Bah bah... Ik wil even klagen en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met Nutriton... Ons ventje moest vorige zondag beginnen met Nutriton ivm spugen. Dus wij voorzichtig ermee beginnen met een half schepje op 60 cc voeding. Nou, het spugen werd minder maar het poepen des te meer! Op dinsdag zo dun dat het bijna zijn luier uit liep! Toevallig dinsdags controle bij de kinderarts en die adviseerde weer te stoppen met Nutriton. De arts dacht zelfs dat L. iets was afgevallen ermee... Maar dat kon ook door zijn onrust komen. Gestopt met Nutriton en het spugen begon direct weer. Opname ziekenhuis ter observatie. Gisteren ochtend (donderdag) toch weer moeten beginnen met Nutriton én medicijnen tegen het spugen. Gisteren en vanmorgen weer zo'n flinke poepluiers! L. weer gewogen, is ie 20 gram afgevallen! Nu lijkt dat niet veel maar ons ventje is al zo klein en dysmatuur.... De arts weet er van en ik hoop zo dat ze weer stoppen met Nutriton en iets anders gaan proberen. Zo krijgen we ons ventje nooit groot lijkt wel Iemand hier evaring mee? Ik ben iig mijn verhaal weer even kwijt Groetjes Cyntje78
Ik heb geen slechte ervaringen met nutriton. Ze poepte alleen 1x per dag i.p.v. 1x per 2 dagen. Maar niet super dun ofzo. Verder heeft het wel geholpen i.v.m. haar reflux. Gebruik het nu nog steeds en ga zo weer bijhalen. Balen dat het bij jouw kleintje niet het resultaat gaf waarop jullie hoopten.
hier erg blij met de nutriton.... super geholpen tegen het spugen, maar als jullie kindjes hier zo slecht op reageert, misschien is speciale voeding tegen spugen beter?
Mijn dochters darmen hadden altijd 2 weken de tijd nodig om te wennen aan nutriton als ik de hoeveelheid aanpasten. De eerste paar dagen net water, zo dun, en daarna werd het langzamerhand dikker. Na een kleine 2 weken had ze weer gewone luiers. De ene baby raakt ervan verstopt en de andere aan de water dunnen poep. Persoonlijk zou ik het een paar dagen aankijken. Even de darmen de tijd gunnen om eraan te wenen. Vervelend meid!!
Mijn zoontje kreeg ook erg dunne luiers van nutriton (wel 6x per dag), het liep er ook vaak uit. Maar gelukkig viel hij er niet van af ofzo en groeide hij goed. Omdat de nutriton wel tegen het snelle drinken en spugen hielp heb ik die dunne poep maar voor lief genomen.
hier geprobeert (heel lastig met borstvoeding..) maar elke keer als ik het geef gaat ie keihard huilen. ook spuugt ie soms nog, alleen stikt ie er nu zowat in dus vind het niet echt een succes. op zondag voor het laatst gegeven, wel woensdag ineens 2 poepluiers op 1 dag (normaal 2 in de week). kan dat dan door de nutriton komen?
@Silly... ik denk wel dat de darmen reageren op het beginnen/stoppen van Nutriton. Zou goed kunnen... want ons ventje raakt er van aan de diaree. Ons ventje valt er tot op heden dus van af, en hij is al zo minnetjes Máár nu hij in het ziekenhuis ligt kunnen ze het wel beter in de gaten houden. Dat is dan wel een voordeel. Ik ben benieuwd met het wegen morgenvroeg...
het was zeg maar op dinsdag dat het onwijs dik was en zat echt aan zn kont geplakt zeg maar, en toen woensdag 2x op 1 dag. alleen woensdag was het voor het eerst een beetje groenig ?? (hij krijgt borstvoeding). hij poept hier juist heel weinig en hij is al veel te zwaar dus had zo iets van als hij daarvan wel kan poepen doe ik liever dat dus echt het tegenover gestelde juist vn jou. vervelend dat ie zo af valt! hier juist elke keer een teleurstelling als blijkt dat ie weer 2 kilo is aangekomen (hoogstwaaarschijnlijk een stofwisselingsafwijking)
Mijn zoontje krijgt er juist harde ontlasting van? Volgens mij is er niet echt een goed alternatief voor nutriton. En mijn zoontje kan bijvoorbeeld echt niet zonder. Die drinkt zijn flessen gewoon niet als het niet ingedikt is, huilt veel en geeft het grootste gedeelte van de fles weer terug.
