Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oleander1986, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Soms heeft mijn zoontje echt een enorme pulk in zijn neusje, waardoor hij moeilijk ademt. Ik zie het dan ook echt zitten, maarja, je kan moeilijk zeggen, "hier, snuit maar even goed schatje!"
    En met mijn vinger kom ik er ook met geen mogelijkheid in.
    Vind het zo zielig... Hoe doen jullie dat?

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nu doe ik het met een nat wattenstaafje, wel als ze slaapt anders mept ze mijn hand weg, toen ze heel klein was en ik kwam er niet aan weleens met een pincet maar das een beetje link! Altijd wel goed gegaan hier maar nu ze ouder is durf ik niet meer. Succes!

3. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Ik heb zo'n pompje in huis,.als luna dan een vol neusje heeft ken je dat zo leeg zuigen (klinkt niet erg lekker hahha) en als dat niet lukt doe ik heel voorzichtig met zo'n wattenstaafje voor baby's,.maar wat ook wel vaak gebeurt is dat ze niest haha en dan is het probleem opgelost:D

4. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Zijn daar speciale pompjes voor te krijgen dan?
    Wattenstaafje is ook een idee.
    Heb zelf ook wel eens aan een pincet gedacht, maar lijkt me toch iets te link. Moet er niet aan denken dat ie ineens een opnverwachte beweging maakt...
    Bedankt voor de tips!

5. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Ik heb een dingetje van het merk Bibi waarmee je het neusje schoon kunt maken. We noemen het de snotvanger ;o). Gewoon bij de DA drogist gekocht!

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    zo'n zuigertjes bedoel je denk ik he! is ook te koop bij de hema!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heet dat niet een neuspeertje?
    Helpt hier handig bij snot maar niet bij een pulk, hahah! Ik probeer het met een nat doekje... (blegh!)

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier ook een wattenstaafje, of een vochtig watje.
    Wat een troep kan er soms uit zo'n klein neusje komen...ik sta er echt van te kijken!

9. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik noem het een snottenknijper :D.
    Als het daarmee niet lukt en ook niet met een wattenstaafje, dan spuit ik baby neusspray (zoutoplossing) in haar neusje, en meestal niest ze het er dan gelijk uit.

Bekijk bijlage 14443

10. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    :D Ja, echt van die pulken met een grootte die ik nog niet eens produceer! :D;)

11. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ja, de grote "piettekes" (gelijk wij dat hier zeggen :)) zijn moeilijk met zo'n neuspeertje, maar dan doen we eerst een spray met zoutoplossing erin (vinden ze ECHT niet leuk, maarja) en dan wordt het wat week en kan je het opzuigen met het peertje of krijg je het in elk geval binnen "vangafstand" ;)
    Als het echt niet lukt, dan rol ik het uiteinde van een doekje op en peuter zo in zijn neusje
    Amai gezellig onderwerp :)

12. Skye

Skye Niet meer actief

Ik werd er ook altijd gek van. Kyra had het aan het begin heel erg. Echt veel pulken. En dan hoorde je dat in haar neusje zo heen en weer klappen met het in en uitademen. Eerst elke keer met een puntje wc papier gedaan, maar dat vond mevrtouw echt niet leuk. Toen DE oplossing. Ik leg haar op haar buik. Op een gegeven moment vind ze dat niet zo heel leuk meer en gaat ze een beetje jengelen. dan gaat ze ook wat zwaarder ademen en de de rest laat ik over aan de zwaartekracht

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Pincet word hier alleen in HEEEle grote noodgeval gebruikt. Als het echt zo`n grote droge bungel is zeg maar. Soms moet je wat. Meestal helpt mee onder de doesch ook al om de bungel wat vochtiger te krijgen en kunnen we hem er uit krijgen zonder.
    Maar je moet het dan echt niet in je eentje doen met een pincet. Manlief bijv. vast houden en dan jij in de aanval.
    Maar echt bij nood doen, kost je anders echt je zenuwen.

liefs Janna

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ons zoontje is met pulkjes geboren, altijd moeilijk ademen. Lastig eten dus. Snot kun je idd makkelijk vangen met zo'n knijpding (moet je m wel goed gebruiken, ik zie in mijn omgeving dat een hoop moeders t ding niet goed gebruiken, en tja..dan werkt t niet) Ik gebruik (op advies van de huisarts) vaak een gewone (baby)neusspray, dan zou t zachter moeten worden. Dat gebeurt niet echt, maar hij moet er wel vaak van niezen en dan vliegt t snotje eruit.

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Zo'n neuspompje heb ik 1x gebruikt maar ook nooit weer! heel snel weg gegooid wat een onding is dat zeg... maar goed das mijn mening haha. Als er een dikke pulk in zijn neusje zit, draai ik altijd een punt van een papierenzakdoek "inelkaar" en daarmee haal ik het er uit, wel onder protest natuurlijk maar het werkt wel, of een wattestaafje.

Deel Deze Pagina