Hoe doen jullie dat nou?

Discussie in 'Voeding' gestart door Loesje13, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, dus zo 'hard' zijn die tijden dus niet.
    Geheel offtopic, maar hoe doen jullie dat dan met jullie werktijden als de oudste pas om 8 uur uit bed wordt gehaald en jullie om 18.00 uur alweer gekookt hebben en aan tafel zitten? Mijn man gaat om 8 uur naar zijn werk en is nooit voor 18.30 thuis.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik schrijf ook vaak tijden in het schema, maar bijna niets daarvan is hard. Maar het leest zo vaag:
    6.30 +/- een uur borstvoeding
    soms wel slapen 's ochtends, soms niet
    12.30 +/- een uur lunch
    20.30 +/- een uur naar bed
    et cetera et cetera

daarom zet ik er een soort gemiddelde tijd tussen.

zoonlief heeft inmiddels een redelijk vast bioritme, dat flink is gevormd doordat hij 4 dagen per week naar het kdv gaat, en ik dat zelfde ritme (ongeveer) volg op dagen dat hij thuis is.

dochterlief trekt haar eigen plan. zij slaapt overigens veel minder per etmaal dan haar broer, blijkbaar heeft ze 't minder nodig. maar ook zij zal met de tijd wel naar een redelijk herkenbaar schema toegroeien.

overigens viel het me reuze mee hoe lang het duurde voordat zoontje zijn schema een uur had verschoven na invoering wintertijd, echt niet meer dan een paar dagen. en hij kan écht nog geen klok kijken, hoe slim hij ook mag zijn voor z'n 2,5 jaar. blijkbaar doet de 'dwang met zachte hand' (mooie uitdrukking cygnet) wonderen voor hem.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ons 'schema'. Een echt schema is het niet, maar het komt vaak wel op deze tijden neer, de laatste weken in ieder geval, want hier zijn schema's er om door de kinderen in de war te worden gegooid ;). Lisa is 8 maanden.

6:00 wakker
    7:00 boterham, drinkyoghurt, bv via de sonde
    8:30- 10:00 slapen
    11:30 fruit, bv via de sonde
    12:00-13:30 slapen
    15:30 groente, liga, sap, bv via de sonde
    18:00 brood, drinkyoghurt
    19:00 slapen
    22:00 100 ml bv via de sonde

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #24 dirksmama, 24 nov 2010
    Laatst bewerkt: 24 nov 2010
    Hier ook zo. Geen vaste tijden, wel voorspelbare response.
    Beste tip die ik bij mijn oudste kreeg was: kijk niet op de klok, kijk naar je baby.
    Overigens, ik moest natuurlijk wel rekening houden met mijn werk. Bij de jongste moest ik om 7 uur mijn fiets op om op tijd op mijn werk te zijn (ongeveer uur fietsen). Kinderen hadden dan al borst gehad, en papa zorgde de rest van de dag voor ze. Oudste ging op de dagen dat hij voorschool had dan meteen met me mee. Papa kwam tussen de middag met baby op de fiets naar me toe voor een voeding.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

We hebben dat heel goed geregeld en georganiseerd. De kids gaan 2 dagen naar het kdv en moeten uiterlijk 17:30 gehaald zijn. We zijn binnen 5 minuten thuis. Ik maak dan iets gemakkelijks of iets wat al klaar is gemaakt de voorgaande dag.
    De overige dagen is er iemand thuis. Woensdag papa, donderdag ben ik 1/2 vrij en vrijdag de hele dag. Op kdv dagen wordt Pom een half uurtje eerder uit bed gehaald.

Wij hoeven geen productie te draaien in een kantooromgeving maar worden 'afgerekend' op outcome. Hoe we het organiseren maakt onze werkgevers niets uit, als we het maar doen. We werken dus wel eens 's avonds (ik zelden) of in het weekend (heel zelden) en vangen elkaar goed op als we toch late vergaderingen / diners e.d. hebben.

Korte reistijd, kdv (en straks school) dichtbij huis, een goed opvangsysteem in noodgevallen, flexibel werk en een goede afstemming laten het hier uitstekend werken.

Nee 'hard' zijn de tijden niet (alleen 8:00 en bedtijd... en ook dat verschilt wel een kwartiertje af en toe).. maar het zijn wel richttijden en tot 1 jaar zijn we daar vrij 'strikt' in (slaaptijden e.d.)

6. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Ondertussen hebben we een aardig ritme weer weten te vinden, tegenwoordig doen we een groentehap wat eerder op de dag en maken we haar wakker voor de laatste fles, geheel tegen de principes, maar we vinden het ook wel fijn als ze groeit :)

Ik moet wel zeggen dat het verhelderend werkt om even richttijden en slaap/eetritmes van anderen te zien. Ik wist ondertussen echt even niet meer wat te doen!

Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina