Mag ik vragen waarom ze altijd bij jou is tijdens koken en huishouden? Niet aanvallend bedoeld hoor.. Maar dan leert ze toch nooit alleen te spelen?
tja, hier is het vaak lydia in de wagen, dan valt ze vanzelf in slaap, en bij daniel let ik wel op zn slaapje smiddags. Maar soms hou ik lydia langer wakker of maak haar eerder wakker zodat we weg kunnen. Maar die 2 van mij slapen overal
Hier twee kids maar ik herken het niet zo, omdat onze jongste overal kan slapen (auto, wagen, maar ook van de auto in de wagen, weer de box in... Slaapt hij gewoon door - zelfs nu nog). Moet ook wel, want we hebben een druk leven: werken beide fulltime, kleuter op school, baby op het KDV... Hij moet zich dus wel aan het razendsnelle tempo van ons gezin aanpassen. Misschien maakt het wel verschil of je echt MOET of dat je gewoon ook lekker thuis KUNT blijven - dan zou ik dat ook doen hoor, heerlijk dat je geen haast hebt en een hele ochtend thuis kunt blijven? Hoewel je natuurlijk er ook wel eens op uit wil. Hoe dan ook, ik heb geen andere tip dan er van te genieten En inderdaad een draagzak gebruiken om wat mobieler te zijn. Succes!
Hoi, Hier ook twee kleintjes, een van bijna 3 en een van 6 maanden. De jongste slaapt 3 keer per dag, de oudste nog 1 keer. Ik ben dus ook aan huis gebonden, mijn oudste sliep altijd in bed en kreeg rust en regelmaat, vind dat de 2e daar ook recht op heeft. Eigen keuze dus. Wat ik wel vaak doe is als mijn oudste niet slaapt s'middags wij tussen 2 slaapjes door naar de speeltuin gaan / rondje gaan wandelen. Ben eigenlijk stiekem wel blij met dit weer, goed excuus om mij niet geheel schuldig te voelen dat we niet naar buiten gaan. Maar goed, wanneer ik wil winkelen, kadootjes of iets dergelijks moet kopen ga ik op koopavond alleen, manlief blijft dan thuis. Ik wist waar ik aan begon en dat dit de andere kant van 2 jonge kindjes was, ach over een paar jaar kan er veel meer, nu maar genieten van thuis. Ik werk wel 3 hele dagen, de andere dagen dus thuis
Interessant om te lezen . Onze dochters schelen straks ook net geen twee jaar dus ik zal hier ook wel tegenaan lopen. Ik ben van plan de kleinste gewoon in de draagzak mee te nemen. De oudste sliep daar, zeker de eerste maanden, al in zodra ik 3 passen had gezet en ze werd pas weer wakker als ik haar eruit haalde. Dus ik hoop dat onze jongste net zo makkelijk daarin slaapt, en dan ga ik met mijn oudste of aan de hand of in de buggy op stap. Want van thuiszitten word zowel ik als mijn oudste dochter niet gelukkig
Misschien speelt het weer ook mee. Bij mooi weer ben ik geneigd meer te ondernemen en is het ook makkelijker. Als ik nu weg wil moeten de jassen aan, laarzen, handschoenen, voor de baby een regenhoes en dat staat mij ook tegen.
Hier ook 2 kids en inderdaad meer thuis dan ik zelf zou willen....maar daar kies ik toch ook weer zelf voor. Ik probeer er altijd voor te zorgen dat er maar 1 'uitstapje' per dag is. Dus als ik 's morgens bij m'n ouders langsga, blijven we 's middags thuis. Ik heb een dochter die iets ouder is, net 3 geworden, maar ik speel heel veel met haar als mijn zoontje slaapt. Ze kan prima alleen spelen, maar vindt het geweldig om samen met mij te spelen. Zo komen we de dagen thuis wel door.... Ik heb ook een heerlijke draagzak, voor als m'n zoontje even niet zo lekker in z'n vel zit en slecht slaapt. Dan heb ik toch mijn handen vrij voor mijn dochter. En zelf probeer ik 1 avond te sporten en 1 avond te winkelen/bij een vriendin op visite/e.d. zodat ik er ook af en toe uit ben (dit heb ik ook echt hard nodig!) En nu maar hopen dat het voorjaar vroeg komt komend jaar; dan kunnen we weer lekker naar buiten!
