Vriendinnen zelf iets mee laten nemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik krijg binnenkort 2 vriendinnen te bbq-en. Nu zei 1 van ze dat ze zelf ook best iets mee wil nemen.

Zouden jullie dat goed vinden of wil je zelf alles verzorgen?

Ik weet het ff niet....

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Dat ligt eraan, als je ze zelf hebt uitgenodigd om te komen bbq-en dan zou ik het niet doen. Maar als jullie met zn allen op t idee zijn gekomen om samen te gaan bbq-en dan vindt ik het heel normaal dat jullie samen de dingen regelen en dus iedereen wat mee neemt.

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik vind dat altijd erg leuk als vriendinnen iets maken.
    Niet omdat ik het niet iwl doen, maar vaak hebben ze net andere ideeen, andere smaak..... en ik proef graag andere dingen.
    Je kan wel aanbieden om anders de kosten te betalen als je dat een probleem vind.
    je kan ook aangeven dat je het leuk vind om bv samen met hun of haar dingen te maken, wat je ervoor in huis moet halen.
    Mijn schoonzus is kok, ik ben altijd erg blij met haar bijdrage :)
    Ik betaal altijd wel iets voor de kosten, vooral als het vlees is die ze dag van te voren al klaar maakt.
    dan vraag ik hoeveel het gekost heeft en rond het naar boven af.
    gr brenda

4. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    ik heb volgende week ook een bbq bij een vriendin en neem ook iets mee. Vroeg ze zelf om en ik heb daar geen problemen mee. Mijn vriendin zorgt voor het vlees, ik neem iets mee voor op stokbrood en een andere vriendin neemt een salade mee. Ik vind het juist leuk, zo krijg je verschillende dingen en kun je misschien nog ideetjes opdoen of recepten uitwisselen.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik denk dat ik ze min of meer uitgenodigd heb.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Van wie het plan ook komt om te bbq-en, het is toch juist leuk als ze iets mee neemt? Vooral als ze het zelf ook leuk vindt om iets mee te nemen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    of je ze uitgenodigd hebt of niet als hun dit willen doen is dat toch leuk, zo leer je leuke nieuwe dingen kennen / eten toch?

Hier is dat best gebruikelijk, het is net als de fles wijn die je soms als bedankje meeneemt ergens naartoe op visite..

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hier ook gebruikelijk om iets mee te nemen als we worden uitgenodigd op bbq!

is best leuk toch? en al helemaal als ze het zelf al heeft aangeboden!
    veel plezier alvast!

9. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    En je vriendin bood zelf aan iets mee te nemen. Gewoon toelaten joh.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh nou heb net gezegd dat het niet hoeft. Ik doe dit niet zo vaak en vind het ook weleens leuk om zelf alles te regelen. Beetje leuk menu samenstellen... Ach en qua geld zal het wel meevallen. Het zijn maar 2 vriendinnen....

Nu nog lekkere dingetjes bedenken :D

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    minny dat is idd ook leuk!!
    zelf alles regelen!

heel veel plezier!!!

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    als iemand het zelf aanbiedt is het toch altijd goed? En idd ook erg leuk want je krijgt weer es wat anders op tafle. Ik spreek dan wel altijd af wat degene mee neemt, salade, vlees of wat dan ook zodat jij hier rekening mee kan houden.

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de laatste bbq van vrienden had ik zelf wat meegenomen.
    Ik had verschillende soorten fruit gesneden met een grote bak met zelfgemaakt kwarktoetje. Vonden ze erg lekker.

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Als je hun uitnodig zou ik hun niet mee laten delen in de kosten, of iets mee laten nemen.
    Maar als je vooraf bespreek om dr een vriendinnendagje van te maken en samen te koken, en verschillende dingetjes te proberen, dan zou ik t gezamelijk doen.

Maar blijkbaar vinden hun t niet erg om wat mee te nemen, dus wat houd je tegen, ze bieden t tenslotte zelf aan.
    Verschilt enorm van persoon, de ene vind t heel normaal, en de ander niet.

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij hadden laatst ook vrienden uitgenodigd voor een bbq.
    Zij vroeg of ze wat moest maken.
    Heb gezegd dat het niet hoefde, maar als ze het wilde dat ze het gewoon mocht doen natuurlijk.
    Ze had lekkere fruitsalade meegenomen en we hebben er heerlijk van gesmikkeld met zn allen.
    Juist leuk toch als iemand iets wil meenemen/maken?

16. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Als ze het echt wil neemt ze toch wel iets mee. Ik vraag het meestal ook of ik iets mee moet nemen. Als ze dan zeggen dat het niet hoeft neem ik vaak iets van taart ofzo mee die ik dan zelf maak, dus iets wat we later kunnen eten en niet tijdens het eten. Vind het ook helemaal niet stom als je iemand uitnodigd om te vragen of ze iets meenemen.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier is dat heel gebruikelijk. Maar dat komt omdat we 1x per maand met elkaar eten en dat bijna altijd bij mij thuis is. Dus hier zorgt iedereen altijd voor een gerecht

18. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Bij ons in de vriendengroep is het gebruikelijk dat iedereen iets meeneemt. Meestal zorgt degene die de barbecue georganiseerd heeft voor stokbroodjes en salades en de gasten nemen zelf hun vlees mee.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik vind dat altijd prima, vaak doen we dat zelf ook hoor, de een zorgt voor het vlees, de ander neemt een salade mee, die een fles wijn of een toetje, scheelt toch mooi in werk en kosten. Ik vraag het niet aan mensen hoor, maar als ze het aanbieden, prima, ik bied het zelf ook vaak wel aan.

20. tulip

tulip Niet meer actief

veel plezier, ik vind dat je het best had mogen aannemen of vragen hoor, zeker aan vriendinnen. Hier is dat ook heel gebruikelijk, maar wij eten net als sidmick vaak met elkaar en vaak bij dezelfde omdat die veel ruimte heeft.

Deel Deze Pagina