Hoe doen jullie dat toch?? ( 2 kindjes )

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    hier ook ! zoontje is niet gek op drukte en lang van huis zijn...terwijl mijn dochtertje daar juist behoefte aan heeft.

Tijdens het sinterklaas vieren bij mijn schoonzus moest ik halverwege vertrekken omdat hij zwaaaaaar overprikkeld was! Krijste de boel bij mekaar... Dus dochterlief moest ook mee naar huis. Erg lullig, maarja........... Durf dus nooit lang weg met hem, vooral drukte is hij na 1 uur echt zat!

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Nee hoor niks geen frustratie gelukkig!
    Maar ik vroeg me alleen af hoe andere moeder dat doen.
    Wij hebben wel een tuin een grote tuin.. Waarom denk je dat wij die niet hebben ;)

En flessen... hij heb dat gewoon nodig. Of 5 x 180 om de 3 uur zit hij nu op 4 x 210...
    Geen reactie over flessen aub.. ;)

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nog eventjes uitzingen.. als de kleine iets minder slaapt is het makkelijker. en ik zou inderdaad het badje verplaatsen naar een anders tijdstip. s ochtends kan je er vaak het makkelijkst op uit. dus die twintig min. scheelt dan net wee een iets verder uitje..

p.s. hier ook 210 flessen ,bij allebei;)ook dat word straks minder, gaat ie weer naar 180 waaschijnlijk

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    denk dat je het van dit soort kleine dingen moet hebben...en de weekenden bv, misschien dat je man/vriend er dan ook is en dan scheelt het wel...

ik denk daar echt wel over na mochten we een tweede krijgen...ik wil dan wederom BV geven maar het lijkt me een heel gedoe met nog een dreumes! Bv is vaak op verzoek dus...lastig! ik zou dan wel misschien mijn ouders/schoonouders met ons mannetje op pad kunnen sturen...dus dat is een luxe situatie!

5. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi ik zocht ook een topic hierover. ik verwacht eind feb een dochtertje, mijn zoontje is dan bijna 17 maanden oud. En ik probeer alvst een beetje te lezen of ik me kan voorbereiden op de drukte die ik ga krijgen. Mijn zoontje loopt net dus dat is wel lekker, dat ik hem niet meer vaak hoef te tillen (vanaf nu)
    Heb besloten FV te gaan geven, zodat ik ook wat kan plannen rondom het dagelijks leven. Ervaring met BV is dat - inderdaad voeden op verzoek, zo tijdrovend kan zijn. Dat is niets voor mij. Beetje plannen en organiseren hou ik van :)
    hihi.

Nou ik lees wel eea mee :)
    x Pina

6. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Hey Jan,

Komt allemaal goed! Het is maar een fase... Hier is het nu ook veel beter... Ik vraag ook wel eens aan mijn moeder of ze mijn zoontje mee wil nemen naar de winkel en blijf lekker thuis bij de jongste die ik niet graag meeneem ivm overmatig spugen en prikkels..
    Hoe ouder ze worden hoe beter het gaat! Komt goed ;)

7. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Als je online bent op msn roep je me dan een keer??? Kunnen we even bij kletsen!

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik herken het ook niet. Ik draag Sam vaak in de lodger of Ties gaat het in het zitje op de kinderwagenbak.

Het enige dat niet meer kan zonder hulp is zwemmen of naar de indoorspeeltuin, dat vind ik wel erg jammer.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik herken het ook niet zo. Misschien omdat we nog totaal geen ritme hebben. F slaapt overal, hij drinkt wel vaak, dus ik moet altijd kijken of ik FV klaar kan make. Mijn oudste moet ook minstens 1 x per dag even rennen, dat lukt ook altijd. Desnoods in regenkleding en wandelwagen dan met regenkap.

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    pina82: je kan toch wel bv geven voor je weggaat? je kan ook afkolven en meenemen,en in flesje geven heb ik ook vaak gedaan.
    je kunt trouwens ook gewoon voeden als je ergens bent,met een hydrofiel doek erover ofzo.
    vind het een beetje een rare redenatie voor het geven van kunstvoeding.
    je kunt btw ook nog combineren:D

11. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    ja deed ik ook bij Madelief bv op zowel haar als mijn verzoek, dus als je ergens heen wilt vlak van te voren even voeden. En da's het makkelijke van bv je kunt het indien nodig altijd geven zonder voorbereidingen (flesjes maken/meenemen enz.) Ik had dat bij de jongens wel dat ik maar thuisbleef, omdat het van voeden, naar slapen ging enz. Bij Madelief was ik veel makkelijker die ging/gaat gewoon mee of ze moet echt slaap nodi hebben. Het is inderdaad wel moeilijker met een kindje dat snel overprikkeld is. Misschien kun je lekker gaan wandelen in de natuur ofzo (kleintje evt. in draagdoek ligt ie lekker veilig en warm), je kunt hem waarschijnlijk zo ook beter naar drukke gelegenheden meenemen omdat hij zich zo dicht bij jou heel veilig waant, plus jij hebt je bewegingsvrijheid.
    Oja, en probeer er niet te veel over na te denken, gewoon doen, gewoon gaan. Als je van te voren al gaat bedenken wat je allemaal niet moet doen voor je gaat dan heb je al geen zin meer (tenminste zo was het bij mij) Gewoon actie! Ja ik weet het klinkt simpel:)

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier hetzelfde probleem ;)

Zelf doe ik nu vaak als ik 'smrogens van plan ben om er even op uit te gaan met de oudste, dan leg ik de kleine in de kinderwagen bak te slapen, zodat ik zo naa rbuiten kan als hij dat nodig heeft.

's middags liggen ze hier allebei plat ( zoon slaapt zo'n 3 uur) dus als hij daarna vaak wakker is, gaan we samen de fles geven, en daarna vaak verven, of kleien, of met de duplo.

Als we hier weggaan doen we dat smorgens.

Hier hebben we ook wel het geluk dat mochten we wat langer weg zijn geweest en de jongste in de auto in slaap valt dat ik haar dan zo over kan leggen.
    Maar soms laat ik haar ook wel eens in de maxi liggen maar zet haar dan wel op haar slaapkamer.

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@Tuin, das toch perfect, kan je oudste zich toch in uitleven? Of wil je alleen "uitjes" die jij zelf ook "uit" vindt. Ik zeg; wees creatief ;)

@fles, huh? Waarom wil je daar geen suggesties over? Lijkt me anders een hele goede hoor, als je probleem een overstuur kindje is bij thuiskomst... Lekker even knus bij mama een warm buikje halen..

Maar ik begrijp je topic vast verkeerd. Ik dacht dat je een oplossing zocht, maar je wilt misschien alleen even lekker klagen onder elkaar, nou sorry, dan haak ik af want ik heb er zelf geen ervaring mee. Veel succes met deze fase doorkomen dan! :)

14. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hier drie kindjes, (oudste is 3, middelste 20 maanden en jongste bijna 4 maanden) maar ben nog geen dag ervoor thuis gebleven als ik er uit wilde. Even een rondje lopen, speeltuin in de buurt, supermarkt/winkelcentrum hier in de buurt, als ik het gepland heb voor die dag of ineens besluit dat we dat gaan doen dan doe ik het gewoon. Tuurlijk als Noah op bed ligt ga ik hem er niet voor uit bed halen (behalve als we een afspraak hebben ergens) maar als hij wakker is dan leg ik hem gewoon in de reiswieg en dan gaan we weg. Heb hier misschien wel het voordeel dat Noah inmiddels ook al lang wakker is na de fles (valt een uur voordat hij de volgende fles moet hebben pas in slaap). Wel heeft hij een hekel aan winkelen en zet het dan ook vaak wel op een brullen maar dan neem ik hem gewoon op de arm en duw de duowagen met 1 hand en zodra we de winkel uit zijn kan hij er weer in. Vaak moet ik er wel aandenken dat we weer op tijd terug zijn voor de fles.

Ik zou zeggen gewoon doen, hij moet er denk ik ook gewoon aan wennen dat het niet zo gaat als hij wil en dat kost natuurlijk wat tijd.

Bij de eerste heb ik een ritme opgebouwd en de rest gaat er eigenlijk gewoon in mee.

