Na anderhalf jaar ga ik merken dat we toch wel een licht ruimtegebrek gaan krijgen als het gaat om babyspullen & speelgoed. Welk speelgoed gooien van jullie kinderen weg en wat bewaar je? Het voelt zo fout om ZIJN speelgoed weg te gooien, maar de niet complete setjes of kapotte speeltjes ga ik niet bewaren. Dat neemt te veel ruimte in. Zelfde voor de knuffels. Ik kom er in om. maar wat moet ik er mee? Zelfde voor de babyspullen. Het liefst bewaar ik alles, maar van sommige dingen weet ik dat ik ze alleen maar ga opbergen en er niks mee doe omdat ze of vies of kapot zijn. Hoe doen jullie dat?
Ik wil zelf ook het liefst zoveel mogelijk bewaren, maar doe het toch niet. 2x per jaar ga ik drastisch door al het speelgoed, alles wat kapot is gaat per direct weg. Speelgoed waarvan ik denk het niet meer te gebruiken maar wat nog wel goed is gaat naar iemand die het goed kan gebruiken of wordt verkocht. Op zulke dagen ga ik er echt voor en probeer dat zoveel mogelijk "mijn gevoel" uit te schakelen en maar gewoon te doen.
Ik heb eigenlijk van de kinderen alleen de eerste dingen bewaard Eerste romper, eerste setje kleding, eerste échte schoenen, eerste fiep, en hun lievelingsknuffel. En voor mijn dochter de jurk die ze droeg toen wij trouwden. Veel andere knuffels en babyspeelgoed staan op zolder voor ons derde kindje, en daarna gaat alles gewoon weg. Ik kan alles wel blijven bewaren maar dan heb ik mijn eigen ToysXL op zolder. Eens in de zoveel tijd kost het me een paar avonden om alles uit te zoeken, en dat wat niet meer compleet is, vies is, of kapot is gooi ik gewoon weg. Mits het een van bovenstaande is (dus de eerste dingen)
alleen de dingen met emotionele waarde bewaar ik zoals favo voorleesboekje, eerste schoentjes, eerste knuffel, eerste kleertjes, etc.. maar ik ga echt niet al het speelgoed bewaren, zit voor mij niet echt een emotionele lading aan heb bijv 3 dozen met daarin geboortekaartjes, doopsel, doopkleedje, schoentjes, kleertjes, knuffel, boekjes, redressiehelm die hij ooit had, tekeningen, etc.. maar de rest geef of doe ik weg
Ik bewaar het meeste wel. Omdat we niet weten of er nog een derde komt, ga ik nu geen babyspullen en speelgoed weggooien, beetje zonde als ik het dan straks opnieuw zou moeten kopen. Kleding die kapot is of met vieze vlekken gaat wel weg. Speelgoed doe ik weg als het kapot is of als ik het niet leuk meer vind (heel veel knuffels zijn al bij de kringloop beland, vind dat van die vieze stofnesten waar je niks mee kan). We hebben gelukkig niet overdreven veel speelgoed, vind ik ook nergens voor nodig, dus op zolder staan 2 opbergboxen met (baby)speelgoed geloof ik en de rest wordt gewoon gebruikt. Voor allebei de meiden houd ik dingen met een emotionele betekenis, zoals eerste pakje, mutsje, eerste schoentjes allemaal wel apart.
Ik zorg dat tijdens feest en verjaardagen maar 1 duur ding word gekocht. Iets van waarde, waarmee ze waarschijnlijk veel zal spelen en de rest is gewoon de ergste goedkoopste bende en gooi ik gewoon weg zodra ze erniet naar omkijkt.
hier controleren we t regelmatig allemaal.wat kapot is weg ermee.waar jongste te oud voor is in doos rommelmarkt of marktplaats en spul oudstevbewaren we voor jongste met kleding net zo weg ermre als jongstte tvniet meervpast
Kleertjes die ik eigenlijk toch niet zo leuk vind geef ik weg. En speelgoed wat kapot is gooi ik gelijk weg, maar eerlijk gezegd is dit nog amper voorgekomen. De rest bewaren we op zolder. Mocht er nog een tweede komen dan wordt het opnieuw gebruikt. Daarna zal ik het weggeven.
weggooien zoizo niet!!! Hier gaat het naar een vriendin van mij die het hard kan gebruiken. Als haar kleine er weer klaar mee is komt het vanzelf terug, en dan kijk ik wel of er hier nog ene kindje komt, of dat iemand anders het nodig heeft...
