Ik lees mee! Want wij hebben de 20ste de beproeving Opi en omi zijn 55 jaar getrouwd en de hele familie staan er op dat de achterkleinkinderen ook komen. Lars is dan 7 maanden en zijn neef 10 maanden. Toevallig had ik het er vanavond over met mijn vriend. Want eigenlijk doen ze Lars én ons er geen plezier mee. We gaan namelijk uit eten en begint vanaf 17 uur. Lars ligt nomaal om 18 uur in bed en krijgt een fles om 21.00 uur. Lars moet dus in zijn campingbedje in een vreemde omgeving slapen. We hebben het trouwens 1 x gehad maar toen waren we mijn mijn ouders thuis. En dat is een vertrouwde omgeving, vertrouwd bedje. En dat ging redelijk Ik snap dat ze graag de achterkleinkinderen erbij willen (opi is ernstig ziek) maar kan dat niet een andere dag? We hebben dan toch vakantie dus een dag later op visite lijkt mij een betere optie.... Lars slaapt zo goed al een paar maanden en daar willen we graag nog langer van genieten.
Wij doen dat met enige regelmaat (niet 3x in de week hoor..!). We nemen dan de reiswieg mee als mensen geen campingbedje hebben. En nu dat bijna niet meer past kopen we naast ons campingbedje ook een travel cot (tentje). Het wassen doen we thuis, die ochtend ofzo. Of een dagje overslaan, of even alleen een washand (wegwerp?) over het gezicht en handen. Daar in bed, lekker slapen. Later er weer uit, in de maxi cosi, thuis weer in bed en weer verder slapen. Is hier tot nu toe altijd goed gegaan! Maar we stoppen hem nooit voor minder dan 2 uur in bed bij een ander: we blijven dan wel lang genoeg. En toen hij nog om 23u de laatste fles kreeg, gingen we rond die tijd naar huis (of de fles ietsje later geven). De fles nog daar en dan naar huis. Gewoon proberen en kijken wat werkt.
Onlangs 2 feestjes gehad: 1. Verjaardag schoonouders, gewoon bij hen thuis. s Avonds om 19.30u in de bak van de wagen en lekker slapen boven (niet in bad dat ga ik niet bij een ander doen, zelfs niet bij (schoon)ouders). Om ca. 22u avondfles en weer terug de bak in. Om ca. 0.00u hem in de maci cosi gedaan, werd ff wakker en viel onderweg naar huis weer in slaap. Thuis (slapend) uit de maxi cosi gehaald en in bed gelegd en heeft de nacht doorgeslapen zoals altijd tot n uur of 6.30.. 2. 40 jarig huwelijk ouders, in een zaaltje. Hij heeft die avond best goed in de bak van de wagen geslapen, af en toe onrustig, maar wat wil je met die drukte. Om ca. 22u fles en weer terug de bak in en hem om ca. 0.00u zo mee naar huis genomen. Thuis uit de bak gehaald en in bed gelegd en meneer sliep wederom heerlijk door tot de volgende ochtend (we hebben een kl*tetrap, dus om hem met bak en al boven te krijgen, valt niet mee, zijn erg kleine smalle treetjes) We hebben het risico genomen om hem niet in de maxi cosi te doen, omdat het nog geen 5 minuutjes rijden was en alleen maar n stukje binnendoor (geen snelweg o.i.d.). Ik weet het, het verdient niet de schoonheidsprijs in de bak van de wagen in de auto, maar hij lag zo lekker te slapen en om hem dan voor die paar minuten in en uit de maxi cosi te sjorren, dat vonden we zo zielig. Als we verder hadden moeten rijden, hadden we het uiteraard niet gedaan. Ik ben uiteraard wel achterin bij hem gaan zitten.. Gaat hier dus prima bij een ander slapen, als hij eenmaal vertrokken is, gaat ie lekker door
Ik neem mijn meiden wel eens mee, de oudste laat ik vaak wakker, zorg dan dat ik rond een uur of 10 thuis ben. Ze gaat dan wel wat later naar bed maar wordt verder niet vervelend en speelt lekker. Ze slaapt dan meestal wel uit en als ze dat niet doet haalt ze het vaak smiddags weer in. Ik ben zelf ook niet zo van de regelmaat, denk dat het er ook maar net aan ligt hoe je er zelf instaat en mee omgaat.
Nou, ik denk dat we dan maar zorgen dat we uiterlijk om 21 uur thuis zijn. Dan heet ie in iedergeval zijn flesje "troost" nog Ben benieuwd!
