Jeetje, ik vind het al onwijs goed dat jij die hele basislijst doet! Hier is het dan echt een smeerboel. Ik probeer elke week te stofzuigen, maar dat lukt niet altijd. Ik doe het meestal als ik me erger aan de vuile vloer en omdat ik me schuldig voel dat ons zoontje door het stof moet kruipen. Wel zo'n swiffer-robotje aangeschaft laatst, dus het is nu wel iets schoner, hihi. De was hou ik wel heel goed bij trouwens. Dat gaat me goed af! De keuken is het domein van m'n vriend, alleen is hij niet zo van het schoonmaken, dus ik haal wel eens een doekje over het gasstel of het aanrecht als het me te gortig wordt. En als er bezoek komt, zorg ik dat op het oog alles schoon is, haha. Gelukkig komt er nogal vaak bezoek, dus uiteindelijk wordt alles redelijk bijgehouden. We hebben geen huisdieren trouwens. Dat scheelt wel! Maaruh, petje af dus wat je klaarspeelt!!
lastig he? ik heb zelf 3 kids en ook ik doe dagelijks de basis en dat doe ik meestal (als de oudste naar school is en hopelijk de 2 jongste nog slapen) tussen 6,30 3n 7.30. Dan heb ik meestal al aardig gepoetst. Tja en als ze wakker zijn doe ik het meeste tussendoor, voor zover dat lukt. Als ik douche dan doe ik de badkamer. Sta ik te koken doe ik intussen de keuken. Maar ik kom ook niet echt toe aan grote dingen in eens, dus meestal doe ik 1 keukenkastje uitsoppen en de dag daarna bijvoorbeeld een 2e kastje. Zodra ik iets zie wat vies is, maak ik het zo snel mogelijk schoon en zo hou ik het dan een beetje bij.
Meis.. zo herkenbaar!!! Ik heb dat ook en als ik om me heek kijk frustreert de rommel me gewoon. Alles wat ik opruim ligt er in een mum van tijd weer. Het is niet meer bij te houden en ik moeten leren te accepteren. Ik ben teveel met 'orde' willen hebben in mijn leven dat het dwangmatig wordt. Het is zo erg dat ik in therapie ben gegaan.. het maakte me onrustig en snauwerig, want eerst de boel op orde en dan tijd voor leuke dingen. Zo werkt het niet en zo wil ik niet leven. Ik merk nu dat ik mijn huishouden wat losser kan laten. En dat voelt... erg goed!! Ik probeer in de morgen zoveel mogelijk te doen zodat ik in de middag de tijd kan besteden aan mijn dreumes en peuter. In drukke weken maak ik een weekplanning wanneer ik wat 'mag' doen haha.
Je kan ook even wachten tot je dochter net een paar maandjes ouder is (tussen de 1,5 en de 2). Op die leeftijd worden het ontzettende poetsdametjes. Fay komt stofjes of kruimels die van de vloer raapt brengen, stofzuigt graag mee en als ik haar een doekje geef neemt ze alle oppervlakten af (Maar ik heb natuurlijk ook een erg leuk kind )
Hier ook zo Soms liggen er nog wel een paar dingen, maar niet veel.. Voorheen was ik echt een sloddervos maar sinds de kleine man er is, ben ik echt een poetsmiep geworden
Dat noem jij basis? wauw... wat ben ik een slons dan - Ramen lappen: zoon pakt voor de buiten kant een waterpistool en leeft zich uit. Voor de binnen kant gaat er vaak een halve pak billendoekjes doorheen voordat mama door heeft dat hij wilt helpen schoonmaken. - keuken: hubby zn gebied, hij doet vaatwasser en aanrecht, ik kook. - vegen, stofzuigen: daar helpt de oudste altijd bij. mama mag t niet doen van hem want hij wilt helpen. dikke drama als mama het toch wilt doen - speelgoed: gewoon goed uitkijken waar je loopt - wc's en badkamer: mama doet wc, zoonlief gaat met doekjes overal langs. - boodschappen doen we elke donderdag avond met zn allen. vers fruit, groente en brood haal ik doordeweeks met de kids samen. - strijken: wat is dat? - de was: als we geen sokken enzo meer in de la hebben liggen gaat er hier een wasje in opvouwen? nee joh, gewoon van de stapel pakken als je wat nodig heb mijn vader heeft een huis dat net op een hotel lobby lijkt. geen persoonlijke dingen op wat foto's na. vind dat erg kill, ik hou van een gezellig huis waar je kan zien dat er geleefd word. ik kijk niet op een glas hier, boekje daar en speelgoed op de grond. Je heb nou eenmaal kinderen en als ik in een huis kom maar het spick en span eruit ziet waar kinderen wonen dan heb ik zelf meer t idee dat er meer tijd in het schoonmaken gaat zitten, dan aandacht aan de kids. zoals anderen hier al zeggen, geniet van je meid. deze tijd komt nooit meer terug, de troep wel. En inderdaad, mannen kunnen echt wel opruimen al beweren ze van niet. kijk maar eens als hier de shirts en onderbroeken op zijn van hubby, hoe snel er opeens een was gedraaid is
1x per week stofzuigen ?? Nou zelfs ik, de meid die niet van schoonmaken houd stofzuigt iedere dag, met die kids vind ik dat frisser en aan het eind van de dag ligt het vol met kruimels, daar kan ik echt niet tegen. De was doet me man dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken..