Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzzert, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo,

Ik heb nu 6 maanden borstvoeding gegeven. Twee weken geleden besloot ik om te stoppen, maar dit werkte niet. Maar nu sinds eergister weigert dl de borst (alleen midden in de nacht niet) Dus vind ik het goed zo, mijn doel was zes maanden en nu heeft zij zelf besloten liever de fles te willen.

Alleen zit ik met het volgende, nu mag ze of 3 flessen van 230 (even uit mijn hoofd he ;) ) of 4 flessen van 200 ml. Alleen hoe verdeel je dat over de dag? Met bv kwam ze best vaak! En nu krijgt ze langzaam natuurlijk bijvoeding maar ik zit er een beetje mee te puzzelen hoe ik die flessen het beste kan indelen. Dus was ik benieuwd hoe andere dit deden

groetjes

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Ik zou zeker geen 230 geven.. Dat i hartstikke veel in 1 keer..
    En hoeveel drinkt ze uit de fles? Weet je dat? Want over het algemeen drinken bv kindjes vaker kleinere joeveelheden..
    Het zou dus zomaar kunnen dat je nog op 5 flessen zit ofzo
    En als e 4 can 200 doet ziet het er meestal kwa tijden ongeveer zo uit, 8.00 12.00 16,00 20.00 zoiets ongeveer

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ja ik merk wel dat ze steeds kleine hoeveelheden drinkt, zo'n 150/160 en soms wil ze meer

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Flessen van 230? Dat is toch veel te groot!
    Gewoon geven wat je kolft, normale portie per keer voor een kind dat borst gewendis ligt zo om en nabij de 150cc.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    ik zou zelf ook geen 230 geven joh, wat veel! krijg je dat zelf op?

hier drinkt mn zoontje steeds 150+5. je kindje heeft met 6 mnd geloof ik 800cc nodig, 24 schepjes.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter is nu vijf maanden en ze drinkt 4 of 5 flessen per dag en dat ligt eigenlijk aan de tijd dat ze 's morgens wakker wordt.
    Dus of ik bied 4 x 210/7 (wat meestal 2x210 en 2x180 is wat ze drinkt) aan of 5 x 180/6 (wat meestal 2x180 wordt wat ze drinkt en 3x150)
    De ene keer drinkt ze de flessen leeg de andere keer niet.
    Maar ik denk dat je beter met vijf flessen kan beginnen.
    Heb je nu een schema of geef je op verzoek?

7. Koon

Koon Niet meer actief

230 is heel veel, maar mijn zoontje tankt dat gewoon naar binnen hoor. Zonder moeite.

Hij krijgt het overigens niet. 1x geprobeerd om te kijken wat hij zou doen.
    Bodemloos putje denk ik. We hebben ook even gekeken of hij niet lek is ;)

Ik zou ook vaker kleinere hoeveelheden geven om te beginnen. Als je merkt dat ze niet tevreden is na de fles kan je altijd nog ophogen. Zo heb ik het gedaan toen ik stopte met BV en mijn zoontje regelde het helemaal zelf.

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Waarschijnlijk is je kindje gewent om kleine beetjes te drinken. Dus ik zou gewoon 6 flessen van 150/5 geven.

Bijvoorbeeld:
    8.00 (pap) Fles
    11.00 fruit en fles
    14.00 Broodje en fles
    17.00 Avond eten/groenten en fles
    20.00 Fles
    23.00 evt nog een avond fles

Je kan dan kijken hoe het gaat en over een maand ofzo de fles van 11 en 17 uur langzaam laten vallen.

Ik vond tussen 6 en 7,5 maand toch een beetje rommelen met bijvoeding en de fles. Daarna werd het hier pas makkelijker.

Succes

Deel Deze Pagina