Hoe doen jullie dat?

Discussion in 'Verzorging' started by Ikke20, Dec 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Hoi,

Vandaag heb ik een beetje rare dag gehad. Ik moest echt iets gaan doen in het huishouden. Ik ben binnenkort jarig en ik vind het helemaal niets wanneer mensen hier op visite komen in de chaos die het hier was. Maar ik merk dat ik heel veel moeite heb om dit te combineren met mijn kleine man. Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik hem tekort doe. Normaal wil hij wel graag in de box spelen, maar vandaag zat dat er helaas niet in. Hij wilde alleen bij mama zijn. Nu vind ik dat helemaal niet erg, maar vandaag was dat wel lastig. Ik vraag mij af hoe jullie dat doen? Naast de verzorging voor zo'n kleintje ook nog wat grotere dingen in het huishouden doen? De kleine dagelijkse klussen lukken meestal wel, maar de rest vind ik erg lastig. Hebben jullie tips?
    Alvast bedankt.

Groetjes Mariska

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het ook best moeilijk om te combineren, omdat Milan al een hele tijd overdag niet meer slaapt. Tot die tijd deed ik 't tijdens z'n slaapjes. Nu doe ik 't of 's avonds (als 'ie in bed ligt) of ik doe 'm in de draagdoek (tegenwoordig op m'n rug, maar eerst vaak ook gewoon op m'n buik). En wat dan nog niet lukt doe ik in 't weekend als m'n vriend thuis is, die kan dan even met Milan spelen.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ja, lastig. Alles in de keuken dan zette ik hem in zijn stoeltje bij me. Ik had voor de snelle schoonmaak van die glorix doekjes en een swiffer. Dat zijn hele handige snelle oplossingen, die alles net even makkelijker maken. Geen emmer sop die ontzettende aantrekkingskracht heeft op mijn zoontje. Maar wij doen ook vaak dingen in het weekend, omdat het wel makkelijker is. Het is ook vaak bij mij zo, dat als ik even snel iets wil dat mijn zoontje net op dat moment heel erge mama-honger heeft en dat ik nergens mag gaan zonder hem. Heb ik weer zo'n aapje aan mijn been...

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn is ook steeds meer wakker en merk dat het ook lastiger wordt om dingen te doen zelf...
    Heb vandeweek Belle en het beest aangezet op dvd...en ben zelf heeeeeeeeel hard gaan meezingen terwijl ik de keuken helemaal uit aan het soppen was...hij zat in zn wippertje en vond het maar gek dat mama zo hard mee zong...maar hij keek wel naar de film! Hahahaha!

Hij vind het ook erg interessant om mee te kijken...bijv. met koken zet ik hem in de kinderstoel (op veilige afstand uiteraard) en met ramen zemen ook...dat vind hij wel best...

maar ook niet altijd hoor! Soms zit het er gewoon niet in en moet ik echt wachten tot hij slaapt of tot dat papa er is! Hahaha!

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou zo dus... ;)

Alleen krijg ik het niet voor elkaar sasha op mn rug te knopen.. En al helemaal niet in mijn eentje! (en ik ben getrouwd ;) ) de rest komt heel erg overeen ;)

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,814
    4,194
    113
    vroeger als ze sliep. Nu of in het weekend of ik zet haar voor de tv met drinken, koekje en bumba dvd!

7. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik doe meestal ook wel veel in het weekend, maar helaas zijn we het afgelopen weekend niet thuis geweest. Dus moet er nu veel door de week gebeuren. Gisterenavond heb ik mijn zoontje in de draagdoek gedaan en dat werkte ook wel goed. In ieder geval om de was op te hangen. Maar als ik ga koken, dan vind ik dat een beetje te gevaarlijk. Misschien is het een idee om eens te kijken of hij op mijn rug kan! Ik heb dat nog nooit eerder geprobeerd. Misschien wanneer hij wat groter is, is het misschien ook wel een goed idee om hem erbij te zetten in de kinderstoel. Hij kan nog niet goed zitten en het is toch zo dat ze pas in de kinderstoel mogen wanneer ze goed kunnen zitten of vergis ik mij dan?
    In ieder geval super bedankt voor alle tips!

Groetjes Mariska

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Als Jasene alles heeft gehad zoals voeding, schone luier enz dan knuffel ik altijd even met haar en dan gaat ze lekker zelf in de box spelen. Ik doe dan stoffen, stofzuigen enz.
    Alleen het strijkgoed bewaar ik voor de slaapjes want daar heb ik iets meer tijd bij nodig.

