Hoi allemaal, Ik ben bijna 6 maanden en heb aan het begin van mijn zwangerschap het '9 maanden dagboek' van Pauline Oud gekocht. Een enorme aanrader voor alle zwangeren! Elke week een stukje met info over je zwangerschap en de ontwikkeling van de baby. Daarnaast hele leuke vragen, die goed aansluiten bij waar je zit in de zwangerschap. Ook hebben we aan de beide opa's & oma's het boek 'mijn kleinkind' cadeau gegeven toen we vertelden dat ik zwanger ben. Dit vonden ze heel erg leuk! Nu wil ik straks na de geboorte ook graag een invulboek voor de kleine. Waar ik vooral benieuwd naar ben is wat jullie ervaring is met 'baby's eerste jaar' t.o.v. 'mijn opgroeiboek'. Klopt het dat 'baby's eerste jaar' echt van 0 tot 1 is, en dan het opgroeiboek er goed op aansluit van 1 t/m 4? En daarna eventueel 'mijn schooljaren van 5 t/m 18'? Daarnaast zit ik er ook over te denken om het 'crèche/oppasboek' te kopen. Mijn moeder is gastouder en gaat twee dagen oppassen. Voor mijn nichtje schrijft ze van alles op in een schriftje. Ik vind het dan leuker om in de Pauline Oud serie te blijven. Raden jullie dit boek ook aan? En de fotokaartjes met de mijlpalen? Ik wil sowieso mijlpaalkaartjes kopen. Ook hier blijf ik het liefst in de Pauline Oud serie, of jullie moeten ze enorm afraden t.o.v. andere mijlpaalkaartjes. Bedankt voor de tips!
Ik heb zelf het 9 maanden boek ingevuld en daarna het boek van 0 tot 1 en nu schrijven we in het boek van 1 tot 4. Sluit perfect op elkaar aan en zijn hele leuke boeken om in te schrijven.
Ik ben zelf ook gastouder en ken het crèche / oppasboek van een van mijn gastkindjes. Leuk boek om in te vullen, veel extra dingetjes, genoeg schrijfruimte voor zowel ouder als go/kdv juf. Ken de Andere boeken behalve die van de schooltijd wel, ze zien er zo leuk uit met die tekeningetjes.
Ik heb ook bijna alle boeken van Pauline oud.. kraambezoekboek, crèche en oppasboek (Voldoende ruimte in), 1ste levensjaar, opgroeiboek Volgt elkaar mooi op!
Ik heb 9 maanden kraambezoek eerste jaar 1-4 en oppasboek Super leuk Alleen kraambezoek boek bij nr 2 vergeten!
Ik had het 9-mnd dagboek, toen het 1e jaar en nu heb ik net 1-4 aangeschaft. Tot nu toe heel tevreden over de boekjes!
Hier het 9 maandendagboek, baby's 1e jaar en creche en oppasboek gehad. Het opgroeiboek hier niet meer gekocht, was misschien wel leuk geweest, maar kwam er pas kort geleden achter dat die er ook was. Ik vind het leuke boeken, ga ze voor dit kindje weer aanschaffen.
Ik vind ze wel leuk. Maar vraag mij af wat je met zoveel verschillende boeken moet. Ga je die later (of je kind) echt nog allemaal doorlezen? Ik had het kraambezoek boek maar kijk er nooit meer in. Er staan ook veel dezelfde teksten in (ook gezien bij anderen waar ik op kraambezoek was). Mensen plaatsen toch een zelfde soort tekst. En voor een eventueel volgende kind moet je ze ook weer kopen en invullen. Best een heel werk. Ik maak liever een mooi fotoboek (digitaal) dat ik laat afdrukken. Daarbij kan je ook van alles schrijven en er kan toch een stuk meer in dan in deze boeken. Tevens is een mooi groot plakboek (a4 formaat) of een invulboek op dit formaat echt een stuk handiger! Dat is veel steviger en je kunt er mee afgedrukte foto's, knutsels en herinneringen in kwijt.
Voor de twee oudste heb ik ook de Pauline oud serie. De boeken volgen elkaar inderdaad goed op. Maarja, als je er eenmaal mee begint moet je het voor de volgende kinderen ook doen hihi.... Bij de jongste was ik die boeken een beetje beu en bij hem heb ik in zijn fotoalbum (die ik digitaal gemaakt heb en af laten drukken) alle vragen uit het Pauline oud boek baby's eerste jaar als eerste pagina van de maand geschreven en de foto's erbij van die maand dus nu achteraf gezien had ik het bij de andere twee ook wel zo willen doen... en het opgroeiboek heeft hij nu van Woezel en pip... super leuk!
Oei lastig. Aan de ene kant veel positieve reacties op de boeken van Pauline Oud. Aan de andere kant ook goede ideeën hoe het anders kan. Inderdaad: gaan de kinderen later nog alles lezen? Misschien inderdaad ook leuk om het in een fotoboek te verwerken.
Ik had een boek van de prenatal, mijn zoon van 6 vindt het heerlijk om met zijn boek op de bank te zitten. Mijn dochter van net 9 kijkt er ook wel eens in. Ik heb mijn eigen album ook nog en ben er blij mee. Vooral toen de kinderen nog klein waren keek ik regelmatig erin.