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja! Doen we gezellig....

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wil wel suggesties over de fles hoor, maar dat is nu juist niet wat ik vraag ;)
    Ik heb geen gezeur 4 flessen van 210 is teveel..
    Of dit is niet goed en dat niet goed. Ik zit nl in pnd en heb al heel veel te verwerken.. Ik ben blij dat ik me hier nu een beetje zeker over voelt..
    Laat ik me liever even niet van de wijs brengen...

Ik heb alles al uitgeprobeerd. 5 x 180 was makkelijker met weggaan maar dat ga ik niet zomaar 1 daagjes tussendoor. Hij had er niet genoeg aan.

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou vervelend meid, dat is wel heel pittig, goed dat je het zegt. Maar het is allemaal niet als kritiek bedoeld natuurlijk hier, maar als meedenken, toch?

Ja misschien is het verstorend voor je kindje om af en toe iets anders te doen met de fles, dat weet ik weer niet, met bv is het zo anders, vaak geen dag hetzelfde geweest hier ;)

Wil je ieg nog even succes wensen en hoop dat je een manier vindt om het leuk te maken voor je kindjes EN voor jou, in en om het huis of "uit".

18. fafje

fafje Niet meer actief

is het mss een idee, om de fles ergens onder te geven, maar dan teriwjl je kindje gewoon in de wagen ligt...en mss wel in slaap valt direct erna?? of wortd ie dna ehct na 20 min wakker?

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Eigenlijk ging dit topic erover dat ik bijna geen tijd heb om even naar de winkel te lopen bijv.. Of naar de kinderboerderij.... Omdat hij tot half 12 slaapt, fles geven en dan hebben we wel tijd hoor maar dan is het weer tijd voor mn andere zoontje om te gaan eten en naar bed...

Ik ga wel weg hoor dat hij in de kinderwagen slaapt.. Dan geef ik gewoon ergens anders de fles..
    Maar ik bedoelde eingelijk dat de hele ochtend gevuld is met andere dingen...

Mijn vraag was eigenlijk. Stel dat het half 11 is hij slaapt een uurtje.. Halen jullie hem dan uit bed om naar de winkel te gaan bijv.. Of wachten jullie totdat hij wakker is...
    Als ik dat doe hou ik geen tijd meer over.

20. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Jann,

Hier ook 2 kindjes. Een kleutermeisje die 4 keer op een dag richting school of van school gehaald moet worden en een baby jongen die heel veel rust en regelmaat nodig had. Nu hij 5 maanden is kan hij gelukkig meer hebben en merk ik dat hij zelf zijn ochtendslaapje minder belangrijk vindt. Zijn middagslaapje is heilig.

Ik heb de afgelopen 5 maanden ook veel binnen gezeten. Zo gauw het mooi weer is gooi ik de achterdeur open en gaat mijn dochter in de tuin spelen. Verder doe ik binnen veel met haar (moet zeggen een kleuter is wel makkelijker dan een peuter). Heb veel tenten in huis met haar gebouwd en dan speelde zij lekker binnen.

Als ik met Jesse weg ga doe ik dat meestal 'sochtends. Ik stap dan in de auto of ga wandelen als hij moe begint te worden. Hij slaapt dan 30 minuutjes bijvoorbeeld in de auto en wordt dan bij de visite weer wakker. Daar gaat hij dan lekker spelen en dan zorg ik dat ik net voor de volgende fles weer naar huis rij. In de auto slaapt hij dan vaak weer even en dan heeft hij weer voldoende energie voor de volgende fles. Het middagprogramma is dan gewoon thuis, anders trekt hij het niet.
    Ik ben dus juist blij dat we nu op 4 flessen zitten, omdat ik dan meer kan spelen met de ochtend.

Het is even aanpoten, maar het wordt alleen maar weer makkelijker. Als ze over de 6 maanden grens heen zijn wordt het al weer een stuk makkelijker.
    Om mezelf even moed in te praten kijk ik soms al een paar maanden vooruit. In het voorjaar zit Jesse heerlijk voorop de fiets en kunnen we er echt weer op uit.

Deel Deze Pagina