Ik vind overgens niet dat ze iets te kort komt als ze zich lekker vermaakt in haar box of schommelstoel.

9. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd kimming zo doe ik dat ongeveer ook en heb twee kleintjs die genoeg aandacht vragen. ik doe alle dagen iets, boven doe ik als het even lukt boven dat vind ik wel lastig
    strijken doe ik dat jelle op bed ligt

10. keano

keano Actief lid

Jan 20, 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Ik doe de was strijken als keano in bed ligt en ook dweilen...
    Maar stofzuigen doe ik samen met keano hij staat dan achter de stofzuiger hem vooruit te duwen haha...En stoffen ook als hij wakker is, wordt dan wel meteen weer dezelfde zooi maarja..Ik ben blij dat hij zijn eigen goed kan vermaken, en voel mij niet schuldig als ik doe poetsen..want als ik klaar ben spelen we lekker samen of gaan lekker ergens heen:)

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Denk dat je het "schuld"gevoel opzij moet zetten want je kindje komt echt niets aan liefde te kort als je even de stofzuiger door je woonkamer haald.
    Ik hoorde gisteren van iemand dat zij alle klusjes in huis doet met haar 2 maanden oude zoon in de draagzak op haar buik.
    Lijkt me onnodig als hij zich ook even 10 minuten in de box kan spelen.
    Je kindje moet ook leren dat mama af en toe even iets anders moet doen en niet de hele dag met jou op schoot kan zitten, al vind ik dat wel heel gezellig.
    Sterker nog mijn dochter wil graag zelf spelen en gaat nukkig doen als ze op schoot wordt gehouden en ze heeft geen zin.

12. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    In het begin deed ik veel als ze sliep. Maar ik doe het net zo makkelijk als ze wakker is. Of ik leg haar in de box waar ze dan lekker speelt. Als ik strijk gaat ze mee en zit ze er lekker in de wipper bij. Persoonlijk ben ik van mening dat de kleintjes moeten leren dat ze ook zichzelf bezig moeten kunnen houden. Maar het is wel wat je zegt dat lukt niet altijd. Ze hebben nu eenmaal soms van die dagen en dan laat ik dingen in huis net zo makkelijk liggen. Morgen is weer een dag denk ik dan maar.

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    voor dat soort situaties heb ik ook een (geweven) draagdoek. rugknopen is het handigst als je nog wat wilt doen (op de buik zitten ze je dan toch vaak wat in de weg).
    ik ben ook geen held in doek knopen op de rug, dus ik heb een doek opgeofferd en er een mei-tai van gemaakt (aziatische ergonomische drager), waarmee ik heel simpel wél op de rug kan dragen. zl zit er heerlijk in!
    mocht je graag willen leren om goed een geweven doek te knopen, dan kun je ene draagconsult nemen, bij een draagconsulente. even google'en doet wonderen!

14. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter kan ook nog niet goed zitten dus heb ik voor haar een Bumbo gekocht. Ideaal stoeltje waar ze in mogen als ze hun hoofdje zelf recht kunnen houden. Ik zet haar op het aanrecht in de bumbo en ga dan lekker koken.

15. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Hoi Arja,

Wat een leuk ding die Bumbo! Maar wel prijzig. Ik denk niet dat ik die nu nog ga aanschaffen, want Nathan kan steeds beter zitten. En wanneer ik in de keuken bezig ben leg ik hem ook wel eens in zijn wipstoeltje, vindt hij ook geweldig! Maar ik ga hem zeker onthouden (misschien voor een volgend kindje!)

Groetjes Mariska

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

(offtopic: hai mariska even niet meer gesproken ik ben benieuwd hoe het met jou en nathan is)

ontopic: Lees ook vaak de tip draagzak. Ik zet Emma vaak even in de wipstoel. Dan vermaakt ze zich met een speeltje en door te kunnen zien wat mama of papa aan het doen is. In de box wil ze niet echt vaak meer.

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi
    ik mijn zoontje die speelt dan of in de kamer gewoon rond of ik heb hem in een wipstoel liggen dan speelt die met een autotje

dan ga ik afstoffen stofzuigen en al die dingen, met stofzuigen wil hij altijd helpen kruipt die achter de stofzuiger aan haha

18. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Tussendoor als Timo slaapt, stofzuigen doe ik als hij wakker is, dan blijft hij in de box en gaat gillen omdat hij zijn eigen stem niet meer hoort (vindt ie grappig :)). En sinds Timo geboren is hebben we een hulp die 3 uurtjes per week komt, kost wat, maar het is een luxe die ik zeeeeeer wardeer nu!!!

Share This Page