Frustrerend

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pioen, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Pffff even stoom afblazen..................................
    Nina wil niet slapen overdag de laatste tijd.. Ook al heeft ze buikje vol, schone luier, ze is heel erg moe maar slapen ho maar. Ja misschien 10 minuten en dan weer huilen geblazen!
    Niets helpt, rust en regelmaat pas ik al heel lang toe, ging wel redelijk goed. Even naar dr toe, handje op haar hoofd, stukje lopen, bij je pakken is ook maar 5 minuten leuk..:(
    Ik weet dat er geen kant en klare oplossing is maar moest even mijn verhaal kwijt. Nog meer mama's met dit probleem?
    's nachts gaat het wel goed trouwens...

2. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Het kan idd van alles zijn. Maar ik zou eens een bakerzak (puckababy) proberen. Onze dochter wilde s'nachts redelijk slapen maar overdag was ook een drama. Ook pasten wij rust en regelmaat toe.

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Doorzetten, dat is alles dat ik kan aanraden.
    Ook onze meid wil niet altijd slapen terwijl ze toch echt moe is, oogjes wrijven, gapen, niets en alles willen, etc.
    Ik stel er ook wel een maximum aan, hoor.
    Ik leg haar op bedje, is het een half uur `strijd´ dan haal ik haar uit bed en gaat ze in de box of in haar wippertje even tv kijken.
    Ik ga dan niet met haar spelen, maar laat haar in de box zichzelf vermaken (lukt ook niet altijd) of rustig tv kijken (half uurtje) en daarna probeer ik haar nog een keer op bed te leggen.
    Is het dan nog hetzelfde, dan blijft ze uit bed tot de volgende voeding, meestal gaat ze daarna wel slapen. (die geef ik dan soms een half uurtje eerder)

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Thnx meiden, ik moet er nog wel even bij vermelden dat ze af en toe spuugt, niet veel maar er komt regelmatig een mondje terug, soms wel een uur later nog. Zou ik hiertegen johannesbroodpitmeel kunnen gebruiken?
    Zo ja hoeveel kan er dan in het flesje? (150/5 friso voeding)

5. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ooh ik heb dr net ingebakerd in hydrofiele luiers, speen in dr mond en twee minuten later sliep ze!
    Nou even aankijken hoe lang het duurt:D

6. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Hoeft niet per sé. Dat kan ook komen doordat ze nu op haar buik draait, tenzij ze het al eerder had?
    Ik denk dat zolang het maar een mondje is en ze er verder geen last van heeft, het niet zoveel kwaad kan.
    Vicky heeft dit ook, nu veel minder, maar hoe drukker ze is hoe meer er terug komt, niet veel maar mondjes.

7. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    is er ook geen sprongetje rond de 2 maand?

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Sprongetjes gaan de eerste maanden om het aantal weken.
    Misschien dat iemand hier het oei ik groei boek er ff kan pakken om TS te helpen?

9. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Graag...:) Ze is morgen 10 weken oud

Ze is inmiddels al weer wakker, is nu aan het lachen in de box...:(
    Terwijl ze wel erg moe is, want ze gaapt ook..

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik heb hier ook zo'n mini "drama" in huis hoor.

Ze zit in elk geval midden in een sprongetje volgens de "oei ik groei" en dat was gisteravond heel duidelijk; HUILEN niet mooi meer. Wow, heel heftig.

Overdag niet slapen, het is echt een verschrikking. We hebben veel dingen uitgesloten, waaronder een koemelk allergie. Ze krijgt andere voeding en dat gaat nu goed. Toen hadden we nog een probleem met overstrekken en daar is de fysio voor thuis geweest. In de box ligt ze nu in een voedingskussen en in haar ledikant zou ze in de puckababy moeten. Dat hebben we één keer geprobeerd en toen bleef ze dus wakker. 's Nachts slaapt ze wel rustig en goed. Het is dus overdag. Ik heb haar vandaag twee uur in haar ledikant gehad en toen sliep ze en verder ligt ze gewoon in de box. Ik zorg wel voor een kalme omgeving. Ze ligt dan lekker de hele tijd te keuvelen, slaapt wat tussendoor, is bezig met haar nijntje mobile. Ze is dus absoluut niet vervelend of huilerig. Behalve als ze honger heeft.

Ergens denk ik wel eens; kindje, ga slapen, mama is moe! Maar aan de andere kant; als dit nou in haar aardje zit? Moet ik r dan in slaap meppen? Dan heb ik toch liever dat ze gezellig bij me is in haar box en wat ligt te keuvelen, dan dat ze de boel bij elkaar schreeuwt in haar ledikant. Vrijdag naar het CB dan zal ik wel eens een beetje informeren. Als ze verder goed groeit, eet en lekker te pas is, stop ik maar met mezelf zorgen te maken. Wordt zij ook rustiger van ;)

Deel Deze Pagina