Hier hebben we het ook gehad, de eeste week liep de ontlasting als water eruit, en langzaam werd het beter. We konden niet zonder, en hij zat ook aan een flinke dosering anders het drama, plus medicijnen Jammer genoeg is er niks anders wat ergebruikt kan worden, teminste niet dat ik weet.
Groenig kan toch komen van iets wat je zelf hebt gegeten als je borstvoeding geeft? ANders even navragen bij het cb of kinderarts? Nou, ons mannetje heeft vandaag nog zowaar "normaal" gepoepert! Hoeveelheden weet ik niet maar het was om 15 uur zelfs half-vast. En om 18 uur niets! Wel goed geplast overigens. Zou het nu dan toch wel de goede kant opgaan met ons knappe ventje? Ik hoop maar dat hij snel, en beter in zijn vel naar huis mag.
Groen bij borstvoeding betekent meestal te veel voormelk en te weinig achtermelk. Dat laatste kan krampen veroorzaken.
Ik gebruikte eerst ook standaard voeding met nutriton. Maar kon ook niet steeds de juist verhouding vinden. Ben toen over gestapt op Nutrilon A.R. Daar zit johannesbroodpitmeel doorheen en heb je dus eigenlijk altijd de juiste verhouding. Misschien kun je dus Nutrilon A.R gaan proberen. Je kindje moet inderdaad wel minimaal 2 weken wennen aan nieuwe voeding. Bij ons ging het eigenlijk meteen weer goed. Ik weet alleen niet meer wat voor poepluiers hij er van kreeg. succes iig.
ik heb de nutriton 1 dag gebruikt en ben er diezelfde dag weer mee gestopt. Wij zijn begonnen op advies van het CB omdat Tycho ook ineens zoveel ging spugen. Dus ik begonnen met een half schepje in elke fles, maar toen 's avonds werd hij ineens gillend wakker, echt krijsen gewoon. Dus wij allebei super snel naar boven gerend. Wat bleek: zn buik was echt keihard en het deed hem echt zeer. Ook kon hij zn ontlasting die dag erna niet kwijt en ook dat deed hem zeer. Ik weet dat het 2weken duurt voordat ze gewend zijn maar ik wilde onze kleine man dit geen 2eken aandoen. Dus zijn we wat meer kleinere flessen gaan geven op een dag. Dit ging goed en inmiddels hebben we geen problemen meer met het spugen. xxx
Ons meisje raakt ook flink aan de dunne van de nutriton. Als ik de goeie dosering voor haar gebruik kan ze 3 keer per dag in bad dus we doen wat minder. Dan blijft het bij snel verschonen nog in de luier en is het spugen acceptabel. Je moet ergens een middenweg zien te vinden, das een beetje uitproberen.
Bestaat wel, heet Gelilact, maar is in Nederland niet verkrijgbaar (in Belgie wel). Maar vaak is het bij nutriton een kwestie van wennen. Meeste kinderen hebben er helemaal geen last van. Ander borstvoedingsmanagement wil trouwens ook vaak helpen bij spugen vanwege refllux.
Groen betekent bij borstvoeding meestal helemaal niets. Borstvoedingspoep mag elke kleur van de regenboog hebben, alleen niet wit of zwart. Groen op zich is geen probleem. Als er andere problemen spelen bij een kind dan kan het wel een bepaalde richting op wijzen. Maar op zich kan groene poep komen door wat mama eet, of slikt (multivitamine, ijzerpreparaat), verkoudheid, teveel melk, te weinig melk, noem maar op. Groen op zich zegt niets. O, en bij hypoallergene voeding is groen normaal!
neeeeeeee bambix mag pas vanaf 4 maanden anders krijgt tie nog meer kramp daar kunnen de darmpjes echt niet tegen. hier ook echt drama gehad met nutriton vreselijke krampen, we zijn toen over gegaan op enfamil dat is voeding die dun is in de fles maar dik word in de maag, dit i.c.m omneo i.v.m moeilijke stoelgang allemaal in overleg met ka en dit gaat super.