Hallo, Lana kan al heel goed uit een pakje drinken. Zelf denk ik dat dit beter is dan uit een flesje. Is het goed om haar hierin verder te stimuleren?
Ik zou haar gewoon uit een normale beker leren drinken hoor... straks zit je eeuwig aan die (duurdere) pakjes-drinken vast. Ik weet niet of het beter is dan de fles, lijkt me eigenlijk niet, volgens mij is dat om het even, omdat je bij beiden enkel hoeft te zuigen. Een normale beker is weer heel anders drinken en wordt ook geadviseerd vanwege de spraakontwikkeling.
Beker is idd makkelijker en heb wel eens gehoord dat je van pakjes drinken veel langer een zuigreflex blijft houden waardoor een kind makkelijker zal duimen enzo,maar of dat waar is weet ik niet. Pakjes drinken zijn best makkelijk hoor vooral als je opstap gaat! Mijn zoontje kan ook goed uit pakjes drinken en zelfs uit spablauw flesjes (wel die met die nieuwe dop die een klein tuutje heeft ipv een opdraaidop). Voor thuis zoum ik gewoon toch een beker aanleren. Een beker heeft iedereen wel en pakjes niet,dat is makkelijk als je even ergens bent of onverwacht toch ergens langs moet ofzo.
Misschien kun je overstappen naar een rietjes beker? Daar kun je in elk geval al je eigen drinken in doen. Misschien van daar uit naar een echte beker. Heb je trouwens iets gedaan om haar dit te leren? Thijmen heeft het namelijk nog steeds niet door
Nee, ik heb gewoon eens een keer geprobeert wat ze met een pakje drinken doet en ze dronk er zo uit alsof ze niet vaker had gedaan.
Drinken uit een rietje is altijd beter dan drinken uit een gewone zuigfles. Dat heeft ook weer te maken met de mondmotoriek. En ik dacht ook dat het beter is voor het gebit, maar dat weet ik niet zeker) Misschien is een rietjesbeker een idee? Dan zit je niet vast aan die "dure" pakjes, en het is iets minder knoeigevoelig... (lees: Als ze erin knijpen zit het niet tegen het plafond) Een beker is eigenlijk nog het allerbeste, maar dat vond ik zo'n gedoe op die leeftijd... Jelle drinkt heerlijk uit zijn rietjesbeker, en kan nu inmiddels ook goed uit een gewone beker drinken. (tip: Tezijnertijd laten oefenen in bad tot hij kan drinken zonder te knoeien )
Rietjesbeker is volgens mij wel beter dan zo'n tuitbeker, idd i.v.m. de tandjes. Zou ik doen, i.p.v. pakjes dan hoor,w ant jeetje, die pakjes zijn in verhouding hardstikke duur en d'r zit erg veel suiker in, (m'n stiefkids kunnen beiden niet zo goed tegen suiker, dus we hebben hier altijd diksap. Was van plan om dat straks als Thirza oud genoeg is haar ook gewoon te geven. Hoe minder suiker hoe beter, )
O, by the way: voor dat geknoei met pakjes kun je ook van die pakjeshouders kopen. Stop je het pakje in, is van hard plastic en dus kunnen ze het pakje niet laten spuiten, Erg fijn!
Hier drinkt ze ook uit pakjes (in pakjeshouder) een rietjes beker is te lang en dan krijgt ze het drinken er niet in 1 keer uit en dan gooit ze het op de grond en die antielek rietjes beker lukt al helemaal niet en ze drink al sinds ze 6 maanden is uit rietjes (antielek tuitbekers krijgt ze ook niets uit). En een pakje is duurder maar ja ze drinken er ook geen 10 op een dag ik neem aan 1 of 2 pakjes.
Ik vidn afwisseling belangrijk dus een keer een pakje, een keer een tuitbeker een keer normale beker dan leert het van alles wat denk ik maar, ik vind het zeer handig hoor zo onderweg!
Dano is een echte rietjesdrinker. Ik heb niet gepushed met een beker, gewoon af en toe oefenen. Hij heeft vanaf dat hij 10 maanden was uit een rietje kunnen drinken, en ja dat is hartstikke handig voor onderweg. Wij gebruiken een rietjesbeker, of pakjes met een difrax pakjeshouder of een gewone beker. Overdag al vanaf dat hij 11 maanden is geen fles meer! Rietje is wel beter dan de fles! Afwisseling vind ik ook belangrijk. Bij het eten kreeg Dano heel lang een plastic beker met een gewoon rietje erin, en hij ziet ons ook gewoon drinken dus wilde hij ook. Sinds een weekje kan hij helemaal zelf uit een beker drinken.
ja ik ha dook zoiets die beker komt wel vanzelf wel, alles moet alles moet al zo snel, we oefenen wel (voor de lol) maar soms heb ik simpelweg ook geen zin in heel mijn kleed onder de sap haha
De tip die ik heb gekregen om dochterlief uit een pakje te leren drinken is de volgende (ze had het binnen 5 minuten door ): pak een normaal rietje en knip daar een stuk vanaf zodat je ong 5 cm overhoud. Pak nu een normale beker met drinken. Zuig zelf het rietje vol en maak het met je duim vacuüm (dus duim aan de bovenkant houden). Laat dan je zoon of dochter zijn/haar mond open doen, stop het rietje een stuk in de mond en laat je duim zachtjes los. Als het goed is loopt het drinken dan vanzelf in de mond. Dit doe je een paar x. De volgende stap is dat je kleintje begint te zuigen aan het rietje. Je laat dus niet meer je duim los op het moment dat je het rietje in de mond hebt zitten, maar pas als je je kleintje een zuigbeweging ziet maken.... en voila...geleerd...!!! Zet wel een pakje drinken klaar zodat ze daar meteen mee door kunnen gaan. Bovenstaande tip heb ik gekregen van een pre-logopediste...en hier heeft het echt met succes gewerkt
Dat heb ik wel eens geprobeerd, ook knijpen in het pakje zodat het in zijn mond loopt. Maar hij gaat gewoon kauwen op het rietje.... Misschien nog maar eens proberen
Hier heeft het ook een tijdje geduurd hoor 1½ jaar pas toen dronk ze pas uit een rietjes beker. Ze kwam er mee aan lopen deed er drinken voor haar in en dronk zo er uit. alleen ze deed vaak nog de beker om hoog maar ff aan leren dat ze hem recht op moet houden. Rietjesbeker is beter dan een fles, Ik zal het haar laten drinken uit een rietjesbeker en als ze wat ouder is of zo af en toe leren drinken uit een normale beker dat doen wij nu ook zo nu en dan.. Met een klein laagje drinken er in..
die van mijn drinkt vanaf 6 maanden uit een pakje en vind het alleen maar makkelijk om mee te nemen als we weg gaan en dan krijgt ze dit ook altijd. naar de oppas geef ik ook vaak 1 pakje mee. thuis krijgt ze een gewone beker of een tuitbeker zonder antilek. door gewoon af te wisselen leren ze alles en dus waarom niet. ze hebben zoveel verschillende pakjes drinken zelfs water en melk dat je ook hier in flink kan afwisselen en moet zeggen om elke keer te schouwe met een beker zonder antilek in me tas schiet ook niet echt op en voor een antilek is ze nu toch echt wel te groot. en de rietjes bekers zijn er niet in antilek. ze zeggen dat ze antilek zijn maar heb er nog geen kunnen vinden die dit ook echt is