zelf doen

Discussie in 'Voeding' gestart door snoet, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Ja het is natuurlijk harstikke goed dat hij het wil, maar kon hij het dan ook maar.

Brood, fruit, rozijntjes, dat gaat allemaal goed overdag. Dat eet hij helemaal zelf soms brood met een vork en soms met de handjes.

Maar het avond eten is een drama ik krijg geen hap naar binnen en dan wijst hij naar de lepel en dan is het die die. Oke vanavond toe gegeven want hij moet toch eten. Hmmmm het zat in zijn haar op tafel, handjes en zijn mond. Maar er zijn mss maar 2 happen naar binnen gegaan. En van mij hoef hij het niet hij duwt gewoon mijn hand weg.

Ik maak me er wel een beetje zorgen over omdat hij zo weinig eet. Ben een paar weken geleden begonnen met eten geven op vaste tijden omdat hij zo slecht at, dat ging beter. Behalve dus bij het a.eten.

Ik heb man met kind even naar de buurvrouw gestuurd het is vervelend als hij niet eet, want dan kan hij straks niet in slaap komen en al helemaal niet doorslapen en wil dus de borst.

2. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Herkenbaar al is ons zoontje iets jonger. Hij wilt het ook zelf doen of anders word er niet gegeten. Bij ons helpt het soms om hem meerdere vorkjes, elk in beide handjes te geven en dan eten op z'n tafeltje leggen en dan mag hij het zelf doen, ondertussen geef ik hem hapjes, omdat hij druk bezig is te prikken en te spelen dan gaat het mondje vanzelf open, vaak gaat het goed zo. Maar vaak heeft hij het ook door dat mama 'slim' bezig is en weigerd hij perminent. Pff moeilijk he... Maar misschien kan jij het ook zo eens proberen?

En wat betreft het eten in zijn haar, hier zit het soms zelf in mijn eigen haren en niet alleen in zijn haartjes, een knoeiboel is het sowieso en denk dat het er wel een beetje bij hoort hoor, het knoeien zelf op zich vind ik niet erg, als hij maar wat eet, ben ik al heeeeeeeeel blij en met een badje achteraf zijn we beide weer heerlijk schoon en papa ruimt ondertussen ons 'rommel' op :D

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    in zo een geval geef je een lepeltje in zijn hand. zo kon mijn zoon goed eten, hij dacht dus dat hij het zelf deed en deed zijn mondje geweldig voor open toen hij veel jonger was dan nu.nu werkt het lepeltje niet meer natuurlijk. hij moet nu interresante objecten in handen krijgen, bekertjes, grote houtenlepel,pepermole, een tupperware enzo dan wanner hij die vast houdt of open doet of iets in doos doet opent hij zijn mond wel weer.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik doe dus het eten in...bedoel ik.

5. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Dat ga ik morgen is proberen met meerdere lepels/vorkjes.

En die knoeiboel vind ik ook niet erg, vind het erger dat hij niet eet.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde 'probleem' met Lisa (10 maanden), maar ik vind het niet echt een probleem eigenlijk. Ze moeten het toch leren. Hier vliegen de lepels ook door de kamer. Wat soms wel helpt is haar een lege lepel geven en haar daarmee laten spelen, dan stopt ik soms een hap in haar mond. Dat is dan bij het toetje of de fruithap (krijgt ze altijd ook nog een potje) en vanavond boerenkool. Verder eet ze gewoon stukken, waarvan het meeste op de grond belandt.

Lisa drinkt er wel goed bij gelukkig en ze slaapt er ook lekker op door. En we bieden ongeveer een half uur na het avondeten, als ze niet te moe is, nog wat drinkyoghurt aan met wat brood (ze drinkt sowieso alleen als ze ook iets te eten heeft ;))

Als ze overdag goed eten kan het prima, ze hebben ook een stuk minder nodig nu. Als ik kijk naar Eva, die was tussen de 9 en 11 maanden zelfs afgevallen door slecht eten en ziek zijn, en met haar is het ook helemaal goed gekomen :)

Deel Deze Pagina