Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fairytale, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik wist niet zo goed waar ik dit onderwerp moest plaatsen,dus sorry als het niet goed staat!

Benjamin is nu 2 weken thuis, en het gaat opzich prima.
    Vandaag is papa ook weer gaan werken..
    Nou komt het, en ik zal heel eerlijk zijn. Maar ik vind het nu al zo zwaar! Dat vond ik al toen mijn man nog thuis was, ik heb amper tijd voor mezelf! Ik vergeet om te drinken te eten, zelfs om naar de wc te gaan!:$ En ik bedenk me, hoe ga ik het huishouden nou doen?
    Ik schaam me dat ik dit al zwaar vind! Want hoe doen andere moeders dat nou? En sommige hebben zelfs 3 kids!

Benjamin heeft af en toe last van krampjes, en dan slaapt hij heel slecht. Ook meld hij zich nou steeds een uur eerder, maar toch drinkt hij het niet helemaal op. Ik doe er soms meer als een uur over om hem de fles te geven, want hij stopt soms ineens met drinken, dan duurt het nog heel lang voordat hij een boertje laat, en dan drinkt hij weer even, en ga zo maar door..snachts heeft hij ook nog voeding. Ik ben nu al moe:) Vind het zo erg dat ik dit al denk!

In ieder geval ik moest het even kwijt, en vroeg me af hoe jullie het toch doen..

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Probeer niet teveel na te denken maar 'gewoon' te doen. Het begin kan zwaar zijn, maar geloof me, 't wordt steeds makkelijker. Verder even niet druk maken om dingen als het huishouden, dat loopt niet weg!

3. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, ja ik heb dat eigenlijk nooit zo ervaren, hier liep het allemaal wel. Maar ik denk dat je gewoon even tijd nodig hebt om je routine te vinden.
    Misschien wat tips om het wat relaxter te maken:

- als papa thuis is een paar maaltijden voorkoken en in de vriezer stoppen, dat als je echt geen tijd hebt om te koken, je niet hoeft te stressen en dan iets eruit kan halen. Als je wel tijd hebt blijft het gewoon zitten tot je het nodig hebt.

- als papa thuis is en met de kleine bezig is, de belangrijkste dingen van je huishouden, de rest kan wel even wachten.

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik had het zelfde maar het gaat elke week een stukje beter. Jullie moeten aan elkaar wennen en jij moet een nieuw ritme zien te vinden. Maar het komt goed.

Groetjes kim

5. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hey fairytale, Je hoeft je niet te schamen hoor..het is heel normaal dat je nu nog heel druk bent met de kleine etc. Jullie moeten ook aan elkaar wennen. En echt het komt goed. Als de kleine het goed heeft zorg dat je eten in huis hebt en dat je de was bij houd dan komt het wel goed;). Het ritme komt vanzelf weer. En rustig aan doen he? Je bent nog herstellende van de bevalling dus lekker liggen als de kleine ook ligt. Ik had na 4 weken het gevoel dat ik de hele wereld wel aan kon maar na 4 weken de klap gekregen super moe weer enz...Nu gelukkig geen last meer.

Hier ook de eerste weken nadat mijn man werken was liep ik om 13:00 nog in jogging broek met fleece trui, en dacht van waar ben ik in godsnaam zo druk mee geweest:(. :D

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Het wordt vanzelf beter hoor! Echt waar!
    Als ik je onderschrift lees dan zie ik dat je geen gemakkelijke start hebt gehad. Dat kan natuurlijk ook meespelen. Geef het lekker de tijd. Bij mijn oudste vond ik het ook pittig de eerste maanden. Het is gewoon wennen aan een nieuw gezinslid in huis waar je je meer dan verantwoordelijk voor voelt. Toen kon ik me ook niet voorstellen om twee kinderen te hebben. En nu... als mijn oudste een nachtje uit logeren is geniet ik van de rust..haha. Je groeit er dus echt in, als je jezelf de rust en de tijd ervoor gunt.

