Haha ja echt he! Ook hee handig dat hij als Sinterklaas in m'n tel staat. Zoonlief is overtuigd van mijn goede connecties met Sint en is poes lief haha!
whahahahahah ... ja, het is in deze wereld niet "Wat je kent" maar "Wie je kent".... maar wel een goeie trouwens als mijn monster oud genoeg is. Ik denk dat ik Sinterklaas dan ook eens in mijn telefoon zet ...
vieren het zondag thuis met me ouders, weten ze niet zaterdagavond zetten we de kados in de schuur. zondagmiddag als me ouders er zijn even met de kids en me moeder naar boven wat dingen bekijken en dan vind me man opeens een briefje op de deurmat van kijk in de schuur
wij ook eerst langs het raam van de woonkamer lopen en dan naar de voordeur (ook met glas). Hier gewoon de gordijnen dicht knus op de bank liedjes zingen. Dan papa ondertussen "in de garage timmeren/zagen/opruimen". Cadeautjes zijn de avond ervoor al in de garage gezet (is op slot die dag). Papa loopt achter door de garage naar voorkant van het huis, zet cadeautjes neer, klopt op het raam. Hij rent terug door de garage en dan achterom naar binnen, zegt dan: Ik zag buiten een piet! Is die soms hier geweest?! Toen we nog in een huis in een rij woonden, zette we de cadeautjes de avond ervoor bij de buurman. Zelfde ritueel met gordijnen dicht en zingen. Toen zette hij de cadeautjes neer en bonsde op de deur.
Ik doe meestal alsof ik iets hoor op zolder en dan stuiteren we de trap op om te kijken of zwarte piet daar rondspookt. Ondertussen zet mijn man of ik de zak met cadeaus voor de deur en als we dan weer beneden komen staat die er ineens. Bij ons pakken we om de beurt een cadeautje. Degene die iets gekregen heeft, mag daarna een cadeautje uit de zak zoeken voor een ander. Zo doen we er wel even over om alles uit te pakken, want anders ben je veel te snel klaar en overzien de kinderen het ook allemaal niet meer.
Oef, ik ben blij dat er bij ons gewoon een kadootje in de schoen zit op sinterklaas en we geen poppenkast hoeven te doen! ( Wij pakken met kerst groot uit, met kadootjes die gewoon onder de boom liggen... We hebben namelijk nu net kinderfeestje van dochter lief gehad en qua drukte, spanning en kado overload doen we geen pakjes avond )
Ik heb de Bellen met Sinterklaas app gedownload. Dan belt Sinterklaas en vertelt waar de pakjes liggen. Je kunt hem ook voor andere dingen, zoals schoentje zetten enzo. Echt een leuke app!
Wij hebben de video van de sint in huis op dvd. De dvd ligt in de middag bij de post, deze gaan we bekijken en sinterklaas vertelt in aan het eind van het filmpje dat de cadeautjes boven liggen.
Een vriend van ons zet rond 1 uur / half 2 de cadeautjes voor de deur, klopt een keer op het raam en rent het hoekje om. Maken er een verhaaltje bij dat we bij de achterburen zwarte piet zagen. 😁😁
Wij vieren het smiddags bij opa en oma. Alleen weet onze zoon dat niet. Voor dat we weg gaan leg ik alles op zijn kamer. Als we dan thuiskomen EN hij gaat naar boven voor een dutje dan ziet hij de kadootjes. Dus de sint is geweest toen wij bij opa en oma waren. Hij heeft het er zelf over om een dutje te gaan doen en wij moeten dat ook anders komt de sint niet denkt hij
Hier komt Sint: 1 zak ligt in de auto voor de deur: die doen we snel open als ze er zijn. De rest op zolder; briefje in de eerste zak dat de verstoppiet de rest op zolder heeft verstopt. Kunnen ze gaan zoeken als Sinterklaas weer weggaat
dank je wel voor de tip ik heb hem gedownload en gisteren toen ze sliep even uitgeprobeerd en hij is erg leuk en wij zijn erg benieuwd hoe ze zaterdag gaat reageren als de sint belt
Hier kado's in zakken voor de deur, kloppen en wegwezen. Dan met de kinderen de deur openmaken en kado's naar binnen halen. Uitpakken maar!
Ik leg de pakjes op zolder in de wasmachineruimte en dan zet ik een raam open. Zo heb ik het in ieder geval vorig jaar gedaan. De pieten hebben het dan via het dak gebracht. Vroeger zetten mijn ouders de zakken voor de deur en dan werd er aangebeld door een buurman op een bepaalde tijd. Die zakken stonden daar dan wel eens een uur ofzo. Ik heb ze wel eens eerder ontdekt namelijk via het ruitje. Maar eerlijk gezegd durf ik dat niet in de grote stad. Je hoort wel eens dat je pakjes voor de deur weggejat worden.