Zo heb weer eens 1 van mijn onzekere buien! Vandaag bij de VK geweest en alles was perfect eigenlijk! Maar uk is vrij groot! Mijn baarmoederstand is voor 34 weken terwijl ik 32,5 week ben! Nu hadden ze een tijdje terug op de echo al gemeten en voorspeld dat het een grote zou worden, maar nu begin ik dus inene onzeker te worden! De vk zei namelijk dat het niet erg was, maar dat ze het wel in de gaten moeten houden, en bij 36 weken kijken of het niet meer dan 2 weken voor is, want het kindje moet er ook nog uit! heb geen zwangerschapssuiker of vergiftiging etc.! Gelukkig maar! Is dit herkenbaar bij iemand? Waaaahhh! heb dan gelijk van die waanideeen..dat ik een reuze kind krijg, dan het baby zijn er zo snel af is, dat uk niet egzond zou zijn! Lekker onzeker dus! Nog even door zeuren hoor... Zo hadden we met 26 weken ook nog een pretecho gehad en die foto's vond ik zo onduidelijk! Uk zat met het hoofd in de placenta en daardoor konden we het niet goed zien, maar daardoor zie je op de foto's ook een gezichtje met veel bulten! Klingt stom maar lijken wel gezwellen! Volgens die echovrouw was alles prima in orde, en zijn die bulten de placenta, omdat uk daarin gedrukt zat met het hoofdje! Hoofdje liep dus over in de placenta zeg maar! Ok ok..ze zeggen allemaal dat alles ok is, maar waarom kan ik me nu dan zo onzeker voelen! Ben inene zo bang dat er iets mis is met mijn kleine ukkie! Zo moest het ff kwijt..herkenbaar? hihih Maarre..verder voel ik me prima hoor! hahahahahahaha kus miek
Al mijn kinderen waren vrij groot, ik heb nooit zwangerschaps diabetes gehad oid en bij mij liepen ze ook altijd voor op de groei.. Als er verder niets aan de hand is, buiten dat het kind vrij groot is zou ik me helemaal geen zorgen maken hoor... 9 pond komt er net zo makkelijk uit als ruim 7,5 pond.. en mijn eerste wat 10 dagen te vroeg en bijna 8 pond.. Misschien was je zelf ook wel vrij groot bij de geboorte, of was je man/vriend vrij groot.. het kan meespelen; hoeft niet, zelf was ik 2100 gram en 3 weken te vroeg... (mijn moeder had héél véél complicaties bij mij, bij mijn oudere doodgeboren zusje en eerdere miskramen,) dus ik vind het eigenlijk voor mij heel bijzonder dat ik vrij grote kinderen krijg.. En ook dit kindje was volgens de echo en inschatting n.a.v. de echo door de gyneacoloog (ff tussendoor ivm een hormonale lutheus cyste in mijn eierstok) 2 weken geleden al ruim 6 pond, dus ook deze zal wederom geen klein kindje zijn.. maar naar alle waarschijnlijkheid rond de 8 pond wegen bij de geboorte.. Greetz Hilde
Denk dat je je helemaal niet zorgen hoeft te maken. Mijn kindje liep ook voor op groei. Bij de laatste echo zelfs 3 weken. Uiteindelijk is hij 4 weken te vroeg geboren 4095gr en 52 cm. Mijn gyn zei achteraf wel dat ze me nooit lang hadden laten doorlopen omdat hij anders niet via de normale manier geboren had kunnen worden.
