Oh en even antwoord op je vraag: ik haal Jesse nooit uit bed als hij slaapt. Ik heb zijn programma om mijn dochter heen gebouwd nu hij wat ouder is. Dus hij slaapt als zij op school zit. 'smiddags moet hij er soms iets eerder uit als we haar uit school halen, maar dan slaapt hij wel al bijna 2 uur. Ik til hem dan slapend in de kinderwagenbak met slaapzak en al. In het begin sliep hij dan nog door, nu wordt hij eigenlijk standaard wakker en gaat om zich heen kijken. Hoe laat is jouw zoontje wakker 'sochtends en gaat hij weer naar bed? Nu Jesse 5 maanden is begint onze dag (ma t/m vrijdag) rond 7 uur. Jesse ligt dan meestal tussen 9 uur en half 10 weer in bed. Tussen 7 en 9 heb ik dus wat ruimte en haal ik vaak boodschappen als ik mijn dochter naar school heb gebracht.
als je per se sochetnds weg wilt, kun ej ook je wekker zetten...en hem sochtend swakker maken, en zo het schema verschuiven... tenminste dat dee dik wel es bij mijn zoontje..
Bij mij sliep de jongste ook niet in de bak binnen. Wat ik wel deed ik lekker wandelen, dan viel hij in slaap en als ik dan thuis kwam liet ik hem in de tuin staan. Het klinkt misschien heel slecht maar het is echt super gezond. Uiteraard wel als het weer het toeliet.
Ook met dit weer??? Hij is 5 weken bij mijn ouders geweest ivm pnd.. Die deden dat ook. Maar toen was het september.. En die hebben ook een grote bijkeuken.. dat was echt handig want dan sliep hij wel.
Ja praktisch gezien iss boodschappen doen op zo'n dag dan heel lastig ja. Kun je daar iets heel anders voor bedenken, zodat dat in elk geval niet hoeft? Bijvoorbeeld 's avonds even snel als ze in bed liggen en je man neem ik aan thuis is? Of boodschappen bestellen via James? Blijf je wel zitten met die kinderboerderij. Maar dat is dan niet zo vaak en dan kun je hem misschien wat eerder wakker maken idd. Handig om te weten is dat babies een slaapcyclus hebben van 40 a 45 minuten. Als zo'n cyclus voorbij is slapen ze even wat lichter, soms hoor je ze dan ook even rommelen ofzo. Als je je kindje dus precies na zo'n cyclus wakker maakt is dat meestal makkelijker voor hem. Dus na 40-45 minuten of na 1.20u-1.30u ergens. Ik deed dat soms door haar deur open te zetten en een beetje op de gang te rommelen. Dan werd ze zelf wakker en was niet zo overstuur.
Hier kan ik je misschien wel een tip voor geven. Met onze dochter ging dit ook niet, tot een vriendin van mij zei 'leg haar gewoon eerst een poosje in de box en wacht tot ze opnieuw slaapsignalen afgeeft'. Dit werkte wel, soms duurde dat maar 15 min en dan sliep ze gewoon weer verder zoals altijd.
Heel herkenbaar hoor. Soms kom ik gewoon de deur niet uit doordat de kinderen elkaar afwisselen qua slapen en eten. Soms offer ik het middagdutje van de oudste op om ergens heen te gaan en soms het ochtendslaapje van de jongste. (oudste is 2,5 en de jongste is 8 maanden.) Ik maak ze niet wakker om boodschappen te doen, dan wacht ik liever tot ze beiden wakker zijn en anders ga ik pas als mijn man thuis is. Ik heb ook niet altijd zin om de kar in de auto te doen, eruit er weer in... En héél af en toe ga ik naar de winkel terwijl ze allebei in bed liggen, maar dit gebeurt echt heel weinig.
