Hoe doen jullie dat straks met werk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissyZuilen, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ga even een hele andere kant ophangen. ik werk al jaren en heb nog geen vast contract, deze liggen tegenwoordig niet meer voor het oprapen. ik heb nu een tijdelijk contract voor een jaar, welke een aantal weken terug verlengd is, deze verlenging gaat 1 oktober dit jaar in. mijn man heeft ook een tijdelijk contract.

    ik denk dat het zeker verstandig is te letten op de finacien, maar hang er niet alles aan op! mijn ouders hadden het in de verste verte niet ruim vroeger, maar dat besef ik me áchteraf pas! ik heb een top jeugd gehad, kon niet beter!

    ik was vreselijk benauwd dat mijn contract niet verlengd zou worden wegens mijn zwangerschap, en dat was dan ook gewoon volgens de wet geweest. een werkgever hoeft je geen verlenging te geven, ook niet als je zwanger bent en dat mag hij zelfs gewoon zeggen. je contract eindigt namelijk wegens rechtswege, daarvoor is het een contract voor bepaalde tijd.

    maar iedereen was vreselijk enthousiast, ik heb mijn verlenging al drie maanden eerder bevestigd gekregen dan nodig was en ze zijn oh zo voorzichtig met me.

    een zwangerschap kun je niet plannen! begin er aan als je zelf vind dat je er aan toe bent en kijk dan niet naar leeftijd. de één vind 21 nog zo piepjong, de ander vind dit een normale leeftijd om een gezin te beginnen. wij dachten ook dat we kinderen in ons leven konden plannen, maar dat viel vies tegen en ondertussen zijn we een stuk ouder dan de bedoeling was en worden we op een andere wijze ouders dan de bedoeling was.

    neem het leven zoals het komt, denk er niet te zwaar over na, mar zorg dat je vooorbereid bent en de verantwoordelijkheid kunt dragen!

    succes meid!
     
  2. koppel

    koppel Niet meer actief

    Ik ben het helemaal eens met Claartje79.
    Je moet je gevoel niet onderdrukken. Als je vriend gewoon wel een baan heeft zou ik er gewoon voor gaan.

    Suc6!
     
  3. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Inderdaad vaste banen lichen voor een hoop functies niet op straat! En gevoelens onderdrukken is niet gezond! En ik kan dat uit ervaring vertellen ik heb ook me kinderwens verschoven voor een werkgever....kan je zeggen doe dat noooooooooit. Je denkt dat je gewardeerd word en je inzet beloond word nou nee hoor. En als het hun uitkomt dumpen ze je keihard...zit je dan.

    Als je zonder werk zit en je bent zwanger en je doet netjes je solicitatie plicht...ondertussen krijg je je uitkering van het UWV....maar niemand neemt je aan omdat je een mega dikke zwangere duik heb.....logisch toch! Kijk verder kijk naar je eigen geluk je geluk thuis en met een half oog van wat je eventueel na je zwangerschap gaat doen..

    Er is geen probleem zo groot of er is een oplossing voor! ;)
     

Deel Deze Pagina