Lieve Miekie, Jullie prachtige (!) kindje komt gewoon heel gezond op de wereld en loopt dan meteen naar je toe . Nee even zonder gekheid, met een mama van 1.80m vind ik het niet heel vreemd dat jullie een groot kind krijgen. Echt waar alles is goed en jullie krijgen het mooiste kindje, naast die van mij natuurlijk! Veel liefs van je dinnetje
Nog even door zeuren hoor... Zo hadden we met 26 weken ook nog een pretecho gehad en die foto's vond ik zo onduidelijk! Uk zat met het hoofd in de placenta en daardoor konden we het niet goed zien, maar daardoor zie je op de foto's ook een gezichtje met veel bulten! Klingt stom maar lijken wel gezwellen! Volgens die echovrouw was alles prima in orde, en zijn die bulten de placenta, omdat uk daarin gedrukt zat met het hoofdje! Hoofdje liep dus over in de placenta zeg maar! Bij mijn eerste kindje had ik dus ook zon echo..... ik begon ook van alles te denken en idd al die rare bulten en het leek ook net of hij een hazenlipje had. hoe iedereen me ook gerust stelde ik heb toen een ander echo buro gebeld waar ik die volgende week al terecht kon omdat ze het zo lullig voor me vond. en na veeel moeiteee kregen we heeel mooi en zuiver zijn gezichtje in beeld zonder bulten en zonder hazenlipje
Hey Meis, Ik ben afgelopen zaterdag bevallen van mijn eerste kindje en die was ook heel groot, ik ben bevallen met 38 weken en 1 dag omdat het anders te groot zou zijn als ik langer zou wachten... Die kleine gup van me woog 4660 ... ik ben niet ingescheurd of ingeknipt en alles ging goed... Geloof me ik heb me ook zorgen gemaakt voordat het zover was maar achteraf viel het allemaal reuze mee... ik heb serieus meer last gehad van de weeen dan van de bevalling op zich... Meid je kan en probeer je niet te druk te maken... Als je nog dingen wilt vragen dan mag je me altijd een pbtje sturen... Succes Liefs chantal
zou je niet al teveel zorgen maken.. tegen mij zei de gyn ook elke keer dat ie aan de grote kant was.. en uiteindelijk kreeg ik er ook nog een suiker bij.. nou hij was 3160 gram met de geboorte.. maar wel met 34 weken (dus 6 wk te vroeg geboren) Ach ja wil eig niet weten wat hij met 40 wk gewogen zou hebben, maar dan was het vast ook wel goed gekomen.. er is er nooit 1 blijven zitten en ze houden het toch goed in de gaten? als hij/zij echt te groot wordt voor je bekken leiden ze je vaak wel iets eerder in. en pretecho was hier ook waardeloos.. 40 min met hoofd in de placenta gezeten en laatste 5 minuuten kwam hij te voorschijn. en het ziet er indd soms raar uit met allemaal bulten etc. wij vonden dat ons kindje zo'n rare neus had. nou in het echt zag hij er supermooi uit, dus tis echt allemaal vertekend beeld chantal-> wat een geweldig kindje die wangetjes, echt lief! (ja heb ff in je album gespiekt )
he meiden! Wat een lieve reacties! THX! Ben blij om te horen dat er meerdere met deze ervaringen zijn! Ik probeer de echo's van andere ook wel eens te vergelijken en soms zie ik wel meerdere met van die rare bulten, maar tis dan bij jezelf altijd 10 keer erger he! Ziet er gewoon stom uit..neusje lijkt zo raar! Maar op de gewone zwart-wit echo's zie je de bot structuur en daar zie je gewoon een normaal skeletvorm van het hoofdje..dus mochten het echt gezwellen zijn(ach ja je weet het niet he!), dan is het geen botvergroeing! We lopen nu 1,5 week voor, uk werd met de echo bij 26 weken geschat op 3800 gram..dat vond ik prima..maar als er dan vervolgens gister gezegt wordt..als uk te groot wordt moet je eerder bevallen, dan knijp ik hem gewoon wel even hoor! En dan wordt er ook nog gezegt..niet vanwege de gezondheid van je kind, maar het moet er ook nog uit kunnen! We moeten het maar afwachten, maar ben blij te horen dat er meerder zijn met deze ervaringen! Denk dan ook weer gelijk..waarom kan het niet eens gewoon gaan! Het moet hier altijd net even iets anders gaan! hahaha Nog een vraagje..hadden jullie nog wel een schattig klein babytje idee bij jullie kindje? Of was het meteen zo reusachtig? Beetje stomme vraag misschien, maar vroeg het me af.. Moest ook inene aan die "super Tonio" denken die 2 maanden geleden was geboren in Mexico! *maartje...die van mij wordt echt mooier dan die van jouw!..was gezellie vanmiddag!*
Meid ondanks dat hij dan miss groter is dan de gemiddelde baby dan nog hou je dat baby gevoel ( althans dat ervaar ik ) je hebt nu gewoon een lekkere stevige bink ( in mijn geval ) in je handen en ze gedragen zich gewoon nog lekker als babytjes.... Meis maak je niet druk, ik kan uit ervaring spreken het beste is ( hoe moeilijk dat ook is ) om het allemaal een beetje over je heen te laten komen als je dat namelijk doet gaat de bevalling ook stukken makkelijker ... Hou je ons wel op de hoogte ? Liefs Chantal
Ik begrijp je helemaal hoor, bij mijn zoontje had ik precies hetzelfde. Ik had met 30 weken een pretecho en hij liep op alles 2 weken voor, voornamelijk in gewicht. Een week of 4 later kwam ik bij de vk die helemaal in paniek schoot van 'dat kind is véél te groot' Nou, daar zit je dan.... het eerste wat je denkt is 'oh my god! en nu?'. Uiteindelijk kreeg ik met 37 weken pre-eclampsie en ben ik met 38 weken en 2 dagen ingeleid en bevallen van ons zoontje, die netjes 7 pond woog (3470 gram) Viel allemaal wel reuze mee dus
Dat is wel lekker dan dat zijn gewicht wel mee viel... Bij mij zeiden ze ook wel dat hij groot was maar dat het niet extreem was nou hij is er van het weekend uitgekomen en woog 4660 gram nou dat vind ik persoonlijk best veel ja toch ? maar goed ben niet ingescheurd of ingeknipt