Finn gaat al vanaf het begin savonds mee op visite ed. Wij leggen Finn daar dan in een campingbedje, eerder met flesje, inmiddels zonder, en dan slaapt hij totdat we weer weg gaan...Dan uit bed pakken (meestal niet eens echt wakker maken, hij word dan ook niet echt wakker), jasje aan en in de auto...daar slaapt hij dan verder en zo gaat hij slapend weer zn eigen bedje in...bij Finn nooit een probleem mee gehad...
Als het bij mijn schoonouders te doen is, blijven wij daar slapen of we doen het zoals jullie (daar wassen, pyjama aan en thuis in bed). We laten ons zoontje niet achter bij een oppas dus mensen moeten naar hier komen of overdag afspreken.
Eva hebben we overal mee naartoe gesleept en overal laten slapen van jongs af aan, ging altijd prima. Ze sliep dan niet in de auto, ook niet als het 2 uur rijden was , maar ze vermaakte zich wel prima. Met Lisa hebben we het nauwelijks gedaan, de eerste maanden gingen we nooit weg met de auto omdat ze het uitkrijste in de maxicosi, daarna had ze een sonde wat het lastig maakte. Laatst voor het eerst gedaan bij een bbq met voor haar vreemden en het ging prima. Eva is gewoon tot 23:30 wakker geweest
Hier is het af en toe voorgekomen. Hier ging het eigenlijk wel heel goed. Soms mopperde ze wat, maar thuis even een voeding en weer lekker verder slapen.
Vanaf het begin hebben we haar gewoon overal mee naartoe genomen. Daar in bed, dan 's avonds als we naar huis gaan mee de auto in en thuis verder slapen. Nu wordt ze wel wakker als we haar uit het bedje halen, maar toen ze kleiner was werd ze vaak niet eens wakker. Ze kreeg toen ze nog een laatste fles kreeg waar we waren het laatste flesje. Ik denk dat als je je kindjes vanaf het begin mee neemt en er aan gewent maakt over te leggen dat dat later ook nog kan. Maar het ligt natuurlijk ook aan je kindje. Wij doen het ongeveer 1 keer per week soms om de week, soms iets vaker.
Hier precies hetzelfde. Jayden is het gewend om bij anderen ook te kunnen slapen, wel zo handig ook voor later als hij vaker uit logeren gaat. Nu gaat hij elke week 1 nachtje naar opa en oma want die passen de volgende dag dan op, ik kan hem sochtends niet wegbrengen door tijdgebrek en enorme files altijd die kant op. Dan zou ik om 4 uur op moeten staan om rond 6 a 7 bij hun te zijn. Nu kan hij gewoon lekker doorslapen bij mn schoonouders. Ook als we een feestje hebben slaapt hij overal waar we hem neerleggen. Als hij zn slaapknuffeltje bij zich heeft dan is het goed, maakt niet uit waar hij dan ligt. Als we na een feestje weer naar huis gaan nemen we hem nog half slaperig mee naar huis, in de maxicosi slaapt hij soms verder maar soms is hij dan ook klaar wakker. Maar zodra zn luier is verschoont en hij in zn trappelzak ligt met zn slaapknuffel is hij zo weer in dromenland.
Als we ergens op visite gaan, zorg ik ervoor dat we om 19 uur kunnen komen zodat hij wel op tijd naar bed kan en dan is meestal nog niet zo druk dan kleden we hem om, krijgt hij de fles en dan naar bed met zijn spulletjes (knuffel, lampje, speen) en hij valt dan meestal wel in slaap...als hij niet wil slapen en tis een groot probleem (wat niet veel gebeurd) jammer dan...maar dan ga ik naar huis. als we hem uit bed halen s avonds, is hij wakker en vrolijk....en hup de auto in leg hem in bed thuis en slaapt verder...gijs is ee makkelijke slaper en heeft hier dan ook geen last van....maar nogmaals als het niet gaat dan gaaat het niet
Wij gaan het morgenavond voor het eerst doen. We eten bij mn moeder (broertje is jarig) en daar gaat ze dus ook op bed (in de kinderwagenbak). We slaan het douchen dan een avondje over! Verder wel in de bakerzak en als wij naar huis gaan, lopen we zo met de kinderwagen naar huis (8 minuutjes lopen) en hopen we haar zo over te kunnen pakken om in bedje verder te kunnen slapen .. In m'n hoofd klinkt het heel mooi, hoop dat het gaat werken!
Als het erg druk is (op een verjaardag bijvoorbeeld) dan kan ons meisje daar niet in slaap komen. Als we gewoon bij vrienden of iets dergelijks zijn valt ze meestal wel lekker in slaap en slaapt ze thuis gewoon verder. We forceren niets, we proberen het, als het lukt is het meegenomen en anders gaan we gewoon lekker naar huis