hoe doen jullie dat? s avonds ergens anders inslapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje1982, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    moeilijk om het onderwerp in 1 titelzin te beschrijven.

hoe doen jullie dat met bv een verjaardag of bbq bij je ouders/vrienden en je kleintje gaat zo tegen 19-20uur de nacht in. daar in bad en de avondfles snap ik nog, en dat ze dan lekker daar gaat slapen ook, maar hoe gaat dat als je dan naar huis gaat zo tegen 11uur of iets vroeger/later?

als je haar wakker maakt, slaapt ze dan haar nachtje wel verder thuis, of is ze overstuur en slaapt ze onrustiger? onze meid slaapt nu eindelijk heel goed ook bij mn ouders in de kinderwagenbak voor een paar uurtjes, alleen hebben we binnenkort een bbq en die begint om 18uur, en we willen haar eigenlijk bij een oppas laten, want t feestje is bij opa en oma.

nemen jullie je slaperige kleintje zo mee de maxicosi in? (ze slaapt meestal niet echt in maxicosi onderweg) en gaat dat altijd goed?

2. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Ik zou gewoon je gevoel volgen.
    Mijn dochtertje sliep thuis weer heerlijk verder.
    Je kan het proberen, is het niks dan laat je haar de volgende keer bij een oppas.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben dit eigenlijk nooit echt gedaan.
    Eén keer geprobeerd met zoonlief, maar hij verdomde het om in slaap te vallen op zo'n vreemde en drukke plek.

Wat we nu wel doen als we ergens hebben gegeten (bijv. opa&oma): daar tanden poetsen en pyjama aan, in de auto vallen ze hier bijna altijd in slaap als ze een beetje moe zijn. thuis hoeven ze dan alleen van de parkeergarage naar bed gebracht te worden. ze worden dan wel even wakker (en soms huilerig) maar daarna slapen ze wel weer verder tegenwoordig.

Maar toen ze nog zo klein waren, echt nooit gedaan. We regelden dan liever een oppas zodat ze in hun eigen bedje konden slapen en blijven slapen.

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot een maand of zes lieten we haar gewoon slapen in het campingbedje en dan als we weg gaan idd gewoon in de maxi cosi en thuis het bed weer in. ze sliep meestal verder en anders een fles en weer verder slapen. maar ze had toen toch geen ritme..
    daarna (ze is nu ruim 9 maanden) hebben we dat niet meer gedaan en zorgen we altijd dat ze om 19 uur thuis in bed ligt. Of dat er dus een oppas is bij ons thuis. Want inmiddels heeft ze wel een ritme gevonden en slapen papa en mama 's nachts eindelijk weer en dit willen we graaaaag zo houden ;)

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ergens anders de avondfles (bad doe ik dan niet, kan best een keer overgeslagen worden) en daar in bed leggen gaat prima. Wakker maken, mee de auto in en thuis weer in bed leggen ook.
    Alleen de volgende dag is mn zoontje dan wel chagrijnig. Maar dat hoeft niet voor elk kind zo te gelden hoor. Misschien kan jouw dochtertje er wel heel goed tegen.

Wij doen het dus liever niet, maar aangezien we geen oppas aan huis hebben en ook wel eens een verjaardag/bbq hebben is het niet anders.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wij hebben dit maar 1 keer gedaan, toen mijn familie uit Thailand over was. Het heeft echter niet onze voorkeur, ik vind het best zielig van die kleintjes om ze weer uit bed te vissen.
    Die ene keer hadden we ons zoontje daar in een campingbedje gelegd en hij sliep thuis na een fles probleemloos weer verder.

7. adi

adi Niet meer actief

Doe jij je baby echt in bad bij andere mensen thuis als je daar op visite bent??? Nog nooit van gehoord :D. En sleep je dan ook alle badspullen mee elke keer? dat hoeft toch niet voor die ene keer?

Toen onze kindjes klein waren konden we niet echt weg 's avonds. Ze hadden 's avonds echt behoefte aan rust en structuur, en het eerste jaar zijn we ongever nooit weggeweest ná 19uur.

Inmiddels kunnen ze prima een avondje 'doortrekken' en spelen ze lekker tot een uur of 10 als het moet. Dan doen we daar pyjama aantrekken, hun melk drinken en zo in de auto. Ze vallen dan onderweg in slaap en thuis leggen we ze alleen in bed.

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij hebben het een keer geprobeerd en ze vond het verschrikkelijk ze gaat nu rond 9 uur naar bed en wij spreken of overdag of bij ons af of niet... vind mijn meisje nu ff wat belangrijker dan sociale contacten..

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    We hebben het wel eens gedaan, en dat ging redelijk. Maar we geven haar dan nog wel een klein flesje extra melk bij het thuiskomen voor ze haar bed in gaat.

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    tja, ik doe haar dan in bad bij mn ouders, das wel ff wat anders dan bij een 'vreemde' en nee, dan neem ik niet de hele zooi mee, maar neemt ze haar badje in een plastic kuip, gaat prima.

met badje slaapt ze namelijk veel beter in

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij gaan gewoon weg savonds en nemen hem gewoon mee (nu 3,5 mnd oud)
    Hij slaapt daar dan in zn reiswieg, zodra hij moe word, of op de bank....

