...beetje elkaar afwisselen zidat de ander even wat rust heeft.

tis echt een kwestie van tijd die je uit moet zitten.met een maand of 2 wordt het al een stuk beter.

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Voordat je uberhaupt iets drastisch gaat doen als inbakeren, sluit dan andere dingen uit, zoals ziekte, honger e.d.
    Het is namelijk heel normaal om een BV-baby niet op de klok te voeden maar op verzoek, en zeker de eerste weken c.q. maanden.
    Als je een kind op die leeftijd gaat sussen met een speen,dan kan je hongersignalen missen. Borstvoeding kan je nooit teveel van geven.Ook is het belangrijk dat je altijd 2 borsten voedt.
    Ben je bekend met bv.com?

Ik vind het erg vreemd dat een kind van die leeftijd wakker is tussen de voedingen. Je kan een lactatiekundige kundige consulteren, en zij komt bij je thuis om te kijken hoe het borstvoeden gaat. Dit wordt vergoed door je verzekering. Blijft je kind dan wakker, dan zou ik een arts raadplegen.

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Heftig hoor!
    Hier ook ZEER goede ervaringen met de Pacco inbakerdoek; kunnen ze eigenlijk niet uit los komen en daardoor worden ze vanzelf rustig.
    Lekker relaxed op de bank / bed liggen met een deken om allebei tot rust te komen lijkt me ook wel goed.
    Ik zou zowiezo een lactatiedeskundige vragen om mee te kijken met de bv; aan de andere kant; snachts krijgt hij ook genoeg...
    Daarnaast heeft bij ons met name het inbakeren icm een strak ritme (vaste volgorde van alles, gelijk bij de eerste vermoeidheidssignalen naar bed en heel even laten huilen (5 a 10 min)) heel erg goed geholpen. Dit staat beschreven in het boekje van Ria Blom; inbakeren en regelmaat. Wij deden t niet zo streng als daar staat (wij lieten Iris niet ontzettend lang huilen en bakerden haar niet in in de wandelwagen), maar het is wel echt goed om dat een tijd te proberen. Ik heb nl het idee dat hij te weinig slaap krijgt overdag, daardoor te weinig ontspant, overprikkeld raakt, enz. Dat is echt een vicieuze cirkel en daar moet je doorheen. Veel succes! Laat je weten wat je gaat doen en of t werkt?

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Inbakeren met een speciale doek, supermakkelijk en veilig: www.pacco.nl
    Was bij ons een groot succes.
    En misschien handig om eens te checken of hij geen koemelkallergie heeft...was namelijk bij die van mij wel het geval.
    Hoeft natuurlijk niet, maar is wel slim om uit te sluiten voordat je allerlei andere trukendozen open gaat trekken.

Succes er mee

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Neem even contact op met je CB. Kindjes van 6 weken horen te slapen en als ze dat niet doen, dreigen ze oververmoeid te raken en dan groeien ze niet goed. Maak een afspraak, zeker als inbakeren bijvoorbeeld aan de orde is (niet zelf experimenteren)

17. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Zo ik heb net even rustig alles doorgelezen. Het kwam er eerder niet van omdat ik ineens geveld was door verschrikkelijke diaree...

Eerst een update. Vannacht heeft hij weer geslapen zoals altijd (1 stuk van 5 uur, dan een stuk van 3 uur). Vandaag is hij weer extreem wakker. Hij heeft twee tukjes van 10 minuten gedaan bij mij in bed, maar dat was het wel weer... Vandaag is wel een stuk beter dan gisteren omdat hij nu vrolijk wakker is. Hij ligt in z'n wieg te babbelen en hij heeft zich ook een tijd in de box vermaakt. Maar slapen ho maar...

Fijn te horen dat er zoveel mensen met hetzelfde probleem kampen! En dat jullie jullie kids ook wel eens achter het behang willen plakken. Daar hoor je nooit iemand over. Iedereen zegt altijd, geniet ervan nu hij nog zo klein is :S

jullie tips:

over de borstvoeding of het honger hebben. Normaal is hij tevreden na het eten en ik had ook behoorlijke overproductie. Daar heb ik het al over gehad op het borstvoedingsforum en dat had ik aardig onder controle. Maar nu met de ziekte is de borstvoeding bijna gestopt! Dus de situatie is wat dat betreft niet normaal. Ik laat hem nu flink drinken aan beide borsten en als hij nog honger heeft krijgt hij afgekolfde melk uit de vriezer. Als de bv niet meer op gang komt dan wordt het helaas kunstvoeding ben ik bang (maar aan de andere kant heb ik dan wel de hoop dat hij beter gaat slapen overdag).
    Als de bv weer op gang komt en hij blijft zo weinig slapen dan is het inderdaad een goed idee om een lactatiekundige mee te laten kijken.

We hebben het er al 2 keer over gehad op het CB. De eerste keer (toen hij 2-3 weken oud was) zeiden ze Rust en Regelmaat enzo. Dat hebben we echt geprobeerd (ik heb het boekje van Ria Blom ook), maar dat leverde zeker niet meer slaapjes op. Misschien is hij gewoon te veel wakker voor die aanpak?
    De tweede keer advieseerden ze om in te bakeren. Verder kregen we de opmerking: "Goh hij is wel lekker alert!". Wij dachten juist dat dat een deel van het probleem was!

Jullie zijn allemaal erg enthousiast over inbakeren. Maar ik vind het er een beetje zielig uit zien. Als hij lekker ligt te slapen ligt hij met z'n armpjes omhoog naast zijn hoofd. Dat kan hij dan niet meer. Verder zou ik graag horen hoe jullie kindjes er de eerste dagen/keren op reageerden? Wij kregen namelijk het idee dat hij er geen klap aan vind (hij gaat heel hard wriemelen en krijsen).

Oh, er is een vriendin hier die ook eenkindje heeft. Okke is net in slaap gevallen blijkbaar dus ik ga lekker een kop thee drinken. Tot later!

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Als je je kindje op de juiste manier inbakerd (makkelijk met de paccodoek) kan je kindje zich niet los friemelen. Mijn zoontje moest in het begin wel huilen maar na 2-3 dagen sliep hij weer minstens een uur achter elkaar door! Wat een verademing was dat zeg.
    Zoals ik al in mijn vorige berichtje zei: kijk even goed of er geen medische verklaring is voor het slechte slapen. Mijn zoontje bleek gewoon giga krampen en buikpijn te hebben vanwege KMA.

Succes ermee!

19. Niet meer actief

Ik herken je verhaal zeker: Caitlin sliep ook alleen de eerste week overdag. Toen ze 6 weken oud was, was ze de hele dag wakker en huilen, gek werd ik ervan. Toen ze ook nog eens vreselijke uitslag kreeg ben ik naar de huisarts gerend. Ik ben overgestapt op anti-koemelk voeding en binnen een week was het een totaal ander kind. Tevreden en blij. Slapen deed ze niet maar huilen gelukkig ook niet. De nachten slaapt ze al vanaf week 1 door. Nu is ze 12 weken en sinds een week slaapt ze opeens een uur of 4 overdag. Ik wist niet wat me overkwam! Ik denk dat het komt door alle indrukken, ze is zich nu veel meer bewust van de buitenwereld.
    Maar blijf er niet mee lopen, misschien is het bij jouw kindje iets anders, maar babys huilen niet zomaar de hele dag.
    Succes!

20. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Op het CB deden ze er heel laconiek over, en de osteopaat kon volgens mij niets vinden dat mis was (behalve het overstrekken). Van het inbakeren wind hij zich enorm op en dan maken we het maar weer los :( .
    Ik drink maar 1 glas melk per dag, daar kan hij toch moeilijk de hele dag last van hebben?

Ook raak ik helemaal de kluts kwijt: hoe kan je een draagdoek gebruiken en rust en regelmaat toepassen? Is het de bedoeling dat je je kind 2 uur laat huilen (tot je denkt nu zou hij wel weer honger kunnen hebben) als je hem inbakert? Zucht...

Share This Page