Hallo allemaal! Ik ben sinds december gescheiden en ik heb nu sinds kort een huisje en nu wonen mijn kindjes van 3 en 5 weer bij mij. Maar ik merk dat het financieel best een uitdaging is. Nu werk ik maar 20 uur per week, meer uren kan ik niet krijgen bij mijn baas. Ik wil wel iets van 28 uur per week werken, maar dat is wel de max en niemand neemt me voor maar 1 dag per week aan. Ik krijg best wel wat toeslagen van de belastingdienst, maar toch komt het krapom allemaal. Misschien moet ik er nog wat in komen hoor en ik had natuurlijk ook wat extra kosten de afgelopen maanden ivm dubbele lasten en aanschaffen dingen voor mijn nieuwe huis, maar ik vind het lastig. Kijk dat ik zelf een keer niet eet als de kindjes bij papa zijn vind ik niet erg, maar de kindjes moeten wel gewoon eten als ze bij mij zijn. Tot nu toe is dat nog steeds gelukt, maar tis krap. Hebben jullie nog tips voor mij. Ik heb dus een salaris, en toeslagen van de belastingdienst. Ik krijg ook heffingskortingen uitbetaald per maand, dat gaat als het goed is komende maand in. Ik krijg 200 euro alimentatie per maand voor de kinderen.
ik herken het meid, ik heb veel dingen als sportschool, abonnementen op gezegd. en boodschappen kijk ik altijd naar het goedkoopste merk, of aldi en liddl. ben nu ook wat dingen via marktplaats aan het verkopen, zoals mijn spiegelreflexcamera, daar deed ik heel veel mee, maar vind eten op tafel voor mijn zoontje belangrijker als ik kook kook ik meestal wat meer, aangezien ik anders toch veel weg moet gooien en dan vries ik porties in, de vitaminen blijven er best in zitten, en je kan zo meerdere keren eten, ook brood haal ik de aantal sneetjes eruit die ik nodig heb en de rest laat ik in de vriezer, een heel brood is toch voordeliger dan een halfje, en zo bespaar ik toch een hoop. nu denk ik er ook 10 keer meer over na voor ik iets koop, of ik iets echt nodig heb. ook ga ik mijn boodschappen doen nadat ik gegeten heb omdat ik dan een vol gevoel heb en minder lekkere dingen in mijn karretje gooi. klinkt gek maar is echt zo. en schrijf thuis op wat ik echt nodig heb, en fiets nu veel. wilde mijn auto er uit doen maar die heb ik nodig aangezien mijn oma ook een dag oppast en ze niet hier woont. succes meid, weet hoe het voelt, zal nooit een vetpot worden, maar t komt allemaal wel goed xxx
Ook ik ben sinds kort alleen. Ik woon in griekenland en mijn (bijna ex) man heeft geen vaste baan. werkt freelance als muzikant. hij kan mij niet veel geven. ik moet het doen met geld van de lessen NL die ik hier geef en dat is zeker geen vetpot en nu moet ik dus geld gaan vragen van mijn ouders...ik ben van plan om naar Nl te gaan tegen kerst denk ik. ons leven hier was en is al niet heel 'rijk' maar dat gaat prima in Griekenland. je hebt niet veel nodig omdat het de helft van het jaar mooi weer is, kleding enzo is al makkelijker! maar verder zijn de supermarkten hier ontzettend duur en het leven is gek genoeg duurder dan in NL...maar in Nl ga ik het in mn eentje moeilijk krijgen. alimentatie zal ik niet op wachten, van een kala kip kun je niets plukken haha! ik ben dus benieuwd wat ik eventueel nog aan toeslagen krijg met een fulltime baan straks... we gaan het zien maar ik denk altijd maar: alles voor een goed doel! het zal ergens goed voor zijn dat we alleen zijn komen te staan! Ik denk positef en jullie ook hoor ik! we zijn STERK! Bovendien is het helemaal niet slecht voor kinderen om op te groeien en te zien dat niet alles maar kan en 'te koop' is. later moeten ze ook leren om te werken en te 'vechten' om iets te bereiken! heel veel kracht en be yourself! komt vast goed allemaal!!!
Ik weet natuurlijk niet wat je verdient met die 20 uur en hoeveel je dan in totaal hebt als je de alleenstaande ouderkorting en allimentatie erbij optelt, maar als je daarmee onder het minimum zit dan kun je aanvullende bijstand aanvragen.