de vraag komt van mn vriendin! zij gaat op vakantie met haar man en ook haar kleine van 2 gaat mee! we hadden het erover hoe ouders dat toch doen met slapen..slapen op een andere plek ,in een andere bed!! ze is nogal bang dat haar dochtertje overstuur raakt in een ander bed,, hoe ga je ermee om! wat als het kindje niet kan slapen? we zijn benieuwd!!!! ze gaat trouwens 8 dgn weg
wij gaan meestal een weekje naar centerparcs met ons zoontje van 2 jaar Toen hij 8 maanden was gingen we met hem voor het eerst en toen sliep hij in het campingbedje dat er aanwezig was Hij viel gewoon in slaap en sliep de hele nacht door Nu slaapt hij daar gewoon in het 1 persoonsbed en ook hier heeft hij nooit problemen mee gehad gelukkig Lievelingsknuffel of speeltje meenemen en bij haar in het bedje leggen misschien tot dit zal helpen
Als we met de auto weggaan dan nemen we het eeigen campingbedje mee. Met het vliegtuig weg dan hadden we een campingbedje of ledikantje in het appartement staan. Wel speen en knuffel mee anders wordt er niet geslapen... Ik merk wel dat onze man (van 2) wel eerst de nieuwe kamer moet ontdekken. Zo heeft ie de eerste dag geen middagdut gedaan omdat we net waren aangekomen en was ie erg overstuur. Na een paar uurtjes ontdekken was het goed en heeft ie elke nacht super geslapen (en overdag ook). Als het kan heeft ie z'n eigen kamer, anders slaapt ie bij ons op de kamer maar dat is veel onrustiger voor iedereen.
ehm, neerleggen en slapen. Dochter is al erg vaak weekendjes weg en op vakantie geweest maar nooit problemen met een ander bed gehad. Waarschijnlijk ook zo moe van alle indrukken dat het niks uitmakt. ZOu me er dus neit teveel zorgen om maken
hihi.. hoe ziet kippie eruit (en hoeveel heb je ervan?... Wij hebben 5 Nijntjes... 2 in huis, één op het kdv, één bij opa & oma en één bij oma... ) Het is die Nijntje aan een lapje
Maak je vooraf ook niet te druk is mijn tip! Als je vriendin vooraf allerlei problemen ziet dan het kind het aanvoelen en is de kans groot dat het niet wilt slapen o.i.d. Wij nemen onze dochter van kleins af aan overal mee naar toe. Als jij het positief brengt doet de kleine het ook en in het ergste geval slaapt ze niet om 19:30 zoals thuis maar pas om 21:00 uur, ook geen ramp voor een keertje.
Onze meid moet altijd eerst even wennen, dus dan gaan we regelmatig van tevoren al in het kamertje kijken, vertellen dat ze daar gaat slapen. 's Avonds blijf ik eventjes bij haar zitten of ik kom wat vaker kijken. En dat gaat eigenlijk altijd wel goed. En ik neem altijd zoveel mogelijk haar eigen spulletjes mee: eigen dekbedje en hoeslaken, knuffels, enz.
Onze kinderen slapen overal, gewoon neerleggen als ze moe zijn, eigen knuffeltje en dekentje mee en dat gaat prima. Ook belangrijk: go with the flow, maak je niet te druk, op vakantie hoeft het schema allemaal niet zo strak.
Ik maak het kamertje altijd saampjes met de kids gezellig. Dus knuffie mee, muziekje van thuis, nachtlampje etc.. Op vakantie mag het allemaal wat later, dus niet àl te vroeg op bed leggen. Verder inderdaad normaal doen. Gewoon net als thuis het bedritueel aanhouden en doen alsof verder alles de normaalste zaak van de wereld is..
Wij zijn pas terug van 3 weken vakantie op onze boot met de kleine van 9 maanden. Het slapen is net echt gemakkelijk gegaan. Ze viel elke avond goed in slaap totdat ze ons in bed hoorde gaan en dan zette ze het op een krijsen om aandacht te krijgen. Zolang ze een van ons zag was het goed en ging ze lief liggen. Wij hebben dus elke dag regelmatig 's nachts naast haar bed gezeten om haar stil te houden voor de buren. Maar dat hebben we niet als erg ervaren. Wij gingen gewoon overdag eventjes liggen om de slaap weer in te halen. Zo af en toe moet je je gewoon even aanpassen. Nu zijn we alweer een weekje thuis en slaapt ze gewoon van half acht 's avonds tot zeven uur 's ochtends door zonder te huilen.
Hier hebben we bij alle 3 nooit problemen gehad met slapen. Hun eigen knuffel, slaapzak en dekentje mee en hetzelfde ritueel aanhouden als thuis en dat ging altijd prima.
ja ok ,makkelijk dat heel veel kindje hier overal slapen ,het verschil is wel ,,leeftijd,,hier zijn de meeste kindjes veel jonger,, haar kindje is natuurlijk wel ouder en beseft heel veel
Anne slaapt duidelijk niet overal even goed... maar op vakantie slaapt ze altijd als een roosje tegen de tijd we dr naar bed doen In oostenrijk is ze altijd compleet totall loss gewoon van het hele vakantie hebben en alle nieuwe indrukken
Wij zijn in juli een weekje naar een bungalowpark gegaan, slapen ging eigenlijk prima ondanks vreemd bedje.(campingbedje) Vorig jaar ging het niet zo goed, maar dat was meer omdat we op dezelfde kamer met haar lagen en zij dat niet gewend is. Elke keer huilen dat ze bij ons in bed wou, maar eenmaal bij ons in bed ging ze spelen ipv slapen. Dus hebben we een paar nachtjes op de bank doorgebracht. Toen ging het prima.
ik neem voor sophie als ze hele nacht ergens logeert ook haar eigen dekbedje mee en al haar knuffels, voor het vertrouwde.
Daarom kan je ook niet 'vroeg genoeg' beginnen om ze te laten wennen om op verschillende plaatsen lekker te slapen!
hier ook pas geweest... je moet er zelf ook niet te moeilijk over doen, gewoon met hetzelfde ritueel als thuis op bed leggen.. eigen dekbedje mee enz.. wij lieten ook zien waar wij sliepen dat ze wist dat we in de buurt waren..
@music4life: anne is al bijna 3 en daar gaat het ook gewoon goed bij. dus ik denk dat ze het vooral moeten doen... knuffels mee tot nu maakt het weinig verschil of we in een hotel of bungalowpark slapen.. ze is vaak echt gewoon heel moe tegen de tijd we haar in bed stoppen. zowel smiddags als savonds. En in een bungalowpark slaapt ze op een eigen kamer.. in hotels bij ons. Beiden in een campingbedje Knuffies mee is hier eigenlijk het belangrijkste.