Euh tja...Alyna is dus bijna nooit ziek.(gelukkig!) Ze is nu ook niet echt ziek, alleen een beetje verkouden. Het snot loopt uit haar neusje, wat wel vervelend is want ik mag het niet afvegen, maar verder zie/merk ik niks. Geen koorts of verhoging, ze is gewoon vrolijk! Haar grote zus is ook verkouden geweest, was na 2 of 3 dagen over.Ze is wel thuisgebleven van school.(maar hadden een brief gehad dat ze bij de minste tekenen van ziekte thuis moesten blijven ivm Mex griep) Maar goed, mijn vraag; Kan ik zo even met Alyna naar de bieb? Moet ik haar warmer aankleden dan gewoonlijk? En wat doen jullie als je het snot van jullie kindje niet mag afvegen?
ja joh, als jij verkouden bent ga je toch ook gewoon op pad?! In ieder geval zorgen dat ze het warm genoeg heeft. En die snottebellen toch proberen af te vegen. Naast dat het een smerig en onverzorgd gezicht is, wordt het anders helemaal schraal onder haar neusje. Beterschap! PS verkoudheid is géén symptoom van mexicaanse griep. Droge hoest en koorts wel.
Tuurlijk kan dat, frisse lucht is juist lekker als je verkouden bent. Mijn oudste is zo ongeveer constant verkouden sinds hij op het kinderdagverblijf zit, dus als ik al die tijd niks met hem had kunnen doen........ Zolang je kind vrolijk en actief is en geen koorts heeft, kun je best lekker even naar buiten hoor. Misschien kun je haar leren om zelf haar neusje te snuiten? Een doekje geven en voordoen hoe ze het af moet vegen. Mijn zoontje kon dat al vrij jong, omdat hij het niet leuk vond als ik het deed.
Ja tuurlijk ga ik dan naar buiten.Stom he dat je je dan zoiets logisch begint af te vragen. @Luppy; das een goede suggestie, ga eens kijken of dat wil lukken. Ik weet dat verkoudheid geen symptoom is van Mex griep, maarja mijn stiefdochter was bij haar mama en die...is nogal 'voorzichtig'.(lees; als ze die brief niet hadden gehad had ze haar wss ook thuisgehouden)
over de snot: Wat hier nog weleens werkt, haar een beetje plagen met een snoetepoetser en dan ineens haar neusje snel afvegen tussendoor... Snoetepoetser vind ik ook wat zachter dan veel andere dingen.
Haha wat je zegt Merijn! dan zouden we heel weinig de deur uit kunnen mijn zoon is heel vaak verkouden vooral in de wintermaanden en als hij naar de creche is geweest. Nee ik neem hem gewoon mee naar buiten als hij verder niet ziek is. En vooral als het gaat vriezen en het is stralend weer in de winter schijnt het weer buiten heel goed te zijn voor de bacterien! dan vriezen de bacterien dood kreeg ik van de huisarts te horen vorig jaar, Met vrieskou en mooi weer moest ik er uit met mijn zoon haha.
Gewoon lekker naar buiten gaan. Ze heeft geen verhoging oid. De vrouw van het CB zegt steeds tegen me: doe met je kind wat je zelf ook zou doen. Ik ga met een verkoudheidje ook lekker naar buiten. Gelukkig kunnen kindjes wel wat hebben.