Dit doen we natuurlijk niet op een drukke verjaardag, dat vinden we niks., Maar gewoon een gezellig avondje bij vrienden/familie, ja hoor.

En als we weg gaan, maak ik m rustig wakker en leg ik m in zn maxi cosi, thuis flesje en zn bedje in:)

12. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland

Ja dat doen wij ook, bij thuiskomst word hij steevast wakker, maar met een klein flesje issie zo weer vertrokken!

Al proberen we nu nog voor zijn 'bedtijd' thuis te zijn. Maar een enkele keer gebeurd het nog wel eens dat visite bij smoeder of svader uitloopt. En ze wonen een uur rijden hiervandaan. Dus dan maar daar de pyama aan, thuis een klein flesje en hop naar bed :)

13. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja, dat bedoel ik ook, t is een uitzondering, want verder is het heel strikt qua bad en bed ritueel hier! of mama of papa is thuis en bij uitzondering de oppas.

maar dit feestje is ter gelegenheid van 30-jaar trouwen van mijn ouders en ze ligt daar in een rustig kamertje, de babyfoon gaat mee, en er zijn weinig gasten, t is meer een etentje. dus misschien moeten we t gewoon proberen deze ene keer, en er rekening mee houden dat t niet zo'n succes is.

14. MissT

MissT Niet meer actief

Meestal leg ik haar in de wandelwagen daar voelt ze zich goed en veilig in en dan even heen en weer lopen en dan valt ze vaak wel in slaap.
    Niet net zo vast als thuis, maar ze is dan wel even weggezakt.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier doen we de kleine in een campingbedje. Als we weer naar huis gaan (tijdstip maakt niet uit), dan pakken we eerst alle spullen, dan pakt de één de baby, de ander ruimt snel het bedje enzo op en dan zijn we weg. Ilias wordt dan altijd een beetje wakker, kijkt suf om zich heen van 'wat gebeurt er nu' en begraaft dan zijn hoofdje in mijn schouder (of die van mijn man). In de auto zo het stoeltje in (we hebben slaapzakken met een gat voor de riempjes en waar je twee losse benen kunt maken, zodat die riem vast kan). In de auto slaapt hij alweer voor we de straat uit zijn. Thuisgekomen wordt hij vaak niet eens wakker en kunnen we hem zo in bed leggen.

16. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is het geen probleem. Onze dochter slaapt mijn mijn ouders/schoonouders prima in het campingbedje. We houden daar dan hetzelfde avond ritueel aan (pyama aan, BV, slaapliedje, speentje, totje en slapen maar) en alleen papa en mama brengen haar naar bed, dus de opa's en oma's moeten beneden wachten hoe jammer sommigen dat ook vinden... Als we naar huis gaan maak ik haar wakker, doe haar direct in de auto en thuis geef ik haar nog een beetje BV en ze slaapt zo weer verder. Wel merk ik dat ze dan iets onrustiger slaapt maar nog steeds goed hoor. En zo vaak komt het bij ons niet voor dat we dat doen dus een enkele keer kan geen kwaad. En zij heeft er weining tot geen last van. Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe het gaat.

X

17. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hier doen we het ook gewoon en geeft helemaal geen problemen. Als we thuis komen dan kunnen we haar zelfs zonder probleem in haar slaapzak leggen.
    Heb maar een keer gehad dat ze eventjes huilde, maar toen we de slaapkamer uit waren sliep ze al.

18. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier helemaal geen problemen, en doen we dat ook wel ongeveer 1x per maand. Al vanaf dat hij 3maanden is trouwens.

Hij krijgt gewoon om 19.30 zijn pap. Even knuffelen met papa en mama. Slaapzakje aan, tutje in en dan lekker in zijn campingbedje!!

Als we naar huis gaan (maakt niet uit hoe laat, soms 23.00 soms 2.00) maak ik hem langzaam wakker, slaapzak uit, jas aan en meteen in de auto. Daar slaapt hij dan ook meteen verder en thuis gaat hij rechtstreeks naar bed.... Nooit geen problemen mee, en de dag erna ook niks aan de hand!!

19. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij nemen onze zoon mee als we een avondje naar vrienden gaan. We leggen hem dan wel op een rustig plekje te slapen. En meestal gaat hij weer lekker slapen als we thuiskomen. Afgelopen weekend ging niet zo goed, bij thuiskomst wilde hij niet in z'n eigen bedje slapen. Na een half uurtje proberen hebben we hem bij ons in bed genomen en toen sliep hij heerlijk tot de volgende ochtend. De avond daarna heeft hij weer gewoon in z'n eigen bedje geslapen. Op deze manier vind ik het ook prima!

20. Maia

Maia Niet meer actief

hier gaat ze altijd ergens een bedje in en ja dan maken we haar wakker. gaat altijd goed, zodra we thuis zijn krijgt ze haar ritueeltje even opnieuw, dus tandjes poetsen, billen verschonen, boekje lezen en dan in de slaapzak dus ze weet dat ze gewoon moet gaan slapen en dat is tot nu toe altijd gebeurd.

Deel Deze Pagina