Bij de oudste wel. Die was van eind juli en heeft tot maart in de bak gelegen zo'n beetje. Zo lang deed ik het dus. Uiteraard niet als t te hard waaide of regende of vroor, maar met een beetje zacht weer wel. De jongste zit nu sinds een maandje in de wandelwagen dus nu doe ik het niet meer.
onze supermarkt is op loopafstand dus ik kon met mijn zoontje op pad gaan terwijl hij lekker sliep/gaat slapen. Hopelijk kan dat straks ook met mijn dochtertje. Mijn zoontje zal dan vermoedleijk alleen nog smiddsag slapen. x
Mijn kinderen schelen maar 13 maanden. En waar iedereen zei 'dat wordt hartstikke druk' enz, hebben ze gelijk, maar het is ook heel gemakkelijk. Ik ging van het ene babyritme over in het andere. Dat neemt niet weg dat de jongste vaak 2 slaapjes doet overdag en de oudste maar 1. Zo heb ik gisteren ook de hele dag thuis gezeten (man was gister van huis) en dan ben ik ook niet blij. Ik heb het geluk dat ik me heel goed amuseer 'in m'n eentje'. Nu hebben wij het geluk dat de tweede heel gemakkelijk is en gerust in de auto slaapt (maar inderdaad daarna thuis niet meer, dus dan maar om 18.30h naar bed i.p.v. 19h). Tips kan ik je niet geven. Wat ik wel kan zeggen: het is maar een fase. Over een jaartje is slaapt jouw jongste ook maar 1x. Maar als je een kind hebt dat veel baat heeft bij ritme en regelmaat, zit er niets anders op dan je daar de komende jaren bij neer te leggen. Je went er vanzelf aan, als dat een troost is......
Die van ons is ook op loopafstand. Het ging er ook niet om, om naar de supermarkt te gaan.. Tging meer om over het algemeen even naar de speeltuin te gaan op het dorp ofzo.. Mijn zontje slaap niet in de wagenbak.. Maar het gaat ondertussen al beter.
hmm tsjah, ik herken het wel een beetje van toen mijn zoontje pas geboren was...met alles hield ik rekening van o nee kan nog neit want M moet slapen. pffff nu is hij 2,5 en slaapt 1 keer soms niet, en de jongste gaat gewoon mee op pad, ik kan niet altijd rekening houden met haar slaaptijden. als ze echt moe is slaapt ze in de wagen. eten enz neem ik gewoon mee. maar ik ga echt niet speciaal thuis blijven omdat ze rond 10.00 moet slapen. nee dan komen mijn zoontje en ik nergens meer.
En als je eens te voet naar het dorp/de stad gaat? Dan hoef je je kleine niet over te leggen in de wagenbak, maar kan hij daar gewoon lekker in slaap vallen, dit doe ik ook vaak bij m'n zoontje, ondanks dat het er maar eentje is, is het voor mij dé oplossing... En als je dan nog een gewone benedewoning hebt, en je bent al thuis voor hij wakker is, kan hij nog even lekker in de bak blijven slapen... succes ermee! Want alleen maar thuiszitten word je ook tureluurs van!
ik vind de babytijd over het algemeen heel pittig (wel een mooie tijd hoor). ik heb geen auto dus boodschappen doe ik altijd lopend (tegenwoordig ook veel op de fiets). toen daymian nog baby was viel hij gelukkig in de wagen in slaap en dan liet ik hem lekker in de wagen slapen tot hij wakker werd voor zn volgende fles. op die manier kon ik dus makkelijker ergens naartoe gaan, zonder dat zn slaapritme verstoord werd. moet wel zeggen dat ik hiermee begonnen ben toen hij 4weken oud was en mn man weer ging werken, weet dus niet of het makkelijk in te passen is bij een kindje van 3mnd. in bad gingen de kids altijd savonds, mn man alyssa en ik daymian en de andere dag omgekeerd. verder is het idd veel thuiszitten en dat merk ik nog steeds wel omdat daymian smiddags lang slaapt. liefs doris
Het probleem was bij mij dat hij wel in de wagenbak in slaap val, maar dan heel kort zodra we thuis zijn.. Vanmorgen toch gedaan.. Hij sliep nog een half uur in de wagenbak. Toen hij een half uur wakker was doen ging hij huilen. In bed gelegd en toen ging hij toch weer anderhalf uur verder!! Kben er wel blij mee~!
Heel herkenbaar. Hier blijft het vaak bij even naar de supermarkt (met de auto) buiten spelen doen we nu veel minder en achter het huis, terwijl we eerst vaak gingen wandelen. Probleem is dat ik bang ben dat ze er vandoor gaat.