Hallo, Ik weet even niet wat ik zal doen qua kinderstoel... Ik heb nu de IKEA kinderstoel, die tot op heden perfect werkt met het blad eraan. Nu vind ik het wel leuk om binnenkort 'echt samen' met mijn kindje aan tafel te eten, zodat zij ook haar bordje en bestek op de tafel heeft ipv alles op het blad van de stoel. Zonder blad alleen is de stoel te laag in verhouding met de tafel. Nu heb ik gekeken op de IKEA site, want zag dat ze ook hoge kinderstoelen verkopen (zonder blad). Net opgemeten en het zitgedeelte blijkt weer net zo hoog te zijn als het blad van de tafel, te hoog dus! Ook zit er geen veiligheidsbeugel aan wat me toch wel prettig lijkt. Nu zit ik toch te twijfelen om de Stokke stoel te kopen, deze kan je volgens mij echt goed stellen op alle hoogtes. - Welke accessoires heb ik dan nodig, geen kussentjes meer enzo toch? Plus raden jullie het transparante blad aan die je ernaast kan kopen? Is toch ook weer 55 euro..wil er dan wel zeker van zijn om hem te gebruiken. Mij dochtertje wordt bijna 2 jaar... - Tot welke leeftijd gebruik je deze stoel zeker? Hoop dat iemand goede tips heeft
Bij ons hebben de kindjes ook een tripp trapp stoeltje. Ze zitten er erg goed op en kunnen zelf op- en afklimmen. Alleen Yosyp presteert het telkens om er af te donderen.
Maar is een veiligheidsbeugeltje nog nodig, lijkt me wel met 2 jaar toch? En een kussentje gebruikte jullie die nog bij je kindje van 2 jaar, is het nodig om die aan te schaffen?
beugel Zoon met 23 maanden eraf Dochterlief met 14 maanden eraf (!) De tripp trapp heeft een baby inzet en die gaat er meestal rond 1 jaar uit (als het niet eerder is).. Het kussentje is om op te zitten en niet om te verkleinen.
Wij hebben hier gewoon een simpele stoelverhoger gekocht, via Marktplaats 10 euro. Lucas zit dus ook niet meer vast. Hij zit gewoon op een stoel waar wij ook op zitten, bij ons aan tafel. Geen eigen blad meer dus. Werkt echt helemaal prima. Wij hebben hiervoor gekozen omdat Benjamin over een tijdje in onze kinderstoel gaat en we geen plek (en ook geen zin) hebben voor 2 kinderstoelen . Stoelverhoger neem je ook heel makkelijk mee als hij bijv. een keer bij oma eet of weet ik waar. Wellicht nog een optie om te overwegen...
Thanks voor jullie tips! Nog een vraagje over de stoelverhoger, moet je daar een stoel voor hebben met armleuningen, want die hebben wij namelijk niet... En tot welke leeftijd gebruik je de Stokke stoel gemiddeld?
Jorja zit al ruim 'n half jaar niet meer in de beugel, daar kroop ze namelijk zelf uit en toen vonden wij het veiliger om haar dan maar los op de zitting te zetten.
Nee, onze stoelen hebben ook geen armleuningen. Je kind kan er uiteraard niet in opzij gaan hangen, maar ja... dat moeten ze toch wel een keer leren . Lucas zit een stuk beter sinds hij niet meer in de kinderstoel kan 'hangen'... Hij hing altijd een beetje te eten, kreeg hem met goed fatsoen niet normaal aan tafel. Nu met de stoelverhoger kan het gewoon niet meer En wat betreft vastmaken: ik maak het gordeltje niet meer vast (zit er wel bij!). Hij valt er echt niet zomaar af/uit en als hij gaat 'klieren' of klauteren, dan leert ie vanzelf dat dat niet kan, omdat ie er dan afkukelt
Wij hebben ook houten meegroeistoelen (andere merk), en al vanaf 11 maanden geen eigen tafeltje meer. Kinderen vinden het veel fijner om echt aan tafel te zitten. Beugel heb ik nooit gehad, we spreken met ze af dat ze in de stoel blijven zitten zolang ze nog trek hebben. Ik zet ze 1x terug als ze opstaan tussendoor, 2de x opstaan = klaar met eten. (en dan zijn ze ook echt vol anders blijven ze zitten). We gaan de voorste beugel binnenkort afhalen zodat ze zelf in de stoel kunnen klimmen. n we hopen hem nog jaren te kunnen gebruiken, volgens de gebruiksaanwijzing kan het tot 8 jaar. Maar een jaar of 5 vind ik wel genoeg.
Wij hebben 2 Tripptrapps en ook bij de jongste is die beugel er al een tijdje af. Met 15 maanden klom hij trouwens al op zijn gemakkie in die stoel, over de beugel heen, er weer uit duurde wat langer. Schuif ze gewoon direct aan tafel, dus een tafelblad ofzo mis ik niet.
Wij hebben gewoon een juniorstoel van de Ikea. Iets hoger dan een normale stoel en een stuk goedkoper dan een triptrap... Onze draak past ook al aardig op een normale stoel inmiddels, maar zo zit hij er net iets lekkerder bij.
Ik gebruik al heel lang ( sinds hij kan zitten ) de Tripp Trapp stoel. Eerst met beugeltje, en nu zonder. Ik vind een stoel met blad niet zo prettig, vind het fijner als m'n kind gewoon echt aan tafel zit. Overigens geen nieuwe gekocht, maar gewoon via MP. Scheelt effe 100 euro
Wij vonden een triptrap voor erg duur. Plus dat als ze ontdekken dat ze zich kunnen afzetten hij vrij snel achterover gaat. (nou doen meeste kinderen dat niet.. Maar toch) Hier dus wel gewoon de ikea kinderstoel zonder blad. We schoven hem zo tegen de tafel. Vind wel het stoeltje daarvan relatief klein. Nu hebben wij een uk dus is dat niet heel erg. En nu al een hele tijd zit ze op haar knieƫn op een gewone stoel. Eerlijk is eerlijk.. De witte stof op haar stoel is niet zo wit meer.. Maar qua zitten gaat het prima. Wilde eerst een stoel ergo er halen maar ze zit net zo lief zo.
Wij hebben ook een tripp trapp en zitten er zelf ook geregeld op Superstevige stoel en sinds een maand of 2 denk ik hebben we de beugel er ook af. Gaat prima. Hij klimt er met gemak zelf op & af, maar weet wel dat als hij van tafel gaat, we aannemen dat hij klaar is met eten, dus dat doet hij idd, net als de kids van adi, alleen maar als hij vol zit
Mja wij hebben hier al regel dat we aan tafel blijven tot iedereen klaar is... Maar daar hebben we inderdaad geen beugel voor nodig Denk dat de meeste kinderen die beugel niet meer gebruiken zodra ze echt goed kunnen zitten.
Hen hier een bambino meegroeistoel van kruidvat. Gaat prima, kan nu nog jaren mee. Ze kan er zelf in en uit klimmen en er zitten armleuningen op. Heb er geen kussentje in, toen ze kleiner was wel een stoelverkleiner.