misschien tip? fles weg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door arielle, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    Mijn zoontje drinkt al een tijd heel goed uit een beker, eigenlijk al een jaar, en hij wordt bijna 2 maar er waren steeds voors en tegens om die fles weg te doen.
    Hij heeft zijn sleutelbeen gebroken en een beker met 1 hand was toen niet handig. Er gaat nog wel eens een beker om en dat is ook niet handig. Kortom, hij kan t nu prima alleen is het soms voor ons heel gemakkelijk dat ie zijn fles nog had.

Ik heb hem op een morgen nadat ie zijn fles leeg had op schoot genomen en gezegd dat hij heel goed uit een beker kan drinken en dat zijn fles dan wel weg kon in de prullenbak.
    Dus hem de fles in een plastic zakje laten doen (heb hem er natuurlijk later wel uitgevist omdat ik geen idee had hoe dit zou verlopen) en toen heeft hij dat zakje in de prullenbak gegooid.
    Hij heeft tot op de dag van vandaag nog nooit bij de prullenbak gestaan om duidelijk te maken dat zijn fles daar was en vanaf toen heeft ie ook niet meer gepiept als ik met een beker aan kwam lopen in plaats van met zijn fles.

Misschien een idee voor andere mama's van kindjes die de fles eigenlijk niet meer nodig hebben.

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hihihi, op deze manier wende ik onze kids van de speen af. :D

3. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    ja dat kan ook natuurlijk.
    Ik heb voor de speen ook al een versie gehoord met een heliumballon en dan afscheid nemen...speen aan de ballon.....en dag!

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    ja, dat las ik hier ook al ergens.

Maar toch vond ik die prullebak wel iets veiliger. Je kunt hem er dan uitvissen, stel je voor dat je kind juist de volgende dag ziek wordt, dan kun je het moment nog even uitstellen...

5. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    : ) : ) precies! wel lekker veilig.
    (het moet wel leuk blijven natuurlijk)

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wat ik mij dan afvraag; ik geef zelf nog een flesje warfme melk voor mijn zoontje voor het slapen gaan (issie nl dol op:)) geef jij dat dan ook uit een bekertje of krijgt hij geen warme melk meer voor t slapen?

7. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    ja, ik heb ook al verschillende tips in mijn hoofd opgeslagen. Want ik zie enorm op tegen het moment dat we ons meisje de speen moeten gaan 'afnemen'. Ze er zo gek op en om eerlijk te zijn geeft het ons soms ook echt even wat ademruimte. Maar wellicht gaat het ook wel helemaal vanzelf.

Ons meisje had echt een enorme zuigbehoefte. Dat komt denk ik omdat ze in haar eerste week heel weinig te drinken heeft gehad. Bij ons mannetje merk ik dat het echt een stuk minder is. Hij heeft wel de speen, eigenlijk een beetje voor in slaap te vallen, maar verder spuugt hij hem eigenlijk meer uit dan dat hij deze lekker in de mond heeft.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    met sinterklaas de speen aan sint meegeven naar spanje

9. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    voor die warme melk 's avonds vreesde ik dus ook, alleen had ie zelf al aangenomen dat zijn fles er niet meer was en dronk ie het nu uit een bekertje. Hij heeft er echt geen seconde om gezeurd

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mooi heh hoe slim zo'n klein manneke al kan zijn.
    Doet me denken aan hoe ik mn jongste zoon zn speen heb laten "ontwennen"
    Daar waren we eigenlijk nog niet mee bezig. Wel had hij hem alleen nog als hij naar bed ging. Nooit meer overdag dus de speen lag op zn kamer.
    Alleen smeet hij hem smorgens altijd uit bed en dan was het savonds zoeken waar dat rotding nou weer lag.
    En op n avond kon ik hem niet meer vinden.
    Dus afgesproken dat hij nu lekker ging slapen en we hem dan de volgende dag samen zouden zoeken. Volgende morgen die speen glad vergeten...en hij heeft er niet meer om gevraagd.
    Vond hem n dag of wat later maar niks gezegd natuurlijk ;)
    En zo was zoon 2 van de speen af (zoon 1 heeft nooit een speen gewild)
    Nu Wendy nog over n jaartje ofzo.

11. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    @Wilma: dat is lekker op die manier. Ik zie ons meisje nog niet gaan slapen als ze geen speen heeft, ook al zeg ik dat we morgen gaan zoeken. Nee, die zou alles bij elkaar schreeuwen!

Deel Deze Pagina