Goh dit is niet bepaald herkenbaar! Het is zo gemakkelijk om met 2 kids de hort op te gaan! Ik doe het niet altijd, want het is gewoon vies koud en helemaal niet lekker om naar buiten te gaan en voor echte uitstapjes heb ik momenteel geen geld. Maar we gaan zo om de dag naar de supermarkt met z'n drietjes en soms gaan we het dorp in. Gaat prima, kleine in de doek, grote in de buggy en gaan! Ik ben ook niet zo moeilijk, toen de jongste nog geen 2 maanden was, ben ik een week naar Lanzarote geweest met mijn ouders en de kids. Tuurlijk ben je dan met meer mensen, maar we zaten gerust een hele middag aan het strand en de baby en Aiden sliepen allebei wel hoor als ze moe waren!
herkenbaar... maar dan vooral wat betreft winkelen. Echt winkelen op mijn gemak met 2 kids doe ik niet. Winkelt gewoon echt niet relaxed. Ik geef mijn zoontje borstvoeding en hij drinkt dus niet echt op vaste tijden. Heb het weleens meegemaakt dat hij ineens wilde drinken en bleef maar huilen... als een gek teruglopen naar huis. Maar de kids gaan hier elke ochtend in bad. Eerst ga ik beneden koffie drinken en het nieuws kijken..daana baby in bad (kost echt niet veel tijd), daarna hem voeden en ff spelen..daarna gaat hij lang slapen. Dus heb ik tijd om met dochtertje samen te douchen en te eten. Daarna voed ik baby wanneer hij wakker wordt en daarna kunnen we gaan. Moet ik in de ochtend weg dan badje avond ervoor en s'ochtends alles in rap tempo!
hallo ik heb er geen problemen mee ik zie het punt niet zal wel aan mij liggen hoor maar ik ga elke dag naar buiten toe mijn dochtertje van 10 weken is dan wel makkelijk ook mijn dochtertje van 2,9 jaar oud is makkelijk we houden allemaal van uitslapen dus we worden ook laat wakker tussen 9 a 10 uur smorgens dan kleed ik me eigen aan dan krijg de oudste een boterham en thee dan krijg de jongste de fles dan kleed ik de oudtse aan en dan weer de jongste dan leg ik de jongste weer in bed want die slaap meestal van de 10 weer en oudste kijk of tv of ze gaat spellen dan doe ik me boel opruimen stofzuigen,dweilen,stoffen de wc en boven aslles dan gaan we rond 12 uur de deur uit met ze 3e heb voeding enz altijd bij me voor het geval wat uit gaat lopen en slaap de jongste weer heerlijk in de wagen we gaan meestal boodschappen tussendoor eendjes voeren dat doen we elke dag ook ga ik gewoon naar de kinderboederij of naar de speeltuin ik zie het punt niet van in sorry toen mijn jongste 6 weken oud was zijn we naar de dierentuin geweest op woensdag gaat me oudste dochter naar de peuterspeelzaal ook dat lukt me prima ik zelf gaat om half 7 eruit kleed me aan en maak de jongste dochtertje wakker kleed haar aan en geef de fles om 7 uur maak ik de oudste wakker kleed haar aan geef haar een boterham en thee ik keutel nog verder in me huishouden en om 8 uur gaan we de deur uit met ze 3e in de duowagen lopen naar school wij hebben geen auto ik vind juist dat ik nu veel makkelijker bent geworden met de 2e met alles ook met opvoeding enz en elke dag doe ik me huishouden voor dat ik de deur uit gaat wij hebben ook huisdieren dus ik moet wel elke dag stofzuigen en stoffen en dweilen met dentol ik word gek van het thuis zitten dat ken ik niet hoor ik wil altijd maar weg hwaaa ik was 5 dagen bevallen en hup ik liep in het winkel centrum een duowagen te kopen terwijl ik bekkeninstabiliteit heb en nog steeds maar ik ga maar doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr succes jullie
Wat ik al eerder heb gezegd. Ik kan hem best wel in de draagzak meenemen of in de kinderwagen, dat doe ik ook echt wel.. maar ik ben dan niet van fles tot fles weg.. En als hij dan thuis komt huilt hij tot de volgende fles omdat hij helemaal van slag is..
