Smetplek gezicht

Discussion in 'Verzorging' started by chantal29, Dec 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Onze kleine meid heeft al weken een rode plek ik haar gezicht naast haar kin. Volgens alle experts (lees artsen) is het geen eczeem. Nu zijn we zondag op de huisartsenpost met haar terecht gekomen voor wat anders, zei deze arts dat het ringworm was :( Miconazolnitraat gekregen dat erop gedaan het werd alleen maar roder :$ dus daar gelijk mee gestopt. Nu zijn we nog bij een andere arts geweest en die zei dat het een smetplekje was dat door haar kwijlen iedere keer nat wordt gehouden. Maar ook hij zei dat het geen eczeem was. Nu heb ik al met bepanthen geprobeerd het weg te krijgen maar het wilt niet echt lukken. Heeft iemand de gouden tip :D?

2. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik lees even mee! Mijn mannetje heeft precies hetzelfde! Ringworm vind ik wel erg eng klinken!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Is geen worminfectie hoor; is een schimmel!

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    ik gebruik altijd aloe vera gel...werkt als een tierelier....eigenlijk overal gebruik ik het voor..

Alyssa heeft gevoelige huid en heeft ook vaak overal vlekjes/plekjes...lijkt op exzeem maar volgens HA is het dat niet...contact schaafwondjes noemt ze het die door aanraken of krabben (jeukt soms) erger worden.... Zijn gewoon gevoelige plekken op de huid die door wrijven erger worden en dus ook niet zomaar weg gaan...

Maar Aloe dus!!

5. Josjes

Josjes Actief lid

Nov 6, 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Mijn dochtertije heeft dit ook al een tijdje.. en het simpele crempje van de apotheek helpt..

Vasaline lanette. Dit helpt ook bij haar tegen schrale wangetjes :) enzo maar ook tegen die vlekjes.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Anders zinkolie zalf? van dr Swaab. Helpt goed als het wat 'nat' is.

7. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    @mgwc van een bepaald merk?? Onze meid heeft het zeker al een week of 4 a 5. Ze kwijlt op het moment ook erg is met haar derde tandje bezig dus dat werkt ook niet echt mee. Mijn man wordt gek van alle crempjes die ik al heb gekocht.

@djools gebruik jij alleen vaseline lanette

8. Josjes

Josjes Actief lid

Nov 6, 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    yup op moment wel. Ze kwijlt nu ook veel :) en heeft wat vlekjes etc maar ik blijf alleen deze smeren. probeer het eens voor 4 dagen..

ik hoorde trouwens dat je de lanette ook via de huisarts kunt krijgen maar je kunt t zelf ook kopen in de apotheek (5 euro 100ml dacht ik)

Zet anders een klein fototje hier op t forum? alleen een uitsnede van de plek, zo zien andere misschien meteen wat het is :)

9. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    ;)
    Gebruik het zelf van Herbalife...en die werkt echt goed zoals ik al zei.

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Dat krijg je niet in de winkel toch? Ik word echt langzamerhand gek van die plek in haar gezicht hij is behoorlijk groot, en vandaag weer heel rood. Als het morgenvroeg nog zo is ga ik de dokter bellen. Dat ze er maar wat aan gaan doen het kind "loopt" er al meer dan een maand mee rond.

11. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Ze slaapt nu ik zal kijken of het morgen kan, maar ik blijf er niet mee sukkelen. Alle doktoren zeggen dat het geen eczeem is maar het was vandaag weer knalrood en het is best groot. Mss dat de huisarts zich toch eens even de moeite kan nemen om te kijken wat we eraan kunnen doen. Het is niet meer gewoon een klein vlekje maar zeker ter grootte van een 50 cent muntstuk

12. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Hier toch nog een foto op de foto ziet het nog erger uit als in het echt. Heb het idee dat het van de Zarqa nog roder wordt terwijl dit toch "zacht" spul is

13. olifantje76

Aug 30, 2008
    71
    0
    0
    Mijn kleine heeft ook zulke rode vlekjes, precies dezelfde als op de foto, een stuk of 4 (op gezicht, op schoudertje en in knieholtes). Volgens cb is het onschuldige babyexceem, dat je goed vettig moet houden met vaseline. Volgens cb gaat het vanzelf weer weg. Pas als er pus uitkomt, is er sprake van 'echte exceem' en werd geadviseerd naar de huisarts te gaan.

Ik hoop inderdaad dat het weg gaat, al schijnt de kleine er zelf geen last van te hebben. Voorlopig heeft ie de vlekjes al zeker een maand. Af en toe wordt het minder, maar dan opeens komen ze weer op.
    Ben toch ook aan het twijfelen of toch niet even langs de huisarts ga...

14. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Het zijn behoorlijke vlekken vind ik zelf. Zijn die van jouw kleintje ook zo groot? Ik ga morgen toch weer langs de huisarts het is erg rood en de huid krijgt geen rust door de plek waar het zit. het schuurt constant overal langs. Als ik een zalf zou kunnen krijgen die het wat inperkt zou ik er erg blij mee zijn. De kleine lijkt er geen last van te hebben. Het CB zei tegen mij ook dat het geen eczeem was en omdat ze er niet aan krabt heeft ze er blijkbaar geen last van. Als ze er last van zou hebben dan hadden ze me hormoonzalf gegeven en zou het binnen een dag of twee weg zijn.

15. olifantje76

Aug 30, 2008
    71
    0
    0
    Ja, die van mijn kleintje zijn ook zo groot. Begon klein maar zijn daarna wat groter geworden.
    Succes bij de huisarts, ben benieuwd wat ie zegt!

16. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Vandaag de plek zoveel mogelijk met rust gelaten en het ziet er een stuk rustiger uit. Volgens de huisarts (was een plaatsvervanger) is het een lichte eczeem die komt door het kwijlen etc. dus geen echte eczeem zeg maar. Als ik erop stond dan zou ze me een hormoonzalf geven maar dat was dan puur uit cosmetisch oogpunt. We hebben nu vaseline cetomacrogol mee gekregen en moeten dat gebruiken. Dus het is vooral een kwestie van geduld en wachten tot het over gaat. Verder houden we haar mond nog meer droog en we deppen dan ipv te wrijven.

17. olifantje76

Aug 30, 2008
    71
    0
    0
    Die gebruik ik ook, vaseline cetomacrogol. Van de apotheek gekregen.
    Dus goed blijven smeren dan maar, en geduld hebben tot het vanzelf weer over gaat.
    Succes ermee!

18. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Helpt die bij jou? Overdag smeer ik zo min mogelijk gewoon om de huid zelf haar werk te laten doen zeg maar.
    Jij ook.

19. olifantje76

Aug 30, 2008
    71
    0
    0
    Ik merk wel dat het wat helpt. De vlekjes worden een stuk minder rood, maar verdwijnen (nog) niet helemaal. Smeer wel elke avond (na het badje) en 's morgens. Als ik het een keer oversla, zie ik dat meteen, dan worden de vlekjes weer snel rood.

20. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Gisteren gesproken met iemand die in een apotheek werkt. Zij had het ook over de lipikar van La Roche Posay, heeeel goede creme zij ze. En ze hadden sinds kort ook het merk Avene te koop en daar zat nog een ontstekingsremmer is, dus zij adviseerde mij dit te nemen. Ik ga 'm dinsdag halen ik laat je wel weten of het werkt. Daarbij heb ik erachter dat onze meid met haar rode plek langs de rand van de slaapzak schuurt dus nu even zonder slaapzak in bed gelegd en al gelijk resultaat.

Share This Page