Allereerst hoef je niet op tijd te voeden, je kan de klok loslaten en voeden op verzoek. Je kan dan in een schrift bijhouden hoeveel hij drinkt en op welke tijdstippen. Zo kan je hem een ritme laten bepalen en kan jij het wat meer loslaten. Bij krampjes kan je hem eventueel in een draagdoek doen. Veel baby's vinden dat prettig.

En bijslapen wanneer je bij kan slapen! Veel succes :D!

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    In het begin kost een baby veel tijd, naarmate ze wat groter worden wordt dit minder en kun je iets meer voor jezelf en samen gaan doen. Tenminste, zo is mijn persoonlijke ervaring.
    Ik ben zelf alleen dus ik herken je gevoel wel.

Probeer echt je momentjes te pakken. Ga zelf even liggen met een boek als de kleine slaapt.
    - Leg de kleine in de maxicosi en ga zelf lekker douchen.
    - Zoals mijn voorganger zegt kook in 1x veel en vries het in.
    - Probeer op tijd te gaan slapen en eet zelf gezond.
    - Ga als je man er is er even tussenuit of ga met de kleine eens naar een vriendin.
    - Wandelen (bewegen) is goed tegen stress.
    - Probeer iedere avond voordat je gaat slapen de grote dingen op te ruimen, zo begin je de dag goed.
    - Ga eens langs je ouders (werkt hier héél goed, zij gaan spelen en ik ben daar wel eens gaan slapen, heerlijk even bijkomen)
    - Laat het perfectionistische even varen, als je wat meer uitgerust bent komt het snel genoeg weer
    - Als je kindje slaapt is het tijd voor jou (dus even geen huishouden etc.)
    - Praat er eens over met je man, dit lucht op en misschien heeft hij goede tips en/of kan je gerust stellen
    - Verwen jezelf eens met een maskertje, bad, geurtje, tijdschrift, chocolade etc.

Dit zijn zo'n beetje mijn tips ik hoop dat je er wat aan hebt!

8. susy26

susy26 Niet meer actief

ik had ook de eerste week thuis, erg gemengde gevoelens.
    Eerst van , wat super om lekker thuis te zijn met me gezinnentje, toen weer ineens, waar ben ik aan begonnen? oww ..echt zo vreemd. Ik had ook zoiets van , wat ben je toch heel de dag bezig, en natuurlijk weet je dat van te voren, maar had ook echt zo iets van , zal dat goed komen, komen we in een bepaald ritme?

Ene moment superblij, ander moment het tegenovergestelde zal ik maar zeggen. En dat is idd , dat je er aan moet wennen.
    Je bent niet meer met 2en maar met zijn 3en. Maar vertrouw me, dat komt ECHT wel goed! Na een tijdje gaat alles vanzelf en rol je zo het ritme in!

liefs Susy

9. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Het gaat er, denk ik, helemaal niet om hoe anderen het doen. Geef jezelf wat krediet. Je bent nog pas zo kort moeder. Geef jezelf de tijd te ontdekken hoe je dit alles eens fijn kunt organiseren. Daarin vind je echt wel een routine, maar dat kost even tijd. En als je eindelijk je ritme hebt gevonden, dan verandert het schema van je kleine weer en begin je weer opnieuw. Maar dat mag!!!!

En die eerste weken / maanden staan nou eenmaal in het teken van je baby, flesjes uitspoelen, voeden, verschonen, enz enz. En die was / strijk / afwas / stofebeurt kan wel ff wachten!!!

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik denk dat het heel normaal is dat je dit zo voelt!
    bij mijn 1ste kindje ging alles de eerste 3 weken helemaal goed!
    mijn lief was 1.5 week vrij en omdat ik me been in het gips zat was mijn moeder nog 2 weken in huis..

toen iedereen weer weg was had ik ook zoiets van ohjee wat nu??
    maar echt waar er komt een ritme in!
    misschien moet je ook niet echt naar de klok kijken maar gewoon kijken hoe het gaat..
    qua eten gewoon de eerste tijd wat makkelijke dingetjes maken.
    neem het zoals het komt! kom je niet aant huishouden toe.nou dan niet,morgen weer een dag..

en voor je het weet gaat het allemaal vanzelf!
    succes

Deel Deze Pagina