Die van mij zijn ouder Zonder gekheid. Wij gaan alweer wat jaartjes achter elkaar op vakantie, dus hebben alle leeftijden al meegemaakt en hebben echt nog nooit problemen gehad. Ja een enkele keer weleens niet willen slapen, maargoed, dat komt thuis ook weleens voor.... Het is heel belangrijk dat je vriendin zich van te voren niet te druk gaat maken. Kinderen voelen feilloos zo'n stemming aan en zullen daarop reageren. Gewoon naar bed brengen, verhaaltje lezen, liedje zingen of wat ze normaal ook doet. Knuffel, kusje en welterusten zeggen en gewoon weggaan, net als thuis. Niet twijfelachtig gaan staan afwachten van "oooooh wat zal ze gaan doen", want dan is de kans natuurlijk groot dat ze wel gaat meuten...En mocht het wel even de mist in gaan, ook niet anders aanpakken als thuis. Als je haar teveel troost, bevestig je haar gedrag alleen maar. Resoluut blijven, het is gewoon bedtijd, papa en mama gaan zo ook naar bed en morgen wordt het weer een hele leuke dag.....
hier hebben we altidj wel wat gedoe. in het begin bij ons werkte het bij de kleine meiid om dr eerst lekker moe te badderen we gingen dus ook vaak savonds nog ff zwemmen. en eigen kamertje met bedje muziek die ze altijd heeft en dr knuffel en dan ging het wel. gewoon zoveel mogelijk ritueel van thuis. ons manneke van laatst op vak 9 mnd had het moeilijker we sliepen in een hotel in disney en jah das natuurlijk neit echt stil als papa en mama nog met een lichtje aan willen lezen of tv kijken. dus daar ging ik elke avond mee rondjes lopen in de buggy tot ie sliep en dan legde ik hem in zijn bedje.
Wij zijn al regelmatig weg geweest en vind het ook belangrijk dat ze allebei weleens bij iemand anders slapen, zodat het niet vreemd is dat ze ergens anders slapen. Gaat eigenlijk altijd goed, behalve als ze samen op 1 kamer slapen. Dan houden ze elkaar wakker. Jasmijn slaapt zowel in een campingbedje als in een groot bed. Laat anders het kindje wennen en zo nodig zou ik ze op mijn kamer in een campingbedje laten slapen als het echt niet gaat. Het is maar voor 8 dagen.
Dit jaar vond Robyn de eerste dag een beetje raar. We hebben haar smiddags in haar bedje gelegd (campingbedje van het hotel) en ze kon alleen maar huilen, wilde echt niet slapen. Ik ben samen met haar in bed gaan liggen en dat ging goed. Ook de eerste avond heeft ze bij ons in bed geslapen omdat het in het campingbedje echt niet lukte. De rest van de vakantie (2 weken) ging gewoon goed en heeft ze heerlijk in het bedje geslapen.
Vorig jaar 2 weken naar denemarken geweest, ons jochie was toen net een maand 2. We hadden 2 keer een huisje voor een week. We hebben hem daar beide keren op een 2 persoonbed gelegd (thuis sliep hij een maand in een peuterbedje). Dat is allemaal goed gegaan. Hij vond het heel wat, zo'n groot bed. Wel hebben we vaker tripjes gedaan niet zo ver van huis, zodat hij 's middags in zijn bedje "thuis" kon slapen. Maar in de auto deed hij dat soms ook wel, alleen dan pas aan het eind van de middag.
het is ook! mn vriendin heeft 3 maanden lang een moeilijke slaap periode gehad waardoor ze haar baan heeft verloren,, ze is bang dat die fase terug komt ,door die vakantie, door een andere bed,andere omgeving, wat ik ook heel goed snap,, ze is bang dat haar kindje bang is en daarom die periode terug krijgt
Wij hebben 10 maanden een slechte slaapperiode gehad (en dan moet je denken aan 6 tot 8 keer per nacht wakker) maar wonder boven wonder heeft mijn dochter (van inmiddels 2) tijden svakanties en weekendjes weg altijd goed geslapen
Ja dat is wel zo maar onze jongste is inmiddels 1,5 en de oudste net 8 en we gaan elk jaar op vakantie en een weekend weg en nooit problemen gehad hoe oud ze ook waren.
Onze kleine heeft weinig problemen met slapen op vakantie. Of in het ledikant wat er staat of tussenin. Verleden jaar een vakantie wilde ze niet in het bed slapen en heeft ze in de buggy geslapen! Zolang ze slapen zal het wel goed zijn denk ik
Gewoon doen en niet te moeilijk over doen, dan accepteren kinderen het ook veel makkelijker. Onze oudste slaapt overal, zolang zijn Tata er maar bij is. De jongste is iets moeilijker, maar daar hebben we zo´n slaaptentje van Deryan voor en dat is dus voor hem ook vertrouwd. De eerste nacht is soms wel eens moeilijk, dan moeten ze toch wennen aan een andere omgeving en zeker als je dan nog een flinke reis achter de rug hebt zijn ze wel wat van slag. Maar daarna heeft het hier nooit problemen gegeven hoor. Nu zijn die van mij ook wel wat gewend, die slepen we al van heel jongs af aan overal mee naar toe, dat scheelt vast wel wat.
@luppy: ik zat er ook nog eens aan te denken inderdaad.. en wij doen het ook "gewoon" spullen inpakken... knuffels, evt. bedje.. en dat is het dan ook wel en gaat eigenlijk altijd goed.