De hele dag door ben ik misselijk. En bijna elke avond geef ik enorm over. Heb al veel geprobeerd. Heeft iemand nog een tip? Alvast bedankt
Hai Hai, Ik heb hetzelfde probleem, ben ontzettend misselijk. Wat helpt is als je wakker word, gelijk in je bed wat te eten, een cracker een liga etc. Als ik elke 2/2,5 uur wat eet gaat het redelijk. Wat je ook niet moet doen is te snel opstaan en dat soort dingen. Hoop dat je hier wat aan hebt. xxxx
bedankt voor je reaktie. Het enige nadeel is dat ik in de ochtend medicatie nodig heb en pas 30 minuten later iets mag eten. Dit is voor de schildklier. Zal eens overleggen of ik toch niet iets van te voren mag nemen. En om de 2,5 uur eten is wel een goede tip. Ben ook kleinere beetjes gaan eten. En eten waar ik normaal bijna verslaafd aan was staat me nu tegen. Best wel raar wat een zwangerschap met je doet.
Als je toch over medicatie gaat overleggen, zou ik ook even over anti-misselijkheidsmedicatie praten. Dat kan wel helpen. Verder heb je het over problemen met je schildklier, als die een beetje ontregeld is kun je daar ook misselijk van worden. Dus misschien werkt je medicatie nu niet goed? Verder tips: - richt je vooral op de dingen die je nog wel aan staan en eet ze zodra je er trek in hebt, laat 'dit is wel gezond, dit is niet gezond' een beetje los voor nu. - zorg dat je voldoende drinkt en trek aan de bel als dat niet meer lukt (een dag niet drinken, of wel drinken en alles weer uitspugen is reden om naar de huisarts te gaan!) Had hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/363832-val-bang-om-ziek-worden.html bij bericht #5 nog meer tips gezet succes!
dat probleem met die thyrax heb ik idd ook in veel gevallen mag de thyrax ook ingenomen worden voor het slapen gaan, misschien even overleggen? want je moet wel echt 30 minuten 's morgens wachten met eten als je thyrax 's morgens slikt, anders werkt de thyrax niet goed
Zo vervelend, die misselijkheid!! Heb er zelf ook flink last van gehad tot aan week 16. Ik kan je ook aanraden om om de 2 uur iets kleins te eten en dan ook gewoon eten waar je zin in hebt. Mocht het echt te erg worden, kun je altijd bij de dokter vragen of ze je iets kunnen voorschrijven tegen de misselijkheid. Succes meid!
Ik had dat ook van 7 weken tot 10 weken, ik nam telkens vla als ik misselijk was. hielp wel. was zelfs 4 kilo afgevallen Nu sinds een week ongeveer heb ik het gelukkig niet meer ben nu 11+5
Ohhh dat met die vla ga ik ook proberen. Was al een tijdje vreselijk misselijk, vanmorgen voor het eerst de wc pot van dichtbij gezein, wat een ramp. Wat ik helemaal moeilijk vind is het dan nog steeds geheim houden op je werk want je voelt je zwaar beroerd en mensen zien dat! xxx
Gember schijnt te helpen tegen misselijkheid, maar hoe en hoeveel dat moet ik voor je zoeken. Het is een warm, sterk kruidje, dus moet niet veel gebruikt worden.
Ik heb baat bij de Seaband. Twee bandjes die je om je polsen moet doen. Heeft te maken met energiebanen oid. Ik weet, het klinkt zweverig, maar bij mij helpt het best een beetje... Kun je kopen voor een tientje bij de etos. Hier ook de hele dag misselijk en moe. Maarr... Voor een goed doel zeg maar!
Hoi ik ben rond de 7 weken ook heel misselijk geworden en moest veel spugen. Ik kreeg van mijn huisarts emesafene voorgeschreven en dit helpt bij mij erg goed. Ik nam 's avonds een pil in en 's morgens zette ik een zetpil. Ik hoop dat je er wat aan hebt.....
Ik ben nog steeds dagelijks misselijk. Ik moet zeggen dat ik er wel veel meer aan gewend ben, vind het niet meer zo verschrikkelijk naar als de eerste weken al ben ik even misselijk. Ik gebruik Emesafene, daarnaast ben ik bij een dietiste geweest. Zij adviseerde me 'tegen de misselijkheid in te eten'. Dus al ben je misselijk, JUIST dan een crackertje eten bv. Dit voelt heel tegennatuurlijk maar helpt mij goed. Verder heb ik veel trek in zure dingen, zoals Spa Citron en Granny Smith appels, en dit neem ik dan ook wanneer ik behoefte heb. Ik heb altijd iets bij me als ik onderweg ben en probeer iedere 2 uur ofzo te eten. Ik heb allang losgelaten of iets gezond is of niet. Ik eet gewoon wat ik op dat moment kan. Al is het McDonalds bij wijze van (meestal niet hoor) Ook direct een halve Rennies wegkauwen als ik maagzuur op voel komen helpt want ook maagzuur doet mij groen wegtrekken. Tanden flink poetsen, flossen en lauw/koud douchen helpt gek genoeg ook. ps de Emesafene neemt de misselijkheid niet weg - het haalt bij mij slechts de scherpe kantjes eraf.
ik ben ook de hele dag door misselijk en aan het overgeven. heb nu emesafene en seabands en dat gaat de afgelopen 2 dagen goed! vanmiddag ook nog acupunctuur en hopen dat het dan gedaan is! maar aan de andere kant, het is een goed teken! ik val teveel af, 4 kilo in amper 2 weken dus ik moet er iets tegen gaan doen voordat ik ga uitdrogen! succes!
Ooh wat balen... ;( ik had het ook heel erg...moest zelfs in de auto kotsen echt vreselijk...bij mji ging het met week 12 echt over... tips kleine beetje eten maar verder hielp er niets. Ik vond het overigens het zwaarste van de hele zwangerschap incl de bevalling dus als je dit voorbij bent is de rest een eitje...!