Hoe doen jullie dat? Plannen jullie seks?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rozemarijn123, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Dit dus inderdaad. :) Maar ben zo te lezen niet de enige die planning nodig heeft.

2. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Wij zijn sinds een maand ongeveer bezig om zwanger te worden, wij deden het normaal altijd gewoon alleen als we zin hadden, dat was meestal om de dag of in het weekend elke dag. Nu doen we dat nog steeds zo, al doen we het wel wat vaker als ik in mijn vruchtbare periode zit. Ik zou het niet echt inplannen omdat dan de lol eraf gaat en het meer op moeten begint te lijken terwijl een kindje maken juist hardstikke leuk is! Mijn tip is: probeer zoveel te genieten en te ontspannen en er vooral niet te veel mee bezig te zijn, dit werkt alleen maar averechts..

Veel plezier!!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hier wordt ook min of meer het klussen tijdens de vruchtbare dagen gepland. Het is helaas niet anders, maar mijn man heeft een onregelmatig rooster en dus zit ik vaak heel anti-romantisch met zijn rooster en de agenda te rekenen hoe zijn werk valt met mijn vermoedelijke eisprong. Aan de andere kant is het ook wel weer grappig soms, hoe we ons, vanwege zijn werk, in allerlei bochten moeten wringen om het ei te tacklen. Ben zelf wel eens van mijn werk naar tussedoor naar huis gereden omdat er even geklust moest worden omdat ik een vet positieve test had en hij nachtdienst zou hebben. Dus we blijven er altijd de humor van inzien, hoor!:)

4. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    als mijn man wist dat het mijn vruchtbare periode was, kon hij door één of andere reden niet meer presteren.
    ik gebruikte dus ovutesten zonder dat hij het wist, en zo kon hij wel presteren :)

5. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Wij plannen nu wel. Dat hebben we anderhalf jaar niet gedaan omdat ik toen zo onregelmatig was. Maar nu we in de MMM lopen plannen we heel goed.

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

Gewoon wanneer we zin hadden, geen erg gehouden met datums e.d.. ik wist wel wanneer ze waren maar ga niet seksen om een baby te krijgen, ik vrij met iemand omdat ik van iemand houd en dat op dat moment wil laten zien.

De eerste keer in de eerste maand raak en maar 1 keer gevreeen onze eerste keer samen zelfs ;) en helemaal niet op de goede dag maar 5 dagen voor eisprong en toch loop ons manneke hier rond.

Tweede kindje, ook de eerste ronde, misschien 2-3 keer rond eisprong weer niet op de perfecte dagen (volgens wat je dan hoort) verder niet en ook loopt er weer een mooi meisje rond.

Elke dag seks is zoiezo niet goed je kan beter om de 2-3 dagen doen, maar ik geloof dat in normale situaties (dus geen MMM e.d.) een baby geboren word uit liefde en als het zo moet zijn dat zelfs op de niet juiste momenten een baby gemaakt kan worden. Ik ben ook nooit blijven liggen, gewoon lekker douchen samen erna, wel goed rekening houden qua gezondheid (ik moest 3-4 maanden van te voren beginnen met extra hoge doseringen foliumzuur en B12 prikken e.d.) maar op dat na gewoon van elkaar genoten!

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

haha mijn man zou ook zeggen dat de lol er dan vanaf is.....:D

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    wij hebben sex als we er zin in hebben gelukkig is dat 4-5 per week probeer gewoon te genieten en niet te veel te plannen vooral in t begin ;)

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dat is ook bij mijn vriend het geval, hij weet dus ook niet dat ik ong net mijn eisprong heb/ heb gehad.
    Och ja dit weekend genoeg geklust ik hoop dat het raak is :D

Hopen op plakker voor ons allemaal :)

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Dat om de dag gedoe en ovu testen was al niks voor ons dus ik ben blij dat we erg makkelijk zwanger kunnen raken hier.
    Ook hebben wij altijd periodes waarin we meer sex hebben dan de andere periode. Dus soms bijna elke dag en dan weer periodes van 2 keer per maand ofzo, ach gewoon wanneer we willen en ons hoofd ernaar staat dus.
    Dit hebben we niet verandert toen we voor onze kindjes gingen klussen.
    Bij mijn 1ste dochter hebben we die maand maar 2 keer verspreid van elkaar sex gehad en bij de tweede waren we wat vaker van bil geweest.
    Bij beiden hetzelfde resultaat, meteen zwanger..

11. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

In het begin klusten wij tussen dag 12 en dag 18 van de cyclus om de dag. Na een jaar ging ik de mmm in en toen bleek dat ik niet op een natuurlijk manier zwanger kan worden. Dus nu klussen we wanneer we willen:D Nadeel is de afhankelijkheid van het ziekenhuis, maar dat is een geheel ander verhaal;)

Je kunt ook ovulatietesten gebruiken, maar het is echt het beste en het fijnste om het, zeker het eerste (half)jaar, lekker op de bonnefooi te doen!! Want de kans dat er problemen zijn, is relatief klein, hoor! Laat je ook niet gekmaken door de verhalen die je hier leest. Veel van de vrouwen die hier komen hebben problemen met zwanger worden, maar dat is geen realistische afspiegeling van de realiteit!

Veel plezier en succes!

Groetjes Patricia

12. Rozemarijn123

16 dec 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik lees hier zoveel over de mmm, tempen, ovulatietesten, wanneer je het 'moet' doen, etc, dat ik dat als normaal ben gaan zien. Maar ik denk dat ik me wel moet beseffen dat veel vrouwen misschien al (heel) lang bezig zijn voor een kindje en dat het dan dus allemaal heel anders ligt....

13. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Dat is inderdaad waar. Ik ben ook nooit iemand geweest van het plannen, maar als je al 17 maanden bezig bent dan ga je er toch meer op letten.(onbegrepen verminderd vruchtbaar)

Bij tweede zwangerschap was het de 16e ronde, maar aangezien wij na de bevalling nooit meer hebben gedaan aan veilige sex, kun je net zo goed zeggen dat het nu alweer 2,5 jaar duurt.

Dus ja ik let wel op wanneer ik rond mijn ei zit en of ik ovu testen gebruik ligt aan mijn humeur haha. Maar ik vertel het gewoon niet aan mijn man want wil hem niet dat gevoel geven dat het "moet".
    Gelukkig hebben zo ook wel vaak sex dus dat zit wel goed.

Deel Deze Pagina