Levi zijn babyspeelgoed heb ik op zolder bewaard voor Elin. Waar Elin niets meer mee doet geef ik weg of breng ik naar de kringloop.Goede duurdere dingen gaan op mp. Kapot speelgoed gaat sowieso gelijk de prullenbak in. 2x per jaar is hier een kledingbeurs. Speelgoed of boeken waar ze te groot voor zijn lever ik daar in. Hou je er zelf ook nog wat aan over.
Oh daar ben ik heel makkelijk in.. Alles wat gaar of kapot is gooi ik weg. Alles waar hij niet meer mee speelt en nog goed is verkoop ik via MP of geef ik weg.
Op zolder staat een grote curverbox waar ik alle emotionele dingen in bewaar; 1e pakje, 1e paar slofjes/schoentjes, eerste winterjasje (zo koddig ). Met speelgoed ben ik makkelijker. Sowieso staat er een deel boven, zo nu en dan wissel ik dat af. Wat kapot is gaat gelijk weg, wat ze niet interessant vindt gaat in eerste instantie naar de zolder. Als ze het dan na een tijdje nog steeds niet leuk vindt dan geef of gooi ik het weg (afhankelijk van de staat enzo). Knuffels heeft ze niet zoveel, boeit haar ook niet zo. Wat ze heeft staat op haar kamer (een stuk of 6), allemaal in het rek, samen met wat leesboekjes. Nu ik er zo over nadenk hebben we helemaal niet zoveel speelgoed eigenlijk, ik ben daar wel blij om ook. Maar ja... als ik mijn moeder d'r gang laat gaan, staat in no-time het hele huis vol speelgoed.. en weet het arme kind niet waar ze beginnen moet (en krijgt arme mama kortsluiting in d'r hoofd)
We hebben alle babyspullen nog (zie ticker) maar stelregels hier: - kapot of imcompleet: weg - vies? Wassen en lukt dat niet: weg. - beneden vol? Dan moet het naar boven (voldoende opbergruimte) Kleding uitgegroeid? Goed (merk) spul: in opbergbakken Vies, versleten, verwassen: vuilnis Geen merk, spijtaankoop etc: zak van Max "Eerste keer" kleding (kerst, geboorte, verjaardag) allemaal bewaren Het enige wat hier nooit weg zal gaan zijn boeken
Gefeliciteerd! Ja de echte babyspullen bewaren we ook. Het kamertje, kleertjes dat soort dingen. Maar zoals ik al zei begint onze bergruimte flink vol te raken en er MOETEN gewoon dingen weg. . Dus ben maar bezig met te selecteren wat er vies, incompleet of kapot is. Maar het is zo moeilijk. Voor mij zit aan alles sentimentele waarde. Stom heh?
heb het ook dat gevoel, maar hier smeekt de school gewoon om oud speelgoed aan hun te geven. Vind ik dan weer heel goed, het is dan niet helemaal weg, ze kunnen er nog op school meespelen en je maakt er andere kindjes ook blij mee
Ik bewaar alles in de kelder, die loopt onder het hele huis door en dus redelijk groot, voor het geval er een 2e kind komt.
Als ik merk dat er niet meer met iets gespeeld wordt dan gooi ik spullen weg. Speelgoed met hoge aanschafwaarde verkoop ik. Speelgoed met lagere aanschafwaarde of voor weinig te verkopen zet ik in een advertentie op marktplaats om gratis op te halen aan de deur. Ideaal, want het is dan dezelfde avond nog weg en vaak zijn het mensen die je er echt heel blij mee maakt!
Hier heb ik alle baby kleding/speelgoed nog bewaard, heb ik nog nodig Voor de rest controleren wij regelmatig samen met onze kids wat er weg kan en niet.Als we dat niet doen, dan kan ik mezelf ook op gaan geven voor het programma, mijn leven in puin Met 3 grote kinderen aan speelgoed raakt er regelmatig wat kwijt, dus veel dingen incompleet. Dat gaat gewoon de prullenbak in. Speelgoed met meerwaarde, geef ik weg. Neem ik de moeite niet eens voor om te verkopen. Kleding die er nog goed uitziet, gaat naar de kledingbank, de rest prullenbak.