Hard kreunende baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koekjeerbij, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Eigenlijk al vanaf t begin kreunt mijn zoontje veel maar de laatste tijd lijkt het meer en vooral harder te worden. Dat laatste kan ook komen door zijn leeftijd, hij is nu 3 maanden en kan dus ook meer geluid maken?

Hij kreunt zo ie zo vaak na / tijdens de voeding. Hij kan soms dan ook echt persen alsof hij moet poepen. Je ziet ook zijn gezicht dan verkrampen ( buikje is ook hard dan). Krampjes dus zou je denken.
    Ook snachts wordt ik wel eens wakker van zijn gekreun en in slaap kreunen is voor hem ook vrij normaal.

Toch maak ik me een btje zorgen, heeft hij niet echt ergens last van?
    In de eerste weken huilde hij ook nog erg veel en sliep zeer slecht. Ik ben toen met koemelk gestopt en meteen sliep hij! Ik dacht dus de oorzaak gevonden te hebben. Ik weet nu ook dat de week dat ik veel aan de speculoos was hij daar veel last van had ( hij huilde/ krijste weer tijdens na de voeding en spuugde meer).
    Maar verder blijft t zo moeilijk. Hij huilt niet altijd erbij maar t kreunen en jammeren is wel echt zielig. Ik ben soms echt en half uur bezig met hem weer een btje rustig te krijgen.

Als hij t niet doet is hij altijd erg vrolijk enzo, ook groeit hij goed en plast en poept ook goed. Als is t laatste minder geworden de laatste 2 weken. Hiervoor poepte hij na elke voeding nu ook wel een 2 a 3 voedingen niet.
    Ik geef overig volledig borstvoeding.

Hebben er meer kreunende baby;s? Of moet ik toch terug naar de huisarts? ( bij 8 weken ook geweest, toen werd t afgedaan als "het is de leeftijd" , acheraf weet ik dat de speculoos meespeelde)

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook wel wat gekreund, maar lang niet zoals jij beschrijft. Ik vind het lastig om er iets over te zeggen!

Misschien is het iets waar je op het inloopspreekuur van het cb mee terecht kunt? Die hebben misschien iets meer tijd om met je mee te denken/kijken om te zien waar het vandaan komt!

Succes met je ventje!

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    poeh moeilijk zeg. Wat betreft het poepen hoeft hij natuurlijk niet elke voeding te poepen, omdat hij borstvoeding krijgt, dan poepen ze minder.
    Je geeft zelf al aan dat hij er meer last van heeft als je koemelk drinkt en speculoos eet. Dat laatste bevat veel kruiden waar hij gevoelig voor kan zijn. Kijk eens naar je eetpatroon. Eet je veel citrusvruchten of heel gekruid eten? Er is voor krampjes een homeopatisch middel: Cinababy. Je zou kunnen proberen of dat wat helpt.
    Maar aan de andere kant moet je altijd je moederinstinct volgen. Als je er geen goed gevoel bij hebt ga je gewoon naar de huisarts. Ik zou ook zeggen dat je je zorgen maakt, want dan kunnen ze je misschien wat beter geruststellen.

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    Belgiƫ
    kreunen kan ook een teken zijn van verborgen reflux, dan kreunen ze omdat het maagzuur pijn doet in hun slokdarm.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    mijn baby kreunt en krampt ook tijdens de voeding. Volgens het cb is dat omdat wanneer je eet je darmen gaan werken, dat is een reflex waar sommige kindjes meer last van hebben dan andere.
    Ik weet zelf ook niet helemaal of ik tevreden ben met het antwoord hoor... ik zit zelf ook te denken richting verborgen reflux of misschien te weinig melk. Na het krampen gaat mijn kindje soms ook overstrekken en huilen en hard aan de tepel trekken....

Ik hoor het graag als jij een ander antwoord krijgt dan wat ik kreeg!

6. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Toch wel meer dus last van maar een duidelijk antwoord heb ik niet.

verborgen reflux is ook iets waar ik nu an begin te denken. Open daar ff een nieuw topic voor.
    Ik wil volgende week ff langs mijn huisarts denk ik. Bij t CB zeggen vaak alleen maar, het si de leeftijd en na 3 maanden wordt t beter. Hij is nu 3 maanden en t is nog steeds dus dat slaat nu echt nergens meer op

Deel Deze Pagina