Hoi, Mijn zoontje heeft sinds gister een beetje last van diarree. Hij heeft er verder geen last van (normale temp., eet goed en drinkt redelijk en is verder wel vrolijk en zichzelf) dus echt veel zorgen maak ik me nog niet. Maar ik vind het wel vervelend voor hem! Hebben jullie misschien nog tips wat ik hem bijv. qua eten en drinken juist wel/niet moet geven? Niet dat ik hem straks een fruithapje geef met iets erin wat laxerend werkt ofzo... En zijn er nog dingen waar ik verder op moet letten? Groetjes!
banaan, appel zijn verstoppend, pruimen juist niet. ik deed nutriton(johannesbroodpimeel) in zijn flesje dat is ook verstoppend. veel laten drinken. dus banaan geven!
Banaan!!! evt met een beschuitje erdoor... kan het tandjes zijn? Wel zorgen als diarree aanhoud dat er wat extra vocht aangeboden wordt.
iig geen kiwi en pruimen . verder kun je m gewoon eten en drinken geven waar ie om vraag zelfs al zou die wel ziek zijn daar gaat buik griep t snelst van over als de darmpjes en de maag maar blijven werken .. aangezien ie verder niet ziek is zouden t wel eens tandjes kunnen zijn misschien
Ik zat zelf ook al te denken aan tandjes maar kan zo snel niets in zijn mond zien. Hij heeft er al 4 en daar heeft hij geen diarree bij gehad, maar goed eens moet misschien de 1e keer zijn Het lijkt vandaag al iets minder te worden, heb hem inderdaad banaan gegeven en ook de flessen lijken iets beter te gaan. Bedankt voor de tips, we wachten het af!
Mocht het aanhouden en je nog iets anders willen geven, er zijn homeopatische tabletjes van VSM, Kindigest als ik me goed herinner en die werken echt super! Ze smelten snel in hun mond en werken vrijwel meteen, vaak is 1x geven al voldoende. succes & idd misschien tandjes!
We beginnen steeds meer te denken aan tandjes... de luiers zijn dun maar niet waterdun, het stinkt heel erg en de ontlasting is vaak ook slijmerig (lekker die details ). Ook wil meneer weinig eten, de flessen gaan vaak maar voor de helft tot 2/3 op, brood en pap wil hij al helemaal niet meer en vandaag hoefde hij ook al geen fruit. Ander drinken wil hij ook niet, soms een paar slokjes maar meer krijgen we er echt niet in! Ik maak me stiekem wel een beetje zorgen hoor, maar hij is wel heel erg vrolijk en vermaakt zich prima, is druk aan het spelen, lacht heel veel en huilt bijna niet. Aangezien hij bij de 1e vier tandjes eigenlijk niet zoveel last had is dit dan wel geheel nieuw voor ons. Maar lastig vind ik het wel, we gaan namelijk maandag op vakantie... Als het zo blijft bellen we toch de dokter even, al is het maar voor tips waar we op moeten letten. Hij plast niet veel (maar wel wat) maar dat deed hij toen het zo ontzettend warm was ook niet. Gelukkig is het nu weer wat koeler dus dan trekt dat hopenlijk wel bij. Ben toch wel bang dat hij langzaam aan het uitdrogen is maar hij is zo ontzettend vrolijk dat hij er niet veel last van heeft. En al met al krijgt hij toch wel zo'n 600-700 cc vocht binnen... Zucht
Mijn zoontje kreeg onderweg naar vakantie diarree en heeft het daar 1,5 week gehad... ik heb een paar keer moeten wassen omdat alles onder de poep zat! Wij gaven hem idd bananen, dat leek iets te helpen, verder veel vocht aanbieden tegen uitdroging. Ik las trouwens ergens (geen idee waar) dat appels juist laxerend kunnen werken, dus wij waren overal op zoek naar sap zonder appels... Niet kunnen vinden en diksap kennen ze daar ook al niet. Mijn zoontje was er trouwens verder helemaal niet ziek van, dus waarschijnlijk was het een tandje (die hij nu intussen heeft). Als hij weinig wil eten en drinken denk ik juist dat het een virusje is en niet tandjes.