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor. De oudste word in januari 2 en de jongste word volgende week 4 maanden. De oudste is een enorme slaapkop. Word smorgens pas tussen 9 en 10 wakker. Klinkt heerlijk (is het ook wel) maar soms is het ook echt wel lastig. De dag komt dan best laat op gang. En eerder wakker maken doe ik soms wel als het echt moet maar liever niet, want dan is meneertje nog niet uitgerust en nou niet echt op zijn vrolijkst zeg maar. De jongste word om 8 uur wakker ongeveer, krijgt de fles en gaat weer naar bed. Slaapt dan tot uurtje of 11 meestal. Heb ook 2 grote honden en moeten er ook uit natuurlijk. En ook nog eens 1 voor 1 want kan 2 honden van 50 kg per hond EN de duowagen niet echt handelen . Nu ze idd om 11 uur wakker word gaat het makkelijker (honden redden het wel tot die tijd). Ik zorg dan dat de oudste helemaal klaar is voor vertrek en de jongste gaat vanuit haar bed direct in de wagen. Maar tot voor kort sliep het kleine dametje wat meer en huilde ook behoorlijk veel overdag. Ook in de kinderwagen. Dus dat was echt wel lastig!! Maar ja met honden MOET je wel. Wat ik lastiger vind is dat mijn man onregelmatig werkt (in de zorg) en dat hij vaak 3 a 4 avonden per week er niet is. En dan komt het heel vaak zo uit dat de oudste naar bed moet (soms ook nog in bad, maar ja nu gaat hij gewoon niet altijd iedere dag meer, is niet te doen altijd.) en de jongste net op dat moment moet eten. Das wel ff erg hectisch. Heb al wel eens een stoel op badkamer gezet, de oudste in bad en de jongste op schoot de fles aan het geven in de badkamer. Tja handig is anders maar mijn man en ik zeggen steeds tegen elkaar dat het eerste jaar ff door bikkelen is. Kwa slapen en eten gaat de jongste dan al aardig mee in het ritme van de oudste als het goed is. Nog ff doorbijten denk ik dan maar.
Als je jongste dan huilt tot de volgende fles, heeft hij misschien eerder trek door het "uitje"? Kun je hem niet vast wat geven en scheelt dat misschien?
Ik herken het wel een beetje. Ik werk 4 ochtend tot half 1. Dan moet ik de kids ophalen bij het kdv, ben vaak tegen kwart over 1 thuis. Beide kids op bed. Dan krijgt de jongste om 15 uur. Om 16.30u begin ik met koken. 17 uur jongste op bed, 17.15 u ga ik met de oudste eten. 18 uur samen met haar douchen en om 18.30u ligt ze op bed. Dan krijgt de jongste om 19.30u de laatste fles. Dus de enige mogenlijkheid om er met ze eruit te gaan is tussen 15u en 16.30u. Soms lopen we wel eens naar de supermarkt. Maar echt met 2 kids de auto in en uitgebreid dingen doen...nee. Tuurlijk kan het wel, maar dan zit het hele schema in de war, waardoor ik s'avonds pas laat klaar ben met alles. Gelukkig heb ik in het weekend, als mijn man thuis is, wel tijd om erop uit te gaan. Het scheelt ook dat mijn oudste (indien nodig) wel een keer zonder middag dutje kan. En de jongste slaapt gelukkig eventueel ook wel in de maxicosi of kinderwagen. Maar ik vind het zelf gewoon zo gedoe om met 2 kids erop uit te gaan. Alles weer in die auto... Gelukkig luisterd mijn oudste wel goed, maar ik vind het gewoon een gedoe. Ik ga vanmiddag voor het eerst proberen met beide kids grote boodschappen te doen bij de albert heijn. Zal wel lastig worden, kar met maxicosi erboven op, waardoor je minder ziet. Een peuter die bij me moet blijven, boodschappen inladen, en dan is het op vrijdag ook nog vaak druk. Maar goed...we proberen het maar eens uit.
Nee! Ik ben nooit 4 uur lang onderweg... Dus als ik 1 uutje weg ben zou ik na 2 uur alweer geven. Gaat niet op dus. En hij krijg al 210 dus echt eerder ga ik niet geven.
Mijn baby krijgt bv en wil om de 2 a 2 1/2 uur drinken.... Een voorbeeld: 10 uur drinken tot 10.15 uur 10.15/10.30 uur boertje 10.30/ 10.45 uur jassen aan, laarzen aan, maxi cosi, kinderwagen inladen 10.45 tot ???in de auto (tijd verschilt.....waar gaan we heen?) 11 uur aankomst of later.... Dus ben ik al een uur kwijt. Natuurlijk kan ik in een uur een heleboel doen, maar op dit moment is het zo'n "gedoe" dat ik liever thuis ben. Ik vind het niet erg om thuis te zijn en weet dat het wel makkelijker gaat worden.....maar ik snap ts helemaal.
Ja herkenbaar! Mijn zoontje is 6 maanden, slaapt van 09:00 uur tot 11:00 uur, is daarna wakker tot 13:00 uur en slaapt tot 16:00. Ik plan altijd alles tussen 11:00 en 13:00 uur, gelukkig slaapt mijn dochter niet meer want dat was er precies tussen geweest. Het is even lastig, maar als ie straks naar 1 slaapje gaat ben je er vanaf. Ik zorg altijd voor leuke binnenspelletjes, komen de dag wel door. of er komen vriendinnetjes van mn dochter spelen. Zeker nu het winter is vind ik het niet zo heel erg
dds, is het geen optie om dan je kindje die volgende voeidng ergens anders te geven!? en dan in de kidnerwagen leggen, desnoods regenkap erover heen. dat dempt geluid ook wel wat!
Dan gaat het over grote uitjes.. Natuurlijk doe ik die.. Maar ik bedoelde: mijn zoontje slaapt van 9 - half 12 dan nog de fles en dan moeten we al gaan eten omdat het andere zoontje naar bed moet En als ik een groot uitje doet dan doe ik dan maar 1 keer in de week want hij is dan helemaal van streek!
Wat een grote flessen trouwens. Ik heb er geen ervarooing mee, maar zou zijn schema er anders uit zien als hij bijvoorbeeld een fles vaker en dan minder per fles zou krijgen? Of kun je bij een uitje het anders verdelen: een kleiner flesje voor vertrek en een kleinere na thuiskomst? Ik geef bv maar ik weet nog wel dat ze bij iets spannends (een uitje) altijd getroost wilde worden en extra drinken. En tja je moet het toch voorlopig wat in andere dingen zoeken denk ik als niets kan. Extra leuke binnenspelletjes bedenken voor je oudste tijdens de lange slaapuren van je jongste, zoals een hut bouwen of knutselen of iets wat voor hem nieuw is binnen. En je hebt vast geen tuin, misschien wel een balkon of galerij waar hij iets op kan "buitenspelen", bijvoorbeeld stoepkrijten oid (in overleg met buren zonodig)? Of vaker mee boodschappen doen met iemand anders, of om en om een speelafspraakje met een kindje in de buurt, of zoek een studerende oppas voor je jongste als hij toch slaapt, of een babyfoonoppasbuurvrouw die je echt vertrouwt zodat je er toch eens een uurtje uitkunt en bijv heel dichtbij huis iets buiten gaat doen met je oudste, dat soort ideeen. En terwijl ik dit schrijf denk ik al dat je gaat zeggen dat het allemaal niet kan om diverse redenen... Ik denk ook dat er waarschijnlijk wel een beetje frustratie over deze situatie zit bij jou waar je je misschien bij neer moet proberen te leggen, als het nu een tijdje echt niet kan zoals je het zou willen Er komt snel weer een volgende fase waarin je jongste wat meer wakker is en er wat meer kan. Zo lijkt het me ook niet zo leuk voor je.