hoe doen jullie dat nou? (baby 5 maand)

Discussie in 'Voeding' gestart door butterfly1984, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Ons dochtertje is nu 5 maanden en zijn bezig met haar af en toe fruithapjes te geven.

Nu heb ik al diverse schema's hier gezien en zie dat jullie er ongeveer 2 uurtjes tussen laten, tussen fruit en fles.

Maar wat doe je intussen tijd?
    Onze dochter kan nog geen 2 uur opblijven.

Breng je ze na een uur weer naar bed en een uur later er weer uithalen??

Het is allemaal best ingewikkeld, weet niet meer precies hoe het bij de 1e ging, zo zie je maar hoe snel je dingen vergeet.
    Het zal allemaal wel losgelopen zijn, anders herinnerde ik het me vast wel.

En hoeveel geven jullie precies??(fruit)

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Niemand die me aan een antwoord kan helpen??

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Probeer je niet vast te pinnen op een schema!
    Als ze wakker is, kan je haar wat aanbieden.
    Ze is nog maar 5 maanden en het is BIJvoeding, geen maaltijd die ze perse moet hebben en waar je wakker voor moet maken/voor op moet laten blijven.
    Je begint gewoon met een paar hapjes fruit, dat is meer dan voldoende.

4. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wij zijn ook net begonnen met de eerste hapjes groente, en geven gewoon als hij tussen de voedingen wakker is. Hij slaapt niet zo heel veel, maar hij heeft nu om 10.00 de fles gehad, en ligt nu te slapen. Als hij wakker is gaat hij even spelen en dan geef ik hem denk ik weer een beetje.
    Ik moet zeggen dat als je op internet zoekt, je het er spaans benauwd van krijgt. Ik was ook op zoek naar een schema, maar wat sommige die kinderen al geven. Ons mannetje krijgt 4 soms 5 flessen van 210, en dus af en toe een paar hapjes. Dan lees ik online kinderen die al op lange vingers sabbelen, en nog maar 2 of 3 flessen krijgen en al gewoon eten. Ik dacht echt bij mezelf, zijn wij nou zo laat of wat?

5. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Mijn dochtertje (nu 6 maandjes) krijgt 4 flessen op een dag.
    Soms slaapt ze erg veel overdag, de andere kant weer niet.
    Ik vind het soms ook best lastig om de fruithapjes (en zij krijgt ook avondeten) er soms nog tussen te proppen.
    Daarom bekijk ik het per dag.
    Ik geef haar meestal smorgens tussen de eerste en tweede fles een fruithapje, maar als ze heel erg moe is sla ik dat over en probeer ik het smiddags.
    Het is gewoon even aanvoelen wat handig is.
    Erin proppen heeft geen zin, en het moet natuurlijk ook nog geen fles gaan vervangen.

Soms zijn er dagen dan slaapt ze zoveel, en krijgt ze geen hapje ;)
    En ik zou haar er niet voor wakker maken hoor.

Ik doe het altijd op vraag ;) Tot nu toe werkt dat prima.
    Tussen 19.00 en 20.00 uur krijgt ze altijd de laatste fles, en kort daarvoor geef ik ik geen hapjes meer, omdat ik graag wil dat ze de fles leegdrinkt en lekker slaapt :D

Geef je trouwens vers fruit of uit een potje?
    Ik maak alles lekker zelf, daar zie ik haar het meest van genieten ook.

Heel veel succes ;)

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    gewoon kijken wanneer het uit komt.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik gaf het met 5 maanden nog niet, ben na 6 maanden begonnen. Maar ik gaf gewoon als ik zelf ook iets at. Scheelde wel dat ik niet op de klok hoefde te kijken, want bij bv is het juist goed om bijvoeding tegelijk met een gewone voeding te geven. Met kv is het toch meer gepuzzel.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We gaven het vanaf 6 maand. Maar hier was het vaak om 7 uur de 1e fles, dan om 9 uur fruithapje. Dan even slapen en om 11/11.30 de 2e fles..

Al kwam het wel eens anders uit, en dan gaven we het fruit gewoon op een ander tijdstip of zelfs een dagje niet..

9. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier is het nog steeds een beetje aanpassen ondanks dat hij al sind 3,5 maand fruit eet (advies kinderarts) maar hij begint er nu ook groenten naast te eten maar langzaam gaat hij zelf een beetje zijn schematje aanpassen valt me op,

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier geen schema hoor, ik kijk wel wanneer het uitkomt!
    Zou ik gek van worden, een schema. Hij krijgt alles wel binnen gedurende de dag.